2022-04-26, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Dom bra männen går fort. Detta är ett problem i dagens samhälle där alla är exponerade i sociala medier och Tinder visar detta så väl där ett fåtal män ligger runt medans den mediokra mannen väljs bort direkt. Om du är 30 år så hade jag en sambo och barn, villa, Volvo och jobb. De män och kanske kvinnor som vid 30+ inte haft en längre relation får det väldigt svårt. De hamnar i en ond spiral.

Jag skulle säga att män är i högre utsträckning sämre på relationer och att detta gör så att det finns fler bra kvinnor än män på marknaden redan i utgångsläget. Det finns också fler attraktiva kvinnor än män, eftersom att många män är dåliga på att ta hand om sitt yttre, klär sig illa o.s.v. Man ser oftare snygga kvinnor med mindre snygga män.

Kvinnor som inte tidigt skaffar en partner får ett sämre utbud att välja på. De tvingas göra kompromisser som skulle göra de flesta olyckliga. Vinnarna är vi som är män.

Jag vet ett par kvinnor runt 30+ som dejtar män i 40-års ålder som är nyseparerade. Det är deras enda chans att få dejta i sin egen liga, men konkurrensen är hård och männen börjar bli smärtsamt medvetande om detta faktum.
Citera
2022-04-26, 09:46
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Jag skulle säga att män är i högre utsträckning sämre på relationer och att detta gör så att det finns fler bra kvinnor än män på marknaden redan i utgångsläget. Det finns också fler attraktiva kvinnor än män, eftersom att många män är dåliga på att ta hand om sitt yttre, klär sig illa o.s.v. Man ser oftare snygga kvinnor med mindre snygga män.

Kvinnor som inte tidigt skaffar en partner får ett sämre utbud att välja på. De tvingas göra kompromisser som skulle göra de flesta olyckliga. Vinnarna är vi som är män.

Jag vet ett par kvinnor runt 30+ som dejtar män i 40-års ålder som är nyseparerade. Det är deras enda chans att få dejta i sin egen liga, men konkurrensen är hård och männen börjar bli smärtsamt medvetande om detta faktum.

ja det blir bättre och bättre för män ju äldre man blir och motsvarande sämre för kvinnor. De peakar när de är i sin mest fertila ålder vilket är logiskt då vi trots allt är däggdjur.
Citera
2022-04-26, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Dom bra männen går fort. Detta är ett problem i dagens samhälle där alla är exponerade i sociala medier och Tinder visar detta så väl där ett fåtal män ligger runt medans den mediokra mannen väljs bort direkt. Om du är 30 år så hade jag en sambo och barn, villa, Volvo och jobb. De män och kanske kvinnor som vid 30+ inte haft en längre relation får det väldigt svårt. De hamnar i en ond spiral.

Jag som är snart 40 och aldrig haft en relation eller varit på en enda dejt kan intyga att det känns som att man är väldigt långt bort från allt sådant.
Konkurrensen så som den ser ut idag gör att det är svårt att motivera sig att ändra på sin situation. Så på det sättet så har man ju lite förståelse för att folk tar till drastiska metoder som att vara med i den här typen av TV-program. Oavsett om det går vägen med matchningen eller inte så har man exponerat sig själv på ett mycket bättre sätt än vad en Tinderprofil åstadkommer.
Citera
2022-04-26, 09:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om det yttre är så viktigt för Märtha, då kan man med fog fråga sig varför hon sökte till programmet. Man köper ju grisen i säcken så att säga. Är det ett visst utseende som man gillar så är väl inte ett sådant här program rätt forum. Jag kan förstå om Axel känt sig sårad. Hon kunde ha skött det på ett bättre sätt. Berättat hur hon känt för honom, att det inte kommer bli en relation dem emellan, men inte framför TV-kameran. Sedan hållit en någorlunda god min under de 4 veckorna och avslutat det då.
Det är lite det jag menar. Varför måste man prompt säga det inför TV-kameran? Och som sagt, hon var uppenbarligen inte mogen för att vara med här. Hon har större chans att hitta det hon söker på egen hand.

Sen är dom en dålig matchning. Men det är en helt annan sak. Det är alltid med ett sådant par varje säsong där experterna valt att experimentera lite väl mycket. Bara det när kvinnan är en bit äldre så måste man vara lite mer noggrann. Axel saknar mognad. Han är en pojke ännu. Inget fel i det. Men han hade säkert funkat bättre med en lite yngre tjej.
Senast redigerad av Steff83 2022-04-26 kl. 10:10.
Citera
2022-04-26, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Jag tror att många kvinnor med någon form av sexdriv kvar skulle bli sexuellt frustrerade av att vara ihop med en så omanlig kille som Axel. Skillnaden är att Märtha verkar förstå vad hon gillar.

Det är ett stort spann mellan att vara en feminin pojke som pratar som en flicka och att vara emotionellt mogen.

Är det verkligen så illa på singelmarknaden att man måste välja mellan att följa sin sexualitet och att ha en man som inte är emotionellt störd?

Jag ser inget omanligt hos honom. Däremot ett härligt lugn och självförtroende.
Emotionellt störd får stå för dig.
Om Märta velat haft en endimensionell machokillle kunde hon talat om det.
Citera
2022-04-26, 10:22
Medlem
RedXs avatar
Jag tror inte att det är utseendet per se som är problemet med Axel (ur Märthas perspektiv). Släng i ett par kontaktlinser, fixa backslickfrilla och plötsligt ser han ut som den där norrmannen i Beck/GOT.

Det handlar mer om hur han för sig. Feminint kroppspråk, feminint tonläge, feminin stil, feminin heminredning. Visar tydligt med både ordval och tonfall att han direkt är beredd att ”kompromissa” (läs:lägga sig platt) för henne i alla möjliga sammanhang. Att han därtill är fem(?) år yngre blir ytterligare en belastning då det sammantaget inte finns några direkta manlighetspoäng att hämta hos honom.

Jag tror att han skulle kunna bli ganska populär hos damerna bara han släpper den här bilden (jag får för mig att) han har av att maskulinitet är något fult och otäckt som bör undvikas till varje pris.
Citera
2022-04-26, 10:26
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Hm..? Hans röst, hans kroppsspråk, hans inredning samt underkastande personlighet då?
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag tror inte att det är utseendet per se som är problemet med Axel (ur Märthas perspektiv). Släng i ett par kontaktlinser, fixa backslickfrilla och plötsligt ser han ut som den där norrmannen i Beck/GOT.

Det handlar mer om hur han för sig. Feminint kroppspråk, feminint tonläge, feminin stil, feminin heminredning. Visar tydligt med både ordval och tonfall att han direkt är beredd att ”kompromissa” (läs:lägga sig platt) för henne i alla möjliga sammanhang. Att han därtill är fem(?) år yngre blir ytterligare en belastning då det sammantaget inte finns några direkta manlighetspoäng att hämta hos honom.

Jag tror att han skulle kunna bli ganska populär hos damerna bara han släpper den här bilden (jag får för mig att) han har av att maskulinitet är något fult och otäckt som bör undvikas till varje pris.
Hehe, smurf!
Citera
2022-04-26, 10:34
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag som är snart 40 och aldrig haft en relation eller varit på en enda dejt kan intyga att det känns som att man är väldigt långt bort från allt sådant.
Konkurrensen så som den ser ut idag gör att det är svårt att motivera sig att ändra på sin situation. Så på det sättet så har man ju lite förståelse för att folk tar till drastiska metoder som att vara med i den här typen av TV-program. Oavsett om det går vägen med matchningen eller inte så har man exponerat sig själv på ett mycket bättre sätt än vad en Tinderprofil åstadkommer.

Nu ska vi gå alldeles off topic här men generellt så gillar kvinnor intelligens och det tog ett långt tag för mig att fatta. Hade en kompis som var som en sockerbit på discon för kvinnor. Men i det långa perspektivet så är det inte alltid den bildsköna som går vinannde. Kvinnor vill inte bara ha bra avkomma utan även se till att avkomman blir vuxen och då måste mannen kunna ge skydd och ett sådant skydd är intelligens. Även fysiskt skydd har historiskt varit viktigt fram till de sista 2 generationerna så dessa gener är starka med. Så du måste komma i kontakt med kvinnor naturligt. Detta minskar ju nu i de digitala tidevarven men något kanske finns?
Citera
2022-04-26, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Hm..? Hans röst, hans kroppsspråk, hans inredning samt underkastande personlighet då?

Det är ju det som utstrålar manlighet. En lugn och självsäker manlighet. Underkastad eller undergiven, nja det vet jag inte, han verkar lyhörd och inkännande vilket är VÄLDIGT sexigt. Viken lustig bild av hur män ska vara som ni har, är en buffel eller skitstövel sexig menar ni? Nä Axel var det klass på. Liknar prins Philip, även om jag ogillar kungahuset, men en drömprins är han säkert för många.
Citera
2022-04-26, 11:05
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Bodil och Hans - seniorer?

Jösses. De är väl bara strax över 40 båda två.
Citera
2022-04-26, 11:14
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Bodil och Hans - seniorer?

Jösses. De är väl bara strax över 40 båda två.

Allt är relativt. Hade de föesta paren varit 35 men ett par 22 hade de kunnat refereras till som ”juniorparet”.
Citera
2022-04-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn

Jag håller delvis med dig, han verkar toppen på många sätt. Men det måste ju finnas ett mellanting mellan macho och fjolla. Eller? Att vara så feminin och mesig är en dealbreaker för en överväldigande majoritet av heterosexuella kvinnor. Om man matchar en så inkompatibel man så borde man vara noggrann med att säkerställa att kvinnan har efterfrågat detta.

Emotionellt mogen är inte samma sak som asexuellt omanlig.

Emotionellt störd verkar ju ”stå för dig” också med tanke på att du nämner endimensionella machomän. Jag tog i lite eftersom att Axel är en extrem i ett spektrum.

Kvinnor som tänder på män som Axel har antingen en fetish eller gör en stor kompromiss med avkall på sina biologiska drifter. Det går att vara känslomässigt mogen utan att avsexualisera sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in