Igår, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Denise hade väl inte gått upp i vikt? Såg inte att hon ökat någonting i vikt. Däremot hade Ebba lagt ut rejält, säkert 8+ kg och det klädde henne väldigt! Men vart menar du att du såg att Denise gått upp?
Hennes dubbelhaka såg större ut än i det förra avsnittet på beslutsdagen. Tycker det mest är synd att hon blev så påverkad av hur Sam bemötte henne. Sam är en player som lever på sitt utseende och sin lyxbil. Hon borde inte söka bekräftelse från såna killar.
Citera
Igår, 09:39
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Dennis har utvecklats som person genom sitt deltagande i programmet. Om man bortser från den otränade och feta kroppen (som han lätt kan träna bort) är det en intelligent och inlyssnande person vi har att göra med. Han är inte jätteful som vissa andra deltagare och kan säkert attrahera en hel del kvinnor nu när han jobbat på självsäkerheten. En riktig karl skall dessutom inte vara helt pinnsmal så den där magen är inget jättehandikapp. Hans impotens bör heller inte vara ett stort handikapp eftersom många kvinnor uppskattar att slippa sex så fort de fött fram ett gäng ungar. Snarkapparaten däremot är ett större problem. Min medicinska bedömning är dock att mycket av hans hälsobekymmer kommer gå över när han bantar bort cirka 15 kilo.

Jag tror inte att Dennis är ”impotent” i klassisk bemärkelse. Jag tror snarare att han har ”potensproblem” som antingen har en psykologisk förklaring (prestationsångest), och/eller som ett resultat av överdriven porrkonsumtion. Att han även hade problem med för tidig utlösning tyder på prestationsångestspåret (då både impotens och för tidig utlösning ofta har prestationsångest som grundläggande förklaring).

Men hur som helst verkar han ju inte direkt vara ointresserad av sex, så hans presumtiva partner skulle inte ”slippa undan” pga problematiken. Han verkar ju snarare vara den manliga deltagaren med störst sexintresse.
Citera
Igår, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag tror inte att Dennis är ”impotent” i klassisk bemärkelse. Jag tror snarare att han har ”potensproblem” som antingen har en psykologisk förklaring (prestationsångest), och/eller som ett resultat av överdriven porrkonsumtion. Att han även hade problem med för tidig utlösning tyder på prestationsångestspåret (då både impotens och för tidig utlösning ofta har prestationsångest som grundläggande förklaring).

Men hur som helst verkar han ju inte direkt vara ointresserad av sex, så hans presumtiva partner skulle inte ”slippa undan” pga problematiken. Han verkar ju snarare vara den manliga deltagaren med störst sexintresse.
Ja, utan att veta är väl prestationsångest den troligaste orsaken. Han har själv pratat om sin osäkerhet i samband med sex. Kan vara så "enkelt" att han "misslyckats" ett par gånger i sina första sexuella kontakter och så var den onda cirkeln igång.
Senast redigerad av meredith Igår kl. 10:04. Anledning: Felskrivning
Citera
Igår, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, eller hur! Den där sexologen kanske hade behövt hålla en föreläsning om preventivmedel med dem innan hon gav dem läxa i sexlekar. Ingen av dem har bott ihop med någon innan och de kör direkt på med bäbis och samboskap. Redan efter första mötet!! Så galet.

Det är konstigare att gifta sig med någon man inte känner än att skaffa barn med någon man gift sig med.
Senast redigerad av gscoIkljyikdvkhfdI Igår kl. 10:19.
Citera
Igår, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Krönika i GP av Nina Morby:
Återträffen är en sadistisk gråtfest.

länk: https://www.gp.se/kultur/atertraffen...d-79a3c4293ab9

"Det skulle kunna vara plotten till en skräckfilm. Tänk dig att du ska tillbringa en helg på ett avlägset hotell tillsammans med ditt ex, två andra föredettingar som hatar varandra och ett par som trycker upp sin kärlek i ansiktet på resten av er med regelbundna tungkyssar. Höjdpunkten på resan är en gemensam filmvisning där ni tvingas titta på ögonblicket då ni dumpades i tv."

