Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-19, 19:31
  #1
Medlem
Nu har det blåst upp igen. Tidigare har Laestadianer sluppit dans i skolan av religiösa skäl: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sl...al_8386340.svd trots att skolan var emot det så fick de rätt av kammaråklagaren. Nu vägrar de vara med på HBQT-dagar som skolan anordnat och PK-eliten i Pajala går i taket med delningar på Facebook. Jag fullkomligt älskar denna fejd mellan HBQT-eliten i Pajala och Laestadianerna som jag kan njuta gott av på håll, som neutral och vettig människa, vilket inga av dessa tokar är: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...emma-i-protest åsikter, Flashback?
Citera
2014-11-19, 19:34
  #2
Medlem
LeifD2s avatar
Rasism! Alla borde få slippa HBTQP-dagar! Det finns ingen anledning alls till att skolan skall hålla på med en massa snusk av det här slaget. Dom som är intresserade av att knulla röv kan gärna göra det på fritiden, det är deras sak och det skall varken skolan eller någon annan lägga sig i.
Citera
2014-11-19, 19:49
  #3
Medlem
NisseGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Rasism! Alla borde få slippa HBTQP-dagar! Det finns ingen anledning alls till att skolan skall hålla på med en massa snusk av det här slaget. Dom som är intresserade av att knulla röv kan gärna göra det på fritiden, det är deras sak och det skall varken skolan eller någon annan lägga sig i.

he he, jag tror knappast att det kommer att pratas snusk, snarare identitet, mänskliga rättigheter, diskriminering, acceptans och såna saker. Det är nog ingen dragshow/prideparad det handlar om, men vad vet jag. Kan ju ha fel
Citera
2014-11-19, 20:04
  #4
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Vad skulle dagarna bestå av?

Så fort man inte fullkomligt älskar allt som har med invandring och homosexualitet att göra så är man tydligen en hemsk människa...
Citera
2014-11-19, 20:07
  #5
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Vad gör eleverna på en HQTB-dag? Och varför?

Kan inte minnas att man liknande när jag gick i skola.
Citera
2014-11-19, 20:09
  #6
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Min lärare när jag gymnasiet uppmanade folk till att erkänna sin homosexualitet och kärlek till HBTQ flaggan.

Slutade att ingen var på lektionen för allt handlade om att stoppa kuken i bajs. Klassen fick då fältassistenterna som skulle hjälpa klassen ( läraren) att tvinga oss. Skattefinnansierat.

Förstod du själv vad du skrev?
Citera
2014-11-19, 20:10
  #7
Medlem
Finns inget bättre än när sunt förnuft sätts emot pk människors tramsande.
Citera
2014-11-19, 20:16
  #8
Medlem
tigerpops avatar
Låt skolorna välja själva. Undrar om några lär anklaga muslimska friskolor för rasism för att ingen ens vet vad HBTQ dagar är. Bör istället gå under att lära eleverna om rättigheter och dylikt. Varför speciellt HBTQ.
Citera
2014-11-19, 20:26
  #9
Medlem
George-in-tha-Bushs avatar
Det verkar pågå en PK fejd mellan Pajala å Kiruna. Kiruna HBTQ- certifierade sitt hockeylag och klädde dem i fina nya regnbågströjor och bytte ut damaskhållarna mot strumpbyxhållare

Nu vill Pajala in i matchen!
Citera
2014-11-19, 20:32
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George-in-tha-Bush
Det verkar pågå en PK fejd mellan Pajala å Kiruna. Kiruna HBTQ- certifierade sitt hockeylag och klädde dem i fina nya regnbågströjor och bytte ut damaskhållarna mot strumpbyxhållare

Nu vill Pajala in i matchen!

Nja, Pajala ordnade Tornedalen Pride före Kiruna HBTQ-certifierade sitt hockeylag. Det var vid Pride som hela skiten blåstes upp, var många och långa diskussioner varje kroghelg innan och efter det. Har blåsts upp ordentligt.
Citera
2014-11-19, 20:37
  #11
Medlem
Hade inte heller släppt iväg mina barn till skolan om det var HBTQ-dagar (om jag haft några)
Citera
2014-11-19, 20:57
  #12
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Vad skulle dagarna bestå av?

Så fort man inte fullkomligt älskar allt som har med invandring och homosexualitet att göra så är man tydligen en hemsk människa...

Nej, men så fort du inte respekterar en människa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback