2025-05-27, 11:04
Medlem
Håller helt med om att Denise och Alexander antagligen hade passat ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Sam, vilken mupp. Typen av person som får en att känna sig mer ensam än om man satt isolerad på en öde ö. Denise å sin sida verkar vara ett fint exemplar på kvinna. Hon har så klart sina sidor som alla andra men verkar vara helt befriad från giftighet till och med när hon säger ifrån. Kan tänka mig att många män som tittar på programmet blir smått förbluffade över att en sådan dam faktiskt existerar.

Experten verkar vara helt jävla körd i huvudet. Rätt tydligt att Sam försöker gaslighta henne. Men parterapeuter är ofta lättmanipulerade våp som inte kan annat än att dra massa floskler.

Amanda fick motstånd när måttet var rågat för Alexander. Hennes tuffa yta sprack som en ballong. Kalla honom för barn och det första hon gör när hon får mothugg är att böla, slå i dörren och ränna i väg. Vem är barnrumpan i relationen egentligen? Ingen man vill ha en jävla Hitler till fru. Denise och Alexander hade nog funkat med varann.

Pontus genomlider ett rent helvete. Ebbas nervsystem är programmerat för en helt annan typ av ”förhållande”, nämligen ett toxiskt sådant. Att hon med skryt i rösten inte tycker sex är en big deal säger en del om hur sönderknullad hon är till kropp och själ. Totalt jävla aningslös vad en man instinktivt inte vill ha mer än om han söker en madrass. Pontus stackarn har dock utvecklat känslor för henne.

Dennis och Jannika kan nog