"En klassåterträff möter “A clockwork orange”, fast med skattefinansierat bubbel, fult pynt och ingenstans att fly."

"Tur att helgen – eller ja, hela detta haveri till säsong – äntligen är över."

Så sjukt hemskt för Pontus att behöva återuppleva förnedringen tillsammans med alla andra.
Citera
Igår, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Sam fick D att känna sig otillräcklig när han antydde att hon inte var tillräckligt attraktiv i hans ögon. Han ville inte kyssa henne på brölloppet, inte ligga med henne när hon ville det. Han fick henne att känna att det saknades något avgörande hos henne. Det som saknades var kuken, vilket han inte var redo att erkänna för sig själv.

Han försökte lägga skulden på henne för avsaknaden av attraktion. Av hennes beteende kan man räkna med att hans avvisande har varit omfattande. Hon höll på att tappa tron på sig själv. Nu tycker hon att hon behöver inte ändra på något, att hon duger som hon är.

Sam åkt till Norge för att "hitta sig själv". Hoppas att han hittar bögen hos sig själv och slutar skuldbelägga kvinnor för att han inte tycker att de är attraktiva.

Tror helt ärligt att han nog innerst inne är rädd för att öppna upp sig. Att leta fel hos någon annan är ju ett klassiskt flyktbeteende för att ge sig själv logiska orsaker till sina känslor.
Citera
Igår, 17:10
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem

Kanske, eller kanske inte.
Jag blev gravid med min ex-man efter 3 månader tillsammans. Icke planerat alls. Vi höll ihop i 21 år.

Så, dina åsikter om när i livet man "bör" eller inte skaffa barn beror på hur de personer som lever ihop fungerar tillsammans och inte vad personer utan insyn i ens liv ser. Dessutom baserar du det på en serie på TV som är redigerad...

Det finns andra perspektiv på relationer, livet och föräldraskap än ditt.

Puss!

Oj vad kränkt du blev då.

Grattis till att det ändå funkade för dig, det gör inte att jag anser det vara mindre oansvarigt.
Citera
Igår, 18:07
Medlem
quote=jandals
Alexander kommer sannolikt säga nej i samtalet med expert-Fredrik. Men Amanda såg väl ut att hoppas på ett ja? Hon kommer i läppglans, klackar och sin allra sexigaste "lilla svarta" till ett parterapisamtal.. DET säger mig att hon vill ha en sista chans
/quote

Citat:
Ursprungligen postat av klurafilura
Du hade rätt! Hon ville fortsätta, men hävdade att det var för att man ska avsluta det man påbörjat, kändes lite krystat. Hon ville nog ha en chans till innerst inne...

Ja, det tror jag med. Amanda var den som (då) sa "rätt person i fel tid", dvs hon tröstade sig själv med att det bara skulle handla om dålig tajming (egentligen ville hon fortsätta, men hon förstod att Alexander inte ville). För Alexander var det mer "fel person i rätt tid".

Metodisk som Amanda är så gick hon sedan vidare målinriktat, snabbt och effektivt. Alexander verkar istället ha regredierat till tonåring (åker på partyresor och kom i bakvänd keps 32 år gammal), så han var kanske inte redo trots allt. Eller så har han gått in i en förnyad tonårsperiod som frigörelse efter tiden med mamma/Amanda .
Senast redigerad av jandals Igår kl. 19:06.
Citera
Igår, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
quote=jandals
Alexander kommer sannolikt säga nej i samtalet med expert-Fredrik. Men Amanda såg väl ut att hoppas på ett ja? Hon kommer i läppglans, klackar och sin allra sexigaste "lilla svarta" till ett parterapisamtal.. DET säger mig att hon vill ha en sista chans
/quote

Ja, det tror jag med. Amanda var den som (då) sa "rätt person i fel tid", dvs hon tröstade sig själv med att det bara skulle handla om dålig tajming (egentligen ville hon fortsätta, men hon förstod att Alexander inte ville). För Alexander var det mer "fel person i rätt tid".

Metodisk som Amanda är så gick hon sedan vidare målinriktat, snabbt och effektivt. Alexander verkar istället ha regredierat till tonåring (åker på partyresor och kom i bakvänd keps 32 år gammal), så han var kanske inte redo trots allt. Eller så har han gått in i en ny tonårsperiod som frigörelse efter tiden med mamma/Amanda .

Ja, jag tror också att Alex behövde en liten tonårsrevolt mot att ha levt i ett strikt schema med mamma Amanda. Han hade ju brytit sig loss från sitt eget elitsatsande och så hamnade han ihop med en Amanda. Det väckte nog mycket hos honom. Costa rica kanske gav honom balansen tillbaka, att bara få vara och umgås och ha kul.
Citera
Igår, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Jag läste på NA att de fick första missfallet under serien.
Det kan ju förklara vissa vissa situationer som hon blev besviken på Dennis.

Redan under experimentet blev Jannika gravid men det slutade i ett missfall.

https://www.na.se/2025-06-23/jannika...eken-och-barn/ (förmodligen betallänk)
Men även här: https://www.hant.se/noje/sa-gick-det...-2025/10889337

Fast nej. Hon blev gravid under serien men upptäckte det efter.
Citera
Igår, 20:48
Medlem
Squamas avatar
Ett helt fantastiskt program för att belysa ringarna på vattnet som kommer av mer samtida genusperspektiv. Ebba och Amanda är kvinnor som har manliga drag, både till utseende och beteende. Pontus och Kalle har tydliga feminina drag. Experterna har parat ihop konstellationerna efter individernas respektive önskemål, även dessa formade av samtiden, och resultatet är fullkomlig kaos. Inget giftermål och tittare diskuterar om än det ena, än det andra.

Jag har hittills inte sett någon föra ett resonemang kring detta i tråden men den är å andra sidan ganska lång. Är ändå nyfiken på om någon reflekterat över det som idag anses vara stereotypa könsroller och om dessa ändå kanske funnits av en anledning?

Allt medan USA går till attack mot ett historiskt sett irrationellt land som har kärnvapen.
Citera
Igår, 21:16
Medlem
Katciu88s avatar
Ouf vilken final.

ebba pontus
Är ju jättesuspekt att Ebba flyttat in hos en ny snubbe, särskilt då han har barn. En vettig skild förälder dejtar väl först ett tag så att barnen inte behöver se massa partners komma och gå!? Näää den här snubben har hon sannolikt haft som orbiter. Och nu kastade hon in handduken och tog honom till sig till slut. Har han fungerande vv så kanske han orkar en till kull.

jannika dennis
Jag blir förskräckt över att de haft oskyddat sex under inspelningen. WTF? Sjukt vårdslöst beteende. Jannika måste ha varit helt desperat efter barn och skitit fullständigt i vem pappan blir, bara det blir barn. Väldigt själviskt. Mycket bättre att vänta in för att kunna avgöra om det är en bra pappakandidat eller inte. T ex testa bo ihop först. Barn behöver en bra pappa.
Näää den här "barn direkt" grejjen i gvfö och även i LiB är osund tycker jag. Är nästan en äcklig form av tävling??? Snabbast vinner...?

sam denise
Alltså nu blev jag fundersam över denise. Jag tycker att hon överdriver. Sam var definitivt klumpig socialt men inget som var med på tv var ju så hemskt??? Denise tycker alldeles för synd om sig själv. Så onödigt.

alex och amanda
Kul att amanda hittat nån. Alex känns faktiskt väldigt omogen, han behöver nog leka av sig i 5 år till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in