Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-21, 13:32
  #1
Medlem
zamlags avatar
läs innan ni kommenterar

Tror ni detta möte enbart kommer att handla om att kriminalisera eller tror ni det ens kommer på fråga att man kanske borde legalisera/avkriminalisera cannabis för att kunna tackla problemet?

Ni får även komma med argument med/mot varför cannabis skulle hjälpa
Citera
2014-11-21, 13:35
  #2
Medlem
Goesta37s avatar
Haha, det kommer enbart handla om fler sätt att förbjuda spice tyvärr.
Citera
2014-11-21, 13:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamlag
läs innan ni kommenterar

Tror ni detta möte enbart kommer att handla om att kriminalisera eller tror ni det ens kommer på fråga att man kanske borde legalisera/avkriminalisera cannabis för att kunna tackla problemet?

Ni får även komma med argument med/mot varför cannabis skulle hjälpa

Va tror du själv? Att legalisering skall ske eller ens diskuteras är helt uteslutet!
Citera
2014-11-21, 13:37
  #4
Medlem
Scraps avatar
Jag tror inte de kommer ta upp legalisering av cannabis ö.h.t. Snarare skyndar detta på ett förbud mot alla RC.
Citera
2014-11-21, 13:42
  #5
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goesta37
Haha, det kommer enbart handla om fler sätt att förbjuda spice tyvärr.
Försöker vara optimistisk och hoppas att Sverige tar efter USA även i cannabisfrågan som vi gör i nästan allt annat. Jag tror att det bara är en fråga om hur lång tid det tar innan "cheferna" tar upp frågan på riktigt.
Citera
2014-11-21, 13:43
  #6
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Jag tror inte de kommer ta upp legalisering av cannabis ö.h.t. Snarare skyndar detta på ett förbud mot alla RC.
Förhoppningsvis så funkar detta också. Men sen kan man ju alltid hoppas att dom kollar igenom fler alternativ och där jag tänkte att frågan kan komma upp
Citera
2014-11-21, 13:47
  #7
Medlem
Mommejrs avatar
Skulle gissa på att det handlar om att införa lagstiftning för *Familjeklassning* av kemikalier. Eller möjligtvis något annat strunt. Cannabis kommer nog inte diskuteras något. Många tokdårar som tycker att man ska klassa drogerna efter familjklassning i stället. Tex *Cannabinoider* så är sen varenda substans som påverkar CB1-CB2 mm sen olaglig även om ämnet inte är särskilt spritt, eller ens finns i Sverige.
Citera
2014-11-21, 13:51
  #8
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Skulle gissa på att det handlar om att införa lagstiftning för *Familjeklassning* av kemikalier. Eller möjligtvis något annat strunt. Cannabis kommer nog inte diskuteras något. Många tokdårar som tycker att man ska klassa drogerna efter familjklassning i stället. Tex *Cannabinoider* så är sen varenda substans som påverkar CB1-CB2 mm sen olaglig även om ämnet inte är särskilt spritt, eller ens finns i Sverige.
Aftonbladet har uppdaterats sedan jag startade tråden. Verkar på Aftonbladet som att dom mer ska ha möte om hur dom ska kunna klassa alla rc-droger i samma vända.
Citera
2014-11-21, 14:46
  #9
Medlem
Cannabis kommer inte att legaliseras. Gör något vettigt av er tid istället.
Citera
2014-11-21, 14:50
  #10
Medlem
Kommer att beslutas om samma lag som jag tror Norge har. Att typ alla substanser som kan tänkas användas som berusningsmedel blir förbjudna fram till att klassning skett typ!
Citera
2014-11-21, 14:59
  #11
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Kommer att beslutas om samma lag som jag tror Norge har. Att typ alla substanser som kan tänkas användas som berusningsmedel blir förbjudna fram till att klassning skett typ!
Låter mest troligt!
Citera
2014-11-21, 14:59
  #12
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SockerStavros
Cannabis kommer inte att legaliseras. Gör något vettigt av er tid istället.
Varför är inte det vettigt att hoppas?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback