2022-04-26, 08:44
Medlem
DeValeras avatar
Om det yttre är så viktigt för Märtha, då kan man med fog fråga sig varför hon sökte till programmet. Man köper ju grisen i säcken så att säga. Är det ett visst utseende som man gillar så är väl inte ett sådant här program rätt forum. Jag kan förstå om Axel känt sig sårad. Hon kunde ha skött det på ett bättre sätt. Berättat hur hon känt för honom, att det inte kommer bli en relation dem emellan, men inte framför TV-kameran. Sedan hållit en någorlunda god min under de 4 veckorna och avslutat det då.
Citera
2022-04-26, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Märtha/Axel - Här är det till 100% experterna som ska sågas vid fotknölarna. Hur f*n tänkte de??? Svaret fick vi nog iofs av ”experten” Fredric; de vill vara ”normbrytande”. Tips från coachen till experten; det finns en anledning till att normer uppstår. De ligger nedströms från vår biologi. Och kärlek och attraktion sker på ett djupare plan. Vi kan inte normera bort det planet och det borde de ha förstått hur tydligt Märtha än intygade under urvalsprocessen att hon ville ha en ”jämställd” relation. Det är inte hennes fel. Det är inte heller Axels fel, men där känner jag ändå någonstans… är du verkligen sådär mesig? På riktigt alltså? Eller är det en fasad? Jag vet inte, när jag såg hans lägenhet med den rosa datorn och gudvetallt, samtidigt som han intygade att han nu ”vet vem han är” tänkte jag raka motsatsen.

Jonas/Louise - Negativ prognos är känslan. Han känns för påklistrat klatschig (med reservation för att klippningen är selektiv). I hennes fall är det svårare att veta var man har henne. Hon ska alltså vara friskförklarad. Är det då något hon behöver vara rädd för att föra på tal? Det är väl den biten som möjligtvis skulle kunna vara ett problem för en partner tänker jag? Nåja, vi får se vart det här tar vägen. Tacoparet fungerade ju till slut bra med en gemensam nämnare så På Spåret-grejen blir väl en mäjlig favorit i repris.

Bögparet - Jag är fortsatt försiktigt optimistisk. Även om lite vardagsgnabb börjat smyga sig in i relationen. Här tror jag att ”skiljas som goda vänner” är ett worst-case scenario. Inte fy skam ändå.

Seniorerna - Känns just nu som det mest lovande paret, men det kanske beror på att de inte kommit lika långt i processen än? Jag tror spontant att de båda två går in i ”experimentet” med mer realistiska förväntningar än snart sagt alla andra deltagare. Det kommer att vara till deras fördel.

Bonusspaning - Jag tror att tanken var att köra tre par i år. Seniorparet var ett av dem, men när Bodil hoppade av slängde man hastigt ihop ett av de andra paren. I avsnittet igår fick vi höra att det gått ”några veckor” sedan Bodil först hoppat av innan produktionen kontaktade henne igen. Anledning? Högst sannolikt att Märtha/Axel blåst av det hela och att man behövt ersätta dem.

Lousie sa att hon kanske har epilepsi. Jag såg att Jonas fick panik men spelade oberörd/intresserad. Sanna mina ord!

Bögparet är inte attraherade av varandra. Det kommer aldrig fungera.

Bodil är asocial. Tror det kommer bli svårt. Men ska det fungera så är det med någon som han.

Helt klart är det så. Deras bröllop var minst en månad efter de andras. Vid det laget hade Märtha redan hoppat av för länge sen.
Citera
2022-04-26, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om det yttre är så viktigt för Märtha, då kan man med fog fråga sig varför hon sökte till programmet. Man köper ju grisen i säcken så att säga. Är det ett visst utseende som man gillar så är väl inte ett sådant här program rätt forum. Jag kan förstå om Axel känt sig sårad. Hon kunde ha skött det på ett bättre sätt. Berättat hur hon känt för honom, att det inte kommer bli en relation dem emellan, men inte framför TV-kameran. Sedan hållit en någorlunda god min under de 4 veckorna och avslutat det då.

Det handlar inte om det yttre. Rätt man i Axels kropp hade kunnat fungera.

Problemet är Axels personlighet som inte lirar med hennes.
Citera
2022-04-26, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer

Tror det är både och i detta fall. Det första jag tänkte på när jag såg Axel och Märtha var hur illa matchade de var utseendemässigt.
Citera
2022-04-26, 08:57
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Jag fick intrycket av att hon inte attraherades redan på bröllopet, innan hon fått någon kännedom om Axels personlighet.
Citera
2022-04-26, 09:03
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Lousie sa att hon kanske har epilepsi. Jag såg att Jonas fick panik men spelade oberörd/intresserad. Sanna mina ord!

Kanske, men hon har bara haft ett anfall. Finns betydligt värre sjukdomar. Om Jonas verkligen är intresserad så tror jag nog inte detta är något avgörande hinder.

Citat:
Bögparet är inte attraherade av varandra. Det kommer aldrig fungera.

