Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-17, 00:22
  #1
Medlem
tja är en grabb på 22 bast som bor i egen lägenhet och är arbetslös förtillfället, varit deprimerad under en längre tid 1 år närmare bestämt pga mitt liv vändes upp och ner. Käkar sertralin och skit, men jag vet inte.. alltid varit nyfiken på röka, nu känns som ett bra tillfälle att börja.

Anledning? Vet ej

Syfte? känns som ett bättre alternativ till alkohol som numera brukas flertal ggr i veckan. Är ej ute efter någon självmordssituation skit.

Vill mest bara prova och köra liksom, tips på vad man ska börja med och hur man går tillväga? Annat alternativ till röka mottages gärna
Citera
2014-11-17, 00:34
  #2
Medlem
Om du ska göra något så ska du bara röka fast jag rekommenderar inte att börja med någon som helst drog, (du blir öppnare för andra, möjligtvis starkare grejer) som bara är negativt för dig i slutändan.
Jag menar det, röka ska du bara hålla dig till om du måste hålla på med droger, saker spårar ur fort om du inte har självdisciplin.

Jag ber dig, håll dig till endast röka.

Till hur du får tag i röka, fråga flummarpolare, börja där och jobba dig upp till bättre kontakter.
Häng inte med flummarpolare på veckorna, du kommer bara hamna i en ond cirkel och röker lätt för mycket så rök bara med polarna på helgen isåfall.

Sen rök endast på kvällen om du kan, lätt hänt att du fuckar hela dagen om du röker när du vaknar eller mitt på dagen.

Spelar ej ngn roll om du prövar weed eller hasch första gångerna, du kommer förmodligen inte känna någonting förutom att du kanske blir hungrig och kanske känner dig lustig, kan vara obehagligt men få ej panik.

Sen håll dig till gräs så ofta du kan, då vet du vad du får. Hört så många rykten hur folk proppar allt möjligt skit i hasch typ som benso o grejer.
__________________
Senast redigerad av Thaiwai 2014-11-17 kl. 00:36.
Citera
2014-11-17, 00:43
  #3
Medlem
Röka på är underbart, om man lär sig tycka om det. Men för din del, nej du ska ej börja.
Varför? Du beskriver att du är deprimerad, röka hjälper ej mot det, du kommer bara må sämre.

Edit: Är man deprimerad ska man sluta med alla typer av droger, dem gör bara situationen värre. Men ja gräs är bättre än utskrivna mediciner och alkohol.
__________________
Senast redigerad av Earlybud 2014-11-17 kl. 00:46.
Citera
2014-11-17, 00:53
  #4
Avstängd
folvidons avatar
du är arbetslös och du vill börja röka? att röka är en dyr hobby och nej det hjälper inte med dina problem eller din depression. du skjuter bara fram alla problem. ta itu med dina problem nu istället annars blir det bara värre med tiden inte bättre.

deprimerad 1 ynka år? många är deprimerade i 10-15 år innan dom får för sig att röka på..

att må dåligt är en mänsklig faktor som alla upplever. man up and deal with it...
Citera
2014-11-17, 01:23
  #5
Medlem
jag vill inte röka för jag tror att de kommer hjälpa mig i mina problem. Jag är medveten om att det kostar pengar.

Alkohol försämrar inte mitt mående, som de kan göra. Kommer gräs göra det tror ni? Har vänner som jag vet pysslar lite med olika droger, mest piller och skit som gör de helt väcka och dit vill jag ej. Kan ifs fråga dem men de slutar väl med att man blir erbjuden nå skumt skit
Citera
2014-11-17, 01:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zythie
Kommer gräs göra det tror ni?

Alltså, gräs gör känslor starkare, är du deprimerad kommer det kretsa tusentals tankar kring din depression, du kommer bli rädd o paranoid. Jag talar efter egna erfarenheter då jag för inte allt för länge sedan var i en deprimerad sits o rökte på parallellt.
Citera
2014-11-17, 02:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Earlybud
Alltså, gräs gör känslor starkare, är du deprimerad kommer det kretsa tusentals tankar kring din depression, du kommer bli rädd o paranoid. Jag talar efter egna erfarenheter då jag för inte allt för länge sedan var i en deprimerad sits o rökte på parallellt.

"If you feel away with the herb, let it the positive all the time, if you feel away with the herb, remeber it's creation divise".

