2022-04-26, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tror att många kvinnor skulle tycka Axel är intressant, vad är det för fel på en trevlig, empatisk karl?! Han kommer att bli het vid fyrtio.

Skillnaden mellan honom och Märta är väl att han ville låta det utvecklas medan hon är impulsiv och plötsligt får kalla fötter.
Han är 4 år yngre än henne, men skillnaden ser ut att vara 10 år istället. När man tittar på deras lägenheter blir det så tydligt, han är fortfarande en ungdom och hon mogen. Fattar inte hur man tänkte när man parade ihop dem två, en gåta. De förtjänade inte detta.
Citera
2022-04-26, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Han är 4 år yngre än henne, men skillnaden ser ut att vara 10 år istället. När man tittar på deras lägenheter blir det så tydligt, han är fortfarande en ungdom och hon mogen. Fattar inte hur man tänkte när man parade ihop dem två, en gåta. De förtjänade inte detta.

Kanske experterna trodde att Märta var mer öppensinnad och beredd att hitta en okonventionell.partner än hon. tydligen är? Hon kanske skulle uttryckt sig tydligare vad hon ville ha och inte ville ha?
Citera
2022-04-26, 08:03
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayLofromtheblock
Bodils mostrar; gör en tv-serie om dem!

Haha garanterad succe!
Citera
2022-04-26, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Det är ju helt uppenbart att man kastat in mesproppen Axel för att skapa drama. Det krävs en väldigt speciell typ av kvinna för att tolerera en så total avsaknad av maskulinitet. Och inte ens den typen av kvinnor som tror sig föredra dessa ”män” tror jag egentligen har det bra av att vara ihop med en sån. Snacka om underbyggd sexuell frustration genom åren!

Man såg på Märtha från starten att hon ångrade sig så snart hon lade ögonen på honom. Hon behöver en riktig man som bara inte är emotionellt störd. Märtha var ju ändå fin och förtjänar någon i hennes liga.

Ohederligt av ”experterna” att välja särskilt män med egenarter som för majoriteten räknas som en dealbreaker. Jag föraktar detta återkommande fenomen.

Märtha var otroligt vacker på bröllopet. Men utan smink så är hon faktiskt inte särskilt vacker. Hon är lite överviktig och börjar se sliten ut. Dessutom har hon en hård och kall personlighet. Tror faktiskt inte hon duger till nåt annat än att vara älskarinna åt egna företagare på över 50 år.
Citera
2022-04-26, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Eftersom jag är helt fenomenal på koppleri, så tänker jag att någon tjej inom tantra-rörelsen kanske skulle vara något för Axel?

Evt kanske någon sån där Moder Jord-typ skulle passa Axel. Alltså en sån där som kallar sig Månstråle, Varg, Vildhjärta och håller på med shamanism och alternativmedicin.

Om han nu inte är en sån som tror på shamanism, så tror jag ändå att han klarar av "att ställa om" för att få sig en brud.
Eftersom det inte var några problem att flirta med feminismen för att ställa sig in, så kan han även flirta med en tantra-shaman-brud, tänker jag.

Axel kan tacka mig sen, för att jag är så bra på att hitta en partner till honom.

Behöver verkligen inte vara så långsökt. En helt vanlig tjej kan räcka. Jag var på en avslutning på en idrottsaktivitet med ett av mina barn igår och det vimlade av icke-modellsnygga föräldrar av alla typer och inriktningar. Samma sak på förskolan när man lämnar och hämtar. Vanligt folk är inte särskilt snygga men de hittar en partner ändå.
Citera
2022-04-26, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Hur fan är det möjligt att Bodils systser ser äldre ut än deras mamma, ansiktslyft.nu, sladdbarn.to

Moster var det väl?
Citera
2022-04-26, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Jag håller inte med. Det gör henne klart mindre attraktiv. Hälsoproblem i 20-årsåldern är rätt illa faktiskt. De här kvinnorna som tidigt börjar få hälsoproblem tenderar att få det resten av livet. Det är en kombo av dåliga gener och dålig livsstil.

Fast det var ju en stor sak för honom. Det märktes. Att han kände att han var tvungen att drämma till med att det gjorde honom ännu mer nyfiken på henne var en uppenbar nödlögn. Ja, visst. Han kanske blev mer nyfiken. Men inte nyfiken på rätt sätt.
Citera
2022-04-26, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det ser ut som arg hon gått upp mycket i vikt de senaste månaderna. Jag minns inte att hon såg så plufsig ut i början.

Bröllopssminket gjorde underverk. Man ser på alla kvinnor som är med att de är väldigt mycket snyggare under bröllopet än senare.

Tycker för övrigt Bodil är den vackraste kvinnan i år. Hon ser bra ut även till vardags. Tyvärr spår jag att hon har mentala problem vilket gjort att hon skyr folk som pesten och jobbar med hundar. Var ju bara en kompis och sen mamma + mostrar med på bröllopet.
Citera
2022-04-26, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Märtha var otroligt vacker på bröllopet. Men utan smink så är hon faktiskt inte särskilt vacker. Hon är lite överviktig och börjar se sliten ut. Dessutom har hon en hård och kall personlighet. Tror faktiskt inte hon duger till nåt annat än att vara älskarinna åt egna företagare på över 50 år.

