2014-11-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Hur många är egentligen HBTQ?

1%?

Tidigare drevs väl tesen om att 10% av befolkningen var homosexuella rätt hårt, verkar ha lugnat ner sig på den fronten. Men att ta fram någon exakt siffra menar de väl är rätt ointressant då de alltid kan säga att mörkertalet är enormt osv osv.
Citera
2014-11-19, 22:42
Medlem
harems avatar
Visst, jag håller inte med homofober i deras tankesätt, men vem fan är jag att tvinga de att tycka som mig?
Låt de förfan vara homofober isåfall. Kunde inte bry mig mindre.

I Sverige ska ingen TVINGAS till en åsikt. Det kan inte gå till såhär i det land som svenskar kallar så "demokratiskt".
Här MÅSTE man tydligen älska bögar, invandrare och tiggande romer.

Fyfan vad jag äcklas. Ingen jävla skam eller ryggrad i vårat folk längre.

Gamla gråsossar som byggde upp landet ordentligt innan fittpalme kom till makten vänder sig i graven.
Citera
2014-11-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Det hela är intressant att man kan vägra deltaga i undervisning av religiösa skäl.
Vi har både undervisningstvång och religionsfrihet och de kan -som vi ser- komma i konflikt ibland.

Jag kan se att frihet från dans kan vara OK om religionen motsätter sig detta.
Däremot kan väl inte religionen motsätta sig att få kunskap om HBTQ-frågor, det är ju inte så att eleverna tvingas praktisera...

Tror du att eleverna får något som överhuvudtaget påminner om en balanserad undervisning i frågan??

Knappast - Västerlandet skall krossas, kärnfamiljerna stenas och dom vita barnen, helst aborteras innan dom får se den blåa himlen ovan vårt kära fosterland!

Och tricken som används för att förhindra att folk reagerar mot degenereringen är som vanligt dom gamla kända kulturmarxistiska verktygslådan. Genom relativisering, normkritik, individualisering med mera så söker man undergräva det som är det som är sunt ur ett biologiskt/naturvetenskapligt och samhällsbärande perspektiv!

Värdenihilister som dom är, så skyr dom givetvis inga medel i sin kamp mot verkligheten. Att utnyttja identitetskrisande, sjuka människor för att föra sin kamp framåt skulle ju annars av varje normal människa betraktas som ett motbjudande lågt förfaringsätt!!
Citera
2014-11-19, 22:55
Medlem
Det viktigaste är väl att homosexuella accepteras av majoriteten. Jag tror nog en
lärare hinner dra HBT och mänskliga rättigheter på en timma. Varför reta upp dessa
trångsynta religösa i onödan
Citera
2014-11-19, 22:56
Medlem
FashionMonsters avatar
Tycker HBQT-temadagar är fullkomligt överflödiga i skolan, redan i sexualkunskapen borde det framkomma att människor ibland kan upptäcka alternativa sidor hos sig själva.

En viss sexualitet förtjänar inget eget privilegium, förutom möjligtvis heterosex med tanke på den emallanåt användbara reproduktionsaspekten.
Citera
2014-11-19, 22:57
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Nu när Lucia börjar närma sig så kommer snart debattartiklarna om icke-konfessionell skola att börja hagla. Det är problematiskt att elever med annan eller icke-religiös bakgrund ska behöva delta i en kristen högtid, kommer den bärande tesen vara.

Läs dessa artiklar och tänk marxistiskt maktanalys istället för kristendom. För detta är RFSL:s, alltså i stort sett hela denn officiella HBTQ-rörelsens, religion. Tankeexperimetet bör inte bli allt för avvikande från originalartilkarna. Läs för sjutton RFSL:s principprogram. Den är nedlusad med marxistiska buzz words som jämlikhet, vithetsnorm, vithetsprvilegier, patriarkala strukturer osv. Var god svälj:

http://www.rfsl.se/?p=336

Ska elever i svenska skolor verkligen behöva utsättas för denna extrema rörelse som predikar att de flesta av dem genom sin blotta existens som vita och heterosexuella (och ev av hankön) tillhör en överordning i samhället som verkar förtryckande på s.k. utsatta grupper och att de är usla hatiska människor så länge de inte erkänner denna överordning genom att lära sig rabbla alla marxismens rätta ramsor. Va? Det är rena övergreppen som pågår.