Det kan ge dig ett helt nytt perspektiv på livet 😊

Men! Tar du beslutet om att röka, rök då INTE ensam. Rök med ett ytligt umgänge / kompis, eller vem du än önskan. Detta för att du ska behålla positiva tänkbanor då du kan uppleva rädsla eller bli paranoid. (I alla fall de första 5-10 gångerna.)
Citera
2014-11-17, 03:12
  #8
Medlem
åk till Amsterdam en helg. eller spanien.
i Holland är rökat grymt och jävligt "safe" i spanien lite halvbilligt och oftast bra men inga coffeeshop garantier. att sitta hemma och börja röka är väl också soft. men gör det på ett soligt och roligt sätt så ska du se att det blir bättre. kanske skrapa ihop till en australienresa med jobb där. hört att dem är halvliberaler hela bunten.

EDIT: Holland är inte soligt. men roligt.
Citera
2014-11-17, 03:26
  #9
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Tycker nog att man är aningen för gammal att börja med droger när man är 22, trodde de flesta började mellan 12-15, kanske 16 ibland. Visst kör på, sedan kan du pröva några linor när du är i farten om du fortfarande mår dåligt, någon spruta ibland dör man inte heller av men kör in dig på sub o liknande först som de flesta andra tonåringar. Du kommer upptäcka att det får dig att må toppen. Nätdroger är på modet sedan många år, laglig rysk roulette ökar spänningen (ifall du undrar varför alla rapporter ökar bruket mer än minskar, schysst historia oxå om något går snett å man överlever eller iaf får vara publik) om du inte tänker börja experimentera fram egna berusningsmedel med att blanda te, fimpar o aceton eller annat som kidsen gjorde normalt förr i jakten på några sekunder möjlig syrebrist att tolka som knarkrus kan jag rekommendera lim o tändargas, mycket billigare än rökat. Sätt fart nu du har bråttom om du ska hinna se helt dek o sliten med skador på nervsystemet som 30-35åring.

Btw, alla drogliberaler låter likadant överallt som fjortonåringarna jag umgicks runt när jag var i just den ålder, men jag lovar att många fick andra perspektiv. (människor som är rutinerade bland droger slutar snacka så efter ett par år, de som inte gör det är måhända drogvärldens emosar)
Citera
2014-11-17, 03:26
  #10
Medlem
DonniDarkos avatar
Brukar du alkohol flera ggr i veckan så rekommenderar jag dig att inte röka. Har man inte disciplin så blir det lätt att man inte gör så mycket annat än att sitta hemma och röka.
Citera
2014-11-17, 03:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zythie
tja är en grabb på 22 bast som bor i egen lägenhet och är arbetslös förtillfället, varit deprimerad under en längre tid 1 år närmare bestämt pga mitt liv vändes upp och ner. Käkar sertralin och skit, men jag vet inte.. alltid varit nyfiken på röka, nu känns som ett bra tillfälle att börja.

Anledning? Vet ej

Syfte? känns som ett bättre alternativ till alkohol som numera brukas flertal ggr i veckan. Är ej ute efter någon självmordssituation skit.

Vill mest bara prova och köra liksom, tips på vad man ska börja med och hur man går tillväga? Annat alternativ till röka mottages gärna

köp ditt hasch eller marijuana.
köp sedan en liten majspipa i valfri tobaksaffär.
elda 1-2 sekunder på ditt hasch med en tändare.
pilla ner det uppvärmda haschet i tobak.
marijuana kan du bryta ner med fingrarna i tobak.
kör cirka 0,3-0,4 gram cannabis på tobak från 1 cigarett.
ladda din pipa.
tänd på.
håll inne röken lite extra (någon sekund).
ta typ 3 bloss
och vänta en halvtimme.
händer inget så rök inte mer samma kväll. det kan bli för mycket om hela effekten skulle komma på en gång sen.
kom ihåg:alla blir inte höga första gången, eller till och med gångerna.
upprepa i sådana fall ritualen under morgondagen ända tills du blir hög/stenad.
cheers!
Citera
2014-11-17, 11:18
  #12
Medlem
Akilles-själs avatar
Det hjälper många att röka för mentala problem som tex ångest, bipolär, adhd, ptsd, gad, fibromyalgi, psykotiska tillstånd och kroppsliga symtom som tex smärta, sömnsvårigheter, cancer, anorexia (samt paradoxalt nog även grav fetma långsiktigt), krampanfall osv.
Så visst kan det kanske teoretiskt hjälpa även depression,
du får testa dig fram helt enkelt

Tänk på att första gångerna man röker känner många ofta inte av något, och det är ju inget farligt med att röka för mycket heller = inget man dör av, som med tex Alkohol
(vilket är 1000 gånger sämre långsiktigt bägge fysiskt, psykiskt och socialt att självmedicinera regelbundet med än cb) .

MvH
__________________
Senast redigerad av Akilles-själ 2014-11-17 kl. 11:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback