Citat:
Ursprungligen postat av
densistasovjet
Dom bra männen går fort. Detta är ett problem i dagens samhälle där alla är exponerade i sociala medier och Tinder visar detta så väl där ett fåtal män ligger runt medans den mediokra mannen väljs bort direkt. Om du är 30 år så hade jag en sambo och barn, villa, Volvo och jobb. De män och kanske kvinnor som vid 30+ inte haft en längre relation får det väldigt svårt. De hamnar i en ond spiral.
Nu måste vi hålla isär saker och ting.
De "bra" männen är såklart högvilt. Så har det alltid varit. Även på 90-talet. Jag hade en modellsnygg kompis när jag pluggade på högskola som fick varenda jävla tjej han tittade på. Han var sjukt charmig och social mot alla men när han släppte garden så fick man höra ett och annat om hans syn på, i hans tycke, "fula" tjejer. Och för all del fula killar.
Sociala medier och Tinder är inte ett mått på riktig framgång. De där superpopulära killarna utvecklar som sagt ett förakt för kvinnor till sist och nöjer sig aldrig. Gifter de sig och skaffar barn så är steget till skilsmässa kort. De är inte rädda att förlora något och inte vana att kämpa för relationer.
Ställ dig vid en förskola och notera utseendet på de föräldrar som lämnar och hämtar. De allra allra flesta är alldagliga. På mina barns skola kan jag inte räkna till fler än en handfull kvinnor som jag finner attraktiva på riktigt. Som liksom står ut. Av ett 100-tal kanske. Men många är tillräckligt attraktiva för att det skulle fungera. Helt vanliga kvinnor långt från Tinder och Stureplan.