Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-18, 07:40
  #1
Medlem
Finns det inga vuxna kranar som erbjuder en lite bättre tjänst? Det måste väl ändå finnas en marknad för det? Bara en massa snorungar som leker gangsters och samtidigt finansierar ett missbruk.

Det måste ändå finnas fler som jag, medelålders med väldigt rimligt bruk och som ställer krav på kvalitet, punktlighet, ärlighet, försiktighet och att få chansen att välja lite strains emellanåt. Jag hade utan problem betalat överpris för det.

Är det så jävla ont om medelålders cannabisgourmander som inte har lust att beblanda sig med småungar som ljuger om vikter och ser ut som om dom är upplockade från under en sten i skogen.
Citera
2014-11-18, 08:18
  #2
Avstängd
JuliaFleurs avatar
Klart det finns. De bara hänger inte ute på gatan och leker gangsters. De har hellre trygga, tysta och återkommande kunder som inte agerar på det sättet du beskriver.
Citera
2014-11-18, 08:31
  #3
Medlem
Jag tror just denna poäng är just varför en stor del av all handel börjar ta sig ut på nätet(Darknet), då det är lättare att se vilka som är seriösa och vilka som är oseriösa. Och man får helt enkelt ett bättre utbud på sina saker. Lite synd dock eftersom vissa personer inte kan beställa direkt hem till brevlådan.

Runt där jag bor är det just precis som du beskriver små barn som leker gangster och säljer till allt och alla, inte direkt kvalité ska jag påstå
Citera
2014-11-18, 08:42
  #4
Avstängd
JuliaFleurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurre
Jag tror just denna poäng är just varför en stor del av all handel börjar ta sig ut på nätet(Darknet), då det är lättare att se vilka som är seriösa och vilka som är oseriösa. Och man får helt enkelt ett bättre utbud på sina saker. Lite synd dock eftersom vissa personer inte kan beställa direkt hem till brevlådan.

Runt där jag bor är det just precis som du beskriver små barn som leker gangster och säljer till allt och alla, inte direkt kvalité ska jag påstå

Fast de som är äldre och inte säljer på nätet hojtar inte så högt om det tror jag. Ofta har de en inarbetad, pålitlig och lite mindre krets av köpare.
Citera
2014-11-18, 10:43
  #5
Medlem
juhachis avatar
Kan ju vara så att de du anser är "vuxna" inte spenderar sin tid eller risk på att leverera småpåsar till en nobody.
Är du inte nöjd kan du:
1. Köpa större mängder av dessa "seriösa vuxna", men tror knappast du rör dig i sånna kretsar och det skulle vara ytterst osäkert för någon som dig.
2. Odla eget och ta tag i problemet själv istället för att klaga på andras produkter och affärsidé.
Citera
2014-11-18, 13:18
  #6
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorLarsson
Finns det inga vuxna kranar som erbjuder en lite bättre tjänst? Det måste väl ändå finnas en marknad för det? Bara en massa snorungar som leker gangsters och samtidigt finansierar ett missbruk.

Det måste ändå finnas fler som jag, medelålders med väldigt rimligt bruk och som ställer krav på kvalitet, punktlighet, ärlighet, försiktighet och att få chansen att välja lite strains emellanåt. Jag hade utan problem betalat överpris för det.

Är det så jävla ont om medelålders cannabisgourmander som inte har lust att beblanda sig med småungar som ljuger om vikter och ser ut som om dom är upplockade från under en sten i skogen.

Hej!

Vi "medelålders" män odlar vårat eget gräs i det tysta. Detta ger valfrihet av strain, kvalitet, och mängd. Det är förövrigt en väldigt trevlig hobby att komma hem till. Du betalar som du säger "lite" mer för den initiala setupen, men resultatet är mycket bättre än 18-åriga giriga piss-kids skit gräs de kommit över och säljer för ockerpriser i förorten.

Kan föreslå fölajnde nybörjar setup för dig, du kan också PM om du behöver hjälp:

60x60x180 secret jardin
Insug+kolfilter+utsug
250w röd cfl + 250w blå cfl =500w
Oxypot + airstone + airpump
Flora gro, Flora bloom, Flora micro (att tillsätta i vattnet i din oxy pot)
5 fröer OG Kush auto eller vad du nu önskar.

Med följande setup får jag ut 120-140g torkat per planta när jag kör OG Kush autoflower feminized.

Initiala kostnaden för ovanstående är 5-6k beroende på vart du köper grejerna, kostar mig drygt 500 kr i månaden att köra allt (Tack fär CFL). Vill du få ut ännu mer köper duen LED panel för 8 - 10kså drar du mindre el än med cfl och får bättre skörd än med HPS, samt mindre problem med värme. Jag körde ovanstående för några månader sedan och har skördat 3 ggr sedan dess, en planta i taget och 100g+ torkat varje gång. Funkar för mig lycka till!