Håller inte med, hon är sådär klassisk vacker och hennes kurvor gör henne kvinnlig. Jag tror nog att hon håller sig under ”överviktig” på skalan. Kall skulle jag inte säga att hon är, men jäkligt besviken. Rätt uppenbart att hon skulle vara en varm person med en kille som var matchningsbar för tjejer som är heterosexuella.

Oavsett så tycker jag inte att det är ok att matcha tjejer med killar som är så feminina som honom om de inte explicit efterfrågat detta. Det är säkert den där ickebinära psykologen som försöker pusha sin normbrytande agenda medan producenten mest vill se lite friktion.

Jag tror att Märtha är rätt arg på produktionen men det blir svårt att uttala sig eftersom att det inte är så PK. När man gör politik av folks sexualitet så har det gått för långt.
Citera
2022-04-26, 08:34
Medlem
RedXs avatar
Märtha/Axel - Här är det till 100% experterna som ska sågas vid fotknölarna. Hur f*n tänkte de??? Svaret fick vi nog iofs av ”experten” Fredric; de vill vara ”normbrytande”. Tips från coachen till experten; det finns en anledning till att normer uppstår. De ligger nedströms från vår biologi. Och kärlek och attraktion sker på ett djupare plan. Vi kan inte normera bort det planet och det borde de ha förstått hur tydligt Märtha än intygade under urvalsprocessen att hon ville ha en ”jämställd” relation. Det är inte hennes fel. Det är inte heller Axels fel, men där känner jag ändå någonstans… är du verkligen sådär mesig? På riktigt alltså? Eller är det en fasad? Jag vet inte, när jag såg hans lägenhet med den rosa datorn och gudvetallt, samtidigt som han intygade att han nu ”vet vem han är” tänkte jag raka motsatsen.

Jonas/Louise - Negativ prognos är känslan. Han känns för påklistrat klatschig (med reservation för att klippningen är selektiv). I hennes fall är det svårare att veta var man har henne. Hon ska alltså vara friskförklarad. Är det då något hon behöver vara rädd för att föra på tal? Det är väl den biten som möjligtvis skulle kunna vara ett problem för en partner tänker jag? Nåja, vi får se vart det här tar vägen. Tacoparet fungerade ju till slut bra med en gemensam nämnare så På Spåret-grejen blir väl en mäjlig favorit i repris.

Bögparet - Jag är fortsatt försiktigt optimistisk. Även om lite vardagsgnabb börjat smyga sig in i relationen. Här tror jag att ”skiljas som goda vänner” är ett worst-case scenario. Inte fy skam ändå.

Seniorerna - Känns just nu som det mest lovande paret, men det kanske beror på att de inte kommit lika långt i processen än? Jag tror spontant att de båda två går in i ”experimentet” med mer realistiska förväntningar än snart sagt alla andra deltagare. Det kommer att vara till deras fördel.

Bonusspaning - Jag tror att tanken var att köra tre par i år. Seniorparet var ett av dem, men när Bodil hoppade av slängde man hastigt ihop ett av de andra paren. I avsnittet igår fick vi höra att det gått ”några veckor” sedan Bodil först hoppat av innan produktionen kontaktade henne igen. Anledning? Högst sannolikt att Märtha/Axel blåst av det hela och att man behövt ersätta dem.
Citera
2022-04-26, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Håller inte med, hon är sådär klassisk vacker och hennes kurvor gör henne kvinnlig. Jag tror nog att hon håller sig under ”överviktig” på skalan. Kall skulle jag inte säga att hon är, men jäkligt besviken. Rätt uppenbart att hon skulle vara en varm person med en kille som var matchningsbar för tjejer som är heterosexuella.

Oavsett så tycker jag inte att det är ok att matcha tjejer med killar som är så feminina som honom om de inte explicit efterfrågat detta. Det är säkert den där ickebinära psykologen som försöker pusha sin normbrytande agenda medan producenten mest vill se lite friktion.

Jag tror att Märtha är rätt arg på produktionen men det blir svårt att uttala sig eftersom att det inte är så PK. När man gör politik av folks sexualitet så har det gått för långt.

Ja, överviktig var kanske lite hårt uttryckt. Men lite 30+ kilon är där iaf. Rätt grova armar o dyl.

Klart hon är besviken. Axel är ju lika fjollig som bögarna och sen har han inte det där "coola" draget som jag tror är det som saknas mest.

Vad är det hon skulle vilja säga mer än att hon saknar attraktion? Gå in på varför hon saknar attraktion?
Citera
2022-04-26, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tror att många kvinnor skulle tycka Axel är intressant, vad är det för fel på en trevlig, empatisk karl?! Han kommer att bli het vid fyrtio.

Skillnaden mellan honom och Märta är väl att han ville låta det utvecklas medan hon är impulsiv och plötsligt får kalla fötter.

Jag tror att många kvinnor med någon form av sexdriv kvar skulle bli sexuellt frustrerade av att vara ihop med en så omanlig kille som Axel. Skillnaden är att Märtha verkar förstå vad hon gillar.

Det är ett stort spann mellan att vara en feminin pojke som pratar som en flicka och att vara emotionellt mogen.

Är det verkligen så illa på singelmarknaden att man måste välja mellan att följa sin sexualitet och att ha en man som inte är emotionellt störd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in