Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-20, 00:58
  #1
Medlem
DennisReynoldss avatar
Jag har aldrig riktigt förstått den här grejen. Ofta (speciellt på det här sub-forumet) hör man det proklameras om hur du ska "röka först och dricka sen". Jag tycker det är helt fel. Om jag röker på för att sedan kröka till några timmar senare får jag i princip alltid en skitfylla där jag är seg och allmänt disträ. Ifall jag tar mig en liten, liten rackare när jag är på lyset kan jag istället få en av de mest magiska kvällarna i mitt liv. Självklart ska man inte bomba ner sig totalt när man är aspackad, det säger sig själv. Men just en liiiten, liten grabb när man är perfekt full har jag alltid sett som den perfekta kombinationen.

Diskussionunderlaget här är förstås hur ni ser på den här saken.
Citera
2014-11-20, 01:01
  #2
Avstängd
Kanel-Kalles avatar
en liten grabb när du är full?
fräscht.

att röka en liiiiten liiiten innan en fylla skadar inte heller......

meningen med det där är att man oftast blir illamående om man röker för mycket på fyllan.
Citera
2014-11-20, 01:15
  #3
Medlem
Det handlar inte om en liten rök på fyllan.
Många blir väldigt illamående när dom röker på fulla, speciellt nybörjare och när dom redan är fulla så tror många att dom är stålmannen och röker alldeles för mycket vilket slutar med att spy på toan i 2 timmar.

Personligen tycker jag öl och röka går hur bra som helst tillsammans i vilken ordning som helst men jag blir aldrig illamående av röka och när jag blandar så dricker jag mig inte stupfull.
Citera
2014-11-20, 01:18
  #4
Medlem
DennisReynoldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
en liten grabb när du är full?
fräscht.

att röka en liiiiten liiiten innan en fylla skadar inte heller......

meningen med det där är att man oftast blir illamående om man röker för mycket på fyllan.

Jodå, var ju precis det jag poängterade. Men vafan, man har ju ingen höjdarkväll om man röker för mycket oavsett om man har druckit eller ej. Av alla människor jag har diskuterat det här med, och då pratar vi vilt skilda samhällsklasser och nationaliteter, håller de flesta med mig på den här punkten. Mest därför jag finner det så märkligt att det ska skilja sig så radikalt från åsikterna av folk jag läser på internet.

En liten grabb på fyllan ska f.ö aldrig underskattas

Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Det handlar inte om en liten rök på fyllan.
Många blir väldigt illamående när dom röker på fulla, speciellt nybörjare och när dom redan är fulla så tror många att dom är stålmannen och röker alldeles för mycket vilket slutar med att spy på toan i 2 timmar.

Jodå, självklart hade jag aldrig rekommenderat en nybörjare att röka efter dom druckit. Men utgår ifrån att personerna som slänger ut "alltid dricka först och röka sen"-kommentarerna inte är nybörjare. Därför min fundersamhet.
__________________
Senast redigerad av DennisReynolds 2014-11-20 kl. 01:22.
Citera
2014-11-20, 04:31
  #5
Medlem
omfgs avatar
håller med op det är skönast att kicka efter 2-3 bira än innan
innan efter är dock normalt hahaha
Citera
2014-11-20, 04:33
  #6
Medlem
omfgs avatar
[quote=


Jodå, självklart hade jag aldrig rekommenderat en nybörjare att röka efter dom druckit. Men utgår ifrån att personerna som slänger ut "alltid dricka först och röka sen"-kommentarerna inte är nybörjare. Därför min fundersamhet.[/QUOTE]

håller dock med här.. asså att som färsk cannabis rökare ge sig på en fet joint medans hen är full så kan det sluta med en dåligt kväll
Citera
2014-11-20, 05:17
  #7
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Det handlar inte om en liten rök på fyllan.
Många blir väldigt illamående när dom röker på fulla, speciellt nybörjare och när dom redan är fulla så tror många att dom är stålmannen och röker alldeles för mycket vilket slutar med att spy på toan i 2 timmar.

Personligen tycker jag öl och röka går hur bra som helst tillsammans i vilken ordning som helst men jag blir aldrig illamående av röka och när jag blandar så dricker jag mig inte stupfull.


Samma för mig, röker gärna i kombination med alkohol, och som du säger drar man ner lite på drickandet och man får ett riktigt behagligt rus! till er nybörjare: rök väldigt lite om ni har druckit, har sett många som ska prova första gången på fyllan som slutat med huvudet i toalettstolen.
Citera
2014-11-20, 09:37
  #8
Medlem
Allt beror på mängd när jag röker cannabis och ska dricka så brukar jag 99% av fallen köpa 3,5 or för dessa är svåra att hamna i det ´Spins´med som det kallas.
Pilsner urguells 3,5 är dunder och bravader bara 0,9% minre än originalet så dem smakar riktigt bra, rekommendation om du vill skippa Sovjetbolaget och gillar pilsner!
__________________
Senast redigerad av PHfrillan 2014-11-20 kl. 10:06.
Citera
2014-11-20, 10:09
  #9
Medlem
melfokss avatar
Tycker personligen att den är skönare om man dricker i några timmar tills man blir rätt så redig och sen så röker man en fett!
Citera
2014-11-20, 10:25
  #10
Medlem
fakkuehhs avatar
For min del skall jag ha kul sa skall jag forst blir lite packad, sedan roker jag en splirre... Sa mkt skonare boost och mer energie generellt.

Vise versa ar helt kasst da man blir slo o seg, kommer aldrig up i samma RPM om man roker forst.

Schhhmeeeeck
Citera
2014-12-11, 18:06
  #11
Medlem
HasseHolks avatar
En kväll för många somrar sedan kom jag hem full som aldrig förr från krogen och då snackar vi kanonfuller (10 shots på krogen och lika många öl innan plus drinkar och vin)! Mitt i allt får jag för mig att packa en redigt fet holk på säkert 0,9 - 1g varpå jag spydde ner hela lägenheten.

Så efter denna incidenten och flera andra försök har jag kommit fram till att det mest optimala är att knäcka 3 bärsor, röka en liten sativa för att sedan fortsätta äventyret!
Citera
2014-12-11, 18:09
  #12
Medlem
DrGreenthumbs avatar
en aussie sa till mig för länge sen:
weed before beer you're in the clear, beer berfore grass you're on your ass

Håller med han
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback