Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-18, 23:59
  #1
Medlem
Till er som becknar, hur många strains brukar ni sitta på? Känns som att dom jag köper av oftast bara har en grön och en brun(norra sverige).

Skriv gärna ifall ni säljer på "gatan" eller kör post osv.
Citera
2014-11-19, 00:40
  #2
Medlem
Oftast 2 indicor och en sativa, man norpar ju gärna så många sativor som går men kan vara brist emellanåt..

ren sativa ter sig oftast vara av haschsort liksom ren indica och hybrider hittar jag oftast i gräsform

Hoppas jag bidrog i din undersökning
Citera
2014-11-19, 02:05
  #3
Medlem
Battery6s avatar
Haha, kul fråga då typ 99% av alla kranar jag haft aldrig haft mer än en sort inne vid samma gång. Sen 90% av dom vet ju inte ens strain heller, brunt eller grönt är det bara.
Citera
2014-11-19, 03:58
  #4
Medlem
Hallonrems avatar
De jag har köpt ifrån säger samma skit, 1-2 sorter av cannabis och båda är dunder eller liknande top kvalite.
Det är bara en av många som jag har köpt av som faktiskt hade dunder eller iallafall riktigt bra kvalité.
Citera
2014-11-19, 04:01
  #5
Medlem
Strains med namn kostar oftast jävligt mycket mer. Platta bra weed kan gå allt mellan 5.5-7k.
Har det ett namn cirkus 8k
Citera
2014-11-19, 04:20
  #6
Medlem
Två sorter är normalt men ibland lyckas jag bara få tag på en sort åt gången och som nu har jag turen att ha tre sorter.

Jag har som målsättning att ha en gräs och en haschsort och sekundärt att försöka ha en sativa bredvid en indica. Kvalitén går före allt.
Citera
2014-11-19, 07:13
  #7
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grow4fun
ren sativa ter sig oftast vara av haschsort liksom ren indica och hybrider hittar jag oftast i gräsform
Är du säker på att du inte rör ihop begreppen här? Så vanligt är det väl ändå inte med rent sativahasch i Sverige...

Själv säljer jag inte, men jag ser till att hålla mig med ett välsorterat "rökbibliotek" för mitt eget intresses skull. För närvarande har jag kring femton sorters röka hemma, ganska jämnt fördelat mellan grönt och brunt
Citera
2014-11-19, 08:02
  #8
Medlem
Säljer inte längre, men i min gröna ungdom sålde jag en period

Hade alltid 3 strains inne, oftast 1 sativa en hybrid och en stark indica.
Fick alltid goda omdömmen då kvaliten var på topp, och kunderna gillade variationen.

Men då det är olagligt och lite smått nojjigt att sälja 5/10or så efter något år gav jag upp det där, men det var en rolig period i mitt liv och inget jag ångrar idag!
(är fortfarande bra vänner med flera av mina kunder ifrån den tiden)

Edit: sativa hash är inte vanligt i sverige, jag är den enda i min krets som har haft vantare på bra sativa hash. dyrt var det med :P
Citera
2014-11-19, 08:26
  #9
Medlem
gonzorockers avatar
Alla, jag svär
Citera
2014-11-19, 10:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frukthandlaren.
Säljer inte längre, men i min gröna ungdom sålde jag en period

Hade alltid 3 strains inne, oftast 1 sativa en hybrid och en stark indica.
Fick alltid goda omdömmen då kvaliten var på topp, och kunderna gillade variationen.

Men då det är olagligt och lite smått nojjigt att sälja 5/10or så efter något år gav jag upp det där, men det var en rolig period i mitt liv och inget jag ångrar idag!
(är fortfarande bra vänner med flera av mina kunder ifrån den tiden)

Edit: sativa hash är inte vanligt i sverige, jag är den enda i min krets som har haft vantare på bra sativa hash. dyrt var det med :P
Vart kom det hasishet ifrån?
I marocco så görs hasish av marockanska land racen vilket är en riktig indica mycket lik norhten lights.
Citera
2014-11-19, 13:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
Vart kom det hasishet ifrån?
I marocco så görs hasish av marockanska land racen vilket är en riktig indica mycket lik norhten lights.

Det kom ifrån christiania, men vart det var ursprungligen ifrån vet jag inte.
Det hade inget riktigt namn heller, fick aldrig reda på så mycket om den sorten,men många kallade king hassan.

Riktigt roligt att baka med, gjorde en kladdkaka på 15g som jag och 3 delade på, tror jag såg gud den kvällen...
Citera
2014-11-19, 18:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frukthandlaren.
Det kom ifrån christiania, men vart det var ursprungligen ifrån vet jag inte.
Det hade inget riktigt namn heller, fick aldrig reda på så mycket om den sorten,men många kallade king hassan.

Riktigt roligt att baka med, gjorde en kladdkaka på 15g som jag och 3 delade på, tror jag såg gud den kvällen...
Känner igen mig, King hassan är dock ett smek namn kommer från början av en Turkisk komiker.
Jag har också rökt denna från chris sativa hasishet köpte det dock av Chrish hasch på Silk road 1 det va ettag sedan..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback