2014-11-19, 21:01
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Nej, men så fort du inte respekterar en människa.

Bara för att man inte vill ha HBTQXYZÅÄÖ-trams nedtryckt i halsen och en BDSM-uppklädd transqueen som dinglar med sina bollar i ens ansikte betyder det inte att man inte respekterar andra människor.

Förstår fortfarande inte varför Pride inte kan hållas ute i ett öppet fält någonstans, låt oss andra vara. Jag går inte runt i stan och paraderar över att jag är heterosexuell.
Citera
2014-11-19, 21:16
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ifall jag hade kallat någon för "jävla bögjävel" så hade det varit att inte respektera en annan människa. Men bara för att man inte vill vara med på någon temadag (som vad jag minns var skittråkigt) så betyder inte det att man inte respekterar någon annan människa.
Citera
2014-11-19, 21:24
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Förstår fortfarande inte varför Pride inte kan hållas ute i ett öppet fält någonstans, låt oss andra vara. Jag går inte runt i stan och paraderar över att jag är heterosexuell.
Nä, men du kanske går i någon annan demonstration någon gång, vill du göra det ute på ditt fält i stället också?
Citera
2014-11-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Bara för att man inte vill ha HBTQXYZÅÄÖ-trams nedtryckt i halsen och en BDSM-uppklädd transqueen som dinglar med sina bollar i ens ansikte betyder det inte att man inte respekterar andra människor.

Att man tror att en BDSM-uppklädd transqueen som dinglar med sina bollar i ens ansikte för att man har en tema-dag kanske är skäl nog att faktiskt deltaga i en.

Nej, du går inte och paraderar, men du -liksom de- har rätt att göra det. Inser du inte den skillnaden?
Citera
2014-11-19, 21:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Förstod du själv vad du skrev?

Jag skrev från mobilen. Förlåt. Detta blev osamanhängade. Jag skriver om

Citat:
Min lärare, när jag gick gymnasiet, uppmanade elever till att erkänna sin homosexualitet och kärlek till HBTQ flaggan.

Slutade att ingen var på lektionen för allt handlade om att stoppa kuken i bajs. Klassen fick då fältassistenterna som skulle hjälpa klassen (egentligen läraren) att tvinga oss. Detta var skattefinnansierat.

Citera
2014-11-19, 21:33
Medlem
Det hela är intressant att man kan vägra deltaga i undervisning av religiösa skäl.
Vi har både undervisningstvång och religionsfrihet och de kan -som vi ser- komma i konflikt ibland.

Jag kan se att frihet från dans kan vara OK om religionen motsätter sig detta.
Däremot kan väl inte religionen motsätta sig att få kunskap om HBTQ-frågor, det är ju inte så att eleverna tvingas praktisera...
Citera
2014-11-19, 21:58
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Då får väl skolan i sin tur respektera att det finns vettiga människor som inte vill se sånt här trams.

Fan, världen håller på att tramsas sönder.
Citera
2014-11-19, 22:04
Medlem
Badfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Hade inte heller släppt iväg mina barn till skolan om det var HBTQ-dagar (om jag haft några)

Rädd att dom ska bli "konverterade"? Vafan, vi hade föreläsande homosexuella i högstadiet och det resulterade inte i något analfroseri, utan mest generat fnissande. Var såklart ett par elever som inte fick komma till skolan den dagen. Säkerligen samma typ av föräldrar som skjuter Kevin Spacey i huvudet
Citera
2014-11-19, 22:05
Medlem
Iselds avatar
Citat:

Kan ni som ständigt kommer med denna förbannade mening inse att detta gäller åt andra hållet också?

Kan ni RESPEKTERA att folk ogillar bögerier och att man inte ens vill fundera på det?

Kan ni RESPEKTERA att folk inte gillar zoofiler och att man avskyr dessa människor som ger sig på djur?

Gillar du alla glassmaker? Eller är du kanske en rasist?
Citera
2014-11-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Hade inte heller släppt iväg mina barn till skolan om det var HBTQ-dagar (om jag haft några)

Det här hade nog varit oväntat effektivt. En tyst protest... Kvällen innan hbtq-dagarna ska börja får plötsligt alla elever influensa, feber, så föräldrarna låter dem stanna hemma.
Kul för de enstaka hbtq-personerna sen att sitta och prata hbtq för sig själva
Citera
2014-11-19, 22:14
Medlem
Hyfundans avatar
Nu när Lucia börjar närma sig så kommer snart debattartiklarna om icke-konfessionell skola att börja hagla. Det är problematiskt att elever med annan eller icke-religiös bakgrund ska behöva delta i en kristen högtid, kommer den bärande tesen vara.

Läs dessa artiklar och tänk marxistiskt maktanalys istället för kristendom. För detta är RFSL:s, alltså i stort sett hela denn officiella HBTQ-rörelsens, religion. Tankeexperimetet bör inte bli allt för avvikande från originalartilkarna. Läs för sjutton RFSL:s principprogram. Den är nedlusad med marxistiska buzz words som jämlikhet, vithetsnorm, vithetsprvilegier, patriarkala strukturer osv. Var god svälj:

http://www.rfsl.se/?p=336

Ska elever i svenska skolor verkligen behöva utsättas för denna extrema rörelse som predikar att de flesta av dem genom sin blotta existens som vita och heterosexuella (och ev av hankön) tillhör en överordning i samhället som verkar förtryckande på s.k. utsatta grupper och att de är usla hatiska människor så länge de inte erkänner denna överordning genom att lära sig rabbla alla marxismens rätta ramsor. Va? Det är rena övergreppen som pågår.

Jämför denna ideologiska tvångsdrillning med alla de kommande invändningarna från stackare som oroar sig över att några barn i Sverige den 13 december måste välja mellan att frånvara eller tvingas äta pepparkakor till ackompanjemang av en vitklädd skock som mumlar santa lucia. Se hur media kommer ställa frågor om Lucia ändå inte är ett problem. Se hur de skiter i att öht problematisera RFSL:s väckelsemöten i skolorna och istället riktar misstankar mot de som invänder. Proportionslösheten regerar i detta konstiga land.
Senast redigerad av Hyfundan 2014-11-19 kl. 22:33.
Citera
2014-11-19, 22:32
Bannlyst
Hur många är egentligen HBTQ?

1%?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in