Får den känslan också, men de verkar vara trevliga killar som säkert kan umgås även om det inte blir något bestående.

Citat:
Bodil är asocial. Tror det kommer bli svårt. Men ska det fungera så är det med någon som han.

Svårt att uttala sig om någon man sett i några minuter på TV. Men hon kanske har lättare att anknyta till hundar är människor.
Citera
2022-04-26, 09:08
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Jag tror att många kvinnor med någon form av sexdriv kvar skulle bli sexuellt frustrerade av att vara ihop med en så omanlig kille som Axel. Skillnaden är att Märtha verkar förstå vad hon gillar.

Det är ett stort spann mellan att vara en feminin pojke som pratar som en flicka och att vara emotionellt mogen.

Är det verkligen så illa på singelmarknaden att man måste välja mellan att följa sin sexualitet och att ha en man som inte är emotionellt störd?

Dom bra männen går fort. Detta är ett problem i dagens samhälle där alla är exponerade i sociala medier och Tinder visar detta så väl där ett fåtal män ligger runt medans den mediokra mannen väljs bort direkt. Om du är 30 år så hade jag en sambo och barn, villa, Volvo och jobb. De män och kanske kvinnor som vid 30+ inte haft en längre relation får det väldigt svårt. De hamnar i en ond spiral.
Citera
2022-04-26, 09:08
Medlem
Varför är Jonas så betuttad i Louise? Ser inte riktigt charmen med henne. Klart överskattad.
Citera
2022-04-26, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag fick intrycket av att hon inte attraherades redan på bröllopet, innan hon fått någon kännedom om Axels personlighet.

Kanske, men hade Axel varit skådespelare eller finansman och haft pondus och världsvana så visst fan hade hon blivit fuktig i trosorna... Inte för att han är snygg, det tycker jag inte. Men för att med rätt egenskaper/plånbok så spelar mannens utseende mindre roll.
Citera
2022-04-26, 09:12
Medlem
Citat:
Ja, överviktig var kanske lite hårt uttryckt. Men lite 30+ kilon är där iaf. Rätt grova armar o dyl.

Klart hon är besviken. Axel är ju lika fjollig som bögarna och sen har han inte det där "coola" draget som jag tror är det som saknas mest.

Vad är det hon skulle vilja säga mer än att hon saknar attraktion? Gå in på varför hon saknar attraktion?

30 kilo från att vara kraftigt undernärd kanske?
Tjejer väger inte så mycket, även när de har kött på benen. Tyckte hon var fin i baddräkt.

Inget fel på Axel f.ö. men han är inte matchningsbar med tjejer som tänder på män. De få tjejer jag vet som blivit ihop med asexuella, mesiga killar har varit eller är olyckliga. Även tjejer med låg sexualdrift vill bli påsatta av en riktig man en gång i månaden..
Citera
2022-04-26, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Dom bra männen går fort. Detta är ett problem i dagens samhälle där alla är exponerade i sociala medier och Tinder visar detta så väl där ett fåtal män ligger runt medans den mediokra mannen väljs bort direkt. Om du är 30 år så hade jag en sambo och barn, villa, Volvo och jobb. De män och kanske kvinnor som vid 30+ inte haft en längre relation får det väldigt svårt. De hamnar i en ond spiral.

Nu måste vi hålla isär saker och ting.

De "bra" männen är såklart högvilt. Så har det alltid varit. Även på 90-talet. Jag hade en modellsnygg kompis när jag pluggade på högskola som fick varenda jävla tjej han tittade på. Han var sjukt charmig och social mot alla men när han släppte garden så fick man höra ett och annat om hans syn på, i hans tycke, "fula" tjejer. Och för all del fula killar.

Sociala medier och Tinder är inte ett mått på riktig framgång. De där superpopulära killarna utvecklar som sagt ett förakt för kvinnor till sist och nöjer sig aldrig. Gifter de sig och skaffar barn så är steget till skilsmässa kort. De är inte rädda att förlora något och inte vana att kämpa för relationer.

Ställ dig vid en förskola och notera utseendet på de föräldrar som lämnar och hämtar. De allra allra flesta är alldagliga. På mina barns skola kan jag inte räkna till fler än en handfull kvinnor som jag finner attraktiva på riktigt. Som liksom står ut. Av ett 100-tal kanske. Men många är tillräckligt attraktiva för att det skulle fungera. Helt vanliga kvinnor långt från Tinder och Stureplan.
Citera
2022-04-26, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
30 kilo från att vara kraftigt undernärd kanske?
Tjejer väger inte så mycket, även när de har kött på benen. Tyckte hon var fin i baddräkt.

Inget fel på Axel f.ö. men han är inte matchningsbar med tjejer som tänder på män. De få tjejer jag vet som blivit ihop med asexuella, mesiga killar har varit eller är olyckliga. Även tjejer med låg sexualdrift vill bli påsatta av en riktig man en gång i månaden..

Fan att det ska vara så jävla svårt att läsa rätt. 30+ ÅR alltså. Den där lilla stabbigheten som kryper sig på för vissa när de lämnar ungdomen bakom sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in