Jämför denna ideologiska tvångsdrillning med alla de kommande invändningarna från stackare som oroar sig över att några barn i Sverige den 13 december måste välja mellan att frånvara eller tvingas äta pepparkakor till ackompanjemang av en vitklädd skock som mumlar santa lucia. Se hur media kommer ställa frågor om Lucia ändå inte är ett problem. Se hur de skiter i att öht problematisera RFSL:s väckelsemöten i skolorna och istället riktar misstankar mot de som invänder. Proportionslösheten regerar i detta konstiga land.

Jävligt bra skrivet. Det finns ingen som helst anledning till att skolplikten skall gälla när "utbildningen" består av politiskt, ideologiskt eller religiöst indoktrinerande. Tycker man inte att ens barn skall behöva lyssna på bögpropaganda, hej tomtegubbar eller den blomstertid nu kommer bör det vara fritt att hålla barnen hemma.
Men precis som du uttrycker det så bra, det är bara åt ett håll som det lyfts fram som problematiskt. Snart kommer biologiundervisningen att få göras om då det inte kan anses som annat än homofobiskt att beskriva hur naturlig fortplantning går till.
Citera
2014-11-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Tror du att eleverna får något som överhuvudtaget påminner om en balanserad undervisning i frågan??

Knappast - Västerlandet skall krossas, kärnfamiljerna stenas och dom vita barnen, helst aborteras innan dom får se den blåa himlen ovan vårt kära fosterland!

Och tricken som används för att förhindra att folk reagerar mot degenereringen är som vanligt dom gamla kända kulturmarxistiska verktygslådan. Genom relativisering, normkritik, individualisering med mera så söker man undergräva det som är det som är sunt ur ett biologiskt/naturvetenskapligt och samhällsbärande perspektiv!

Värdenihilister som dom är, så skyr dom givetvis inga medel i sin kamp mot verkligheten. Att utnyttja identitetskrisande, sjuka människor för att föra sin kamp framåt skulle ju annars av varje normal människa betraktas som ett motbjudande lågt förfaringsätt!!
Ojojoj, vilken harang.
Vi får väl utgå från att undervisningen är balanserad.
Man kan ju knappast omvända folk i deras sexuella läggning.

Att hävda att det finns någon sundhetsnorm när det gäller läggning är bara barnsligt, särskilt när det handlar om upplysning.
Det är väl bra att denna del av befolkningen avmystifieras för eleverna.
Det kan rädda livet på någon stackars unge att inse att det finns fler än denne som avviker från normen och det kan vara bra för några stöddiga ungar att se att folk inte är deras sexualitet utan människor.
Citera
2014-11-19, 23:04
Medlem
Inte en chans att min unge skulle få delta i HBQT-jippon. Då tar jag hellre ungen ur skolan helt och hållet.
Citera
2014-11-19, 23:05
Medlem
Flufffens avatar
Jag som inte går i skolan längre, och som tur är har sluppit all denna hysteri kring genus,anus,hbtq och allt sånt trams, skulle gärna vilja veta vad man gör på en hbtq-dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Då får väl skolan i sin tur respektera att det finns vettiga människor som inte vill se sånt här trams.

Fan, världen håller på att tramsas sönder.

Inte världen, Sverige min vän, Sverige..
Citera
2014-11-19, 23:05
Medlem
fajvans avatar
Jag förstår inte, har aldrig förstått och kommer aldrig förstå hysterin. Är det så fruktansvärt jävla viktigt för folk att få med sig andra på sin egna tro, etik och moral? Ge fan i folk, stå upp för det du tycker, försök att övertyga så många du kan men gråt för fan inte ut i pressen för att alla inte tycker som du gör.

Mitt hat mot Sveriges förbannade PK-muppar är obeskrivligt ibland...
Citera
2014-11-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Vi får väl utgå från att undervisningen är balanserad.
Du har inga barn va? Det kan du omöjligen ha om då vågar påstå att undervisningen är balanserad. Föräldrar får dagligen kämpa mot skolan och dess undervisningssystem. Indoktrineringen sker öppet. Är man som förälder det minsta intresserad av vad barnen får lära sig i skolan och hur läroplanen ser ut behöver man inte vara speciellt intelligent för att se att det garanterat inte handlar om balanserad undervisning.
Citera
2014-11-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Hur många är egentligen HBTQ?

1%?
Det kommer vi inte få veta efter som att det är olagligt att föra statistik baserat på sexuell läggning, etnicitet osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in