Ps, risken att blåkostymerna skall komma på hembesök är minimal, rör du dig inte bland samhällets bottenskrap och köper allt med cash på rätt ställen så är det omöjligt att åka dit. Det är mindre risk att odla eget en att handla förutsatt att du inte snackar om det med folk. Jag har turen att leva med en kvinna som har samma hobby som mig själv, så det ligger i bägge våras intresse. Tala med kvinnan i huset först är att rekommendera. I mitt hem är "pappas källar" just som det låter, pappas. Ungarna har inget där att göra mao. Play it safe, play it smart.
__________________
Senast redigerad av TokayGeck 2014-11-18 kl. 13:27.
Citera
2014-11-18, 15:07
  #7
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhachi
Kan ju vara så att de du anser är "vuxna" inte spenderar sin tid eller risk på att leverera småpåsar till en nobody.
Är du inte nöjd kan du:
1. Köpa större mängder av dessa "seriösa vuxna", men tror knappast du rör dig i sånna kretsar och det skulle vara ytterst osäkert för någon som dig.
2. Odla eget och ta tag i problemet själv istället för att klaga på andras produkter och affärsidé.

Har du vaknat på fel sida? Och utan förståndet också kanske?

Finns gott om vuxna seriösa kranar som lever på att sälja ~5-10g per träff.

Att behöva handla stora mängder är rent skitsnack, och bevisar mer att DU inte har vettiga kontakter eller koll. Tex att du försöker blanda ihop "seriösa vuxna" med någon form av organiserad brottslighet som HA. HA som exempel är så långt från seriösa när det kommer till produkterna att det är komiskt.

Köpa cannabis i mängd av organisationer som HA, är som att köpa "5or" av Achmed på hörnet. Skillnaderna är inte precis stora...

Jag blir lika seriöst bemött om jag köper en 5a, ett hegge eller en kasse. Och nej, jag handlar inte av folk med noll koll.

Hur får man tag på dessa seriösa kranar tänker nog TS? Svaret är; genom dina egna seriösa vuxna bekanta. Chansen att du lyckas på ett annat sätt är minimal imho.
Citera
2014-11-18, 15:24
  #8
Medlem
basseakers avatar
Vet inte riktigt vad du menar med "vuxna". Hade en kille som endast sålde inom en liten krets och han sålde inga större mängder till någon och han var alltid 100% seriös, grymt bemötande och var ärlig om produkten var det inte lika bra som förra gången sa han det.

Vill du ha seriösa personer utan att leta föreslår jag att du installerar TOR och reggar dig på någon utav alla sidor som säljer droger.
Citera
2014-11-18, 15:25
  #9
Medlem
Jag kranfiskar fan inte. INGA PM
Citera
2014-11-18, 15:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Hej!

Vi "medelålders" män odlar vårat eget gräs i det tysta. Detta ger valfrihet av strain, kvalitet, och mängd. Det är förövrigt en väldigt trevlig hobby att komma hem till. Du betalar som du säger "lite" mer för den initiala setupen, men resultatet är mycket bättre än 18-åriga giriga piss-kids skit gräs de kommit över och säljer för ockerpriser i förorten.

Kan föreslå fölajnde nybörjar setup för dig, du kan också PM om du behöver hjälp:

60x60x180 secret jardin
Insug+kolfilter+utsug
250w röd cfl + 250w blå cfl =500w
Oxypot + airstone + airpump
Flora gro, Flora bloom, Flora micro (att tillsätta i vattnet i din oxy pot)
5 fröer OG Kush auto eller vad du nu önskar.

Med följande setup får jag ut 120-140g torkat per planta när jag kör OG Kush autoflower feminized.

Initiala kostnaden för ovanstående är 5-6k beroende på vart du köper grejerna, kostar mig drygt 500 kr i månaden att köra allt (Tack fär CFL). Vill du få ut ännu mer köper duen LED panel för 8 - 10kså drar du mindre el än med cfl och får bättre skörd än med HPS, samt mindre problem med värme. Jag körde ovanstående för några månader sedan och har skördat 3 ggr sedan dess, en planta i taget och 100g+ torkat varje gång. Funkar för mig lycka till!

Ps, risken att blåkostymerna skall komma på hembesök är minimal, rör du dig inte bland samhällets bottenskrap och köper allt med cash på rätt ställen så är det omöjligt att åka dit. Det är mindre risk att odla eget en att handla förutsatt att du inte snackar om det med folk. Jag har turen att leva med en kvinna som har samma hobby som mig själv, så det ligger i bägge våras intresse. Tala med kvinnan i huset först är att rekommendera. I mitt hem är "pappas källar" just som det låter, pappas. Ungarna har inget där att göra mao. Play it safe, play it smart.

Tack så mycket för det här
Citera
2014-11-18, 15:54
  #11
Medlem
Det låter som att det är TOR eller hemodling som ändå gäller. Eller flytta till Colorado, vilket faktiskt känns som ett seriöst alternativ
Citera
2014-11-18, 17:20
  #12
Medlem
HoAmAjs avatar
Klart vi finns.
Men vi har lite annat upplägg. Väljer kunder och gör upp efter folk fått klämma och testa.
Väger framför kunden och snackar lite skit över en joppe.

Har lagt ner det mesta av femmahanterandet nu dock och satsar mer på heggar osv men med upplägget ovan så får jag se vad som går bra och varför själv samt jag gillar den delen helt enkelt så en liten tajt grupp har jag behållt för detta. Har 8 olika bruna och 3 gröna nu tex. (lägger undan nåt hegge av allt jag gillar extra bra från kassar till min lilla coffe shop).

Vi är svåra att leta upp dock eftersom saker sköts i egna hemmet samtidigt som jag lever ett Svenssonliv utåt. Så de nya som kommer in är 100% grönade, och inte 99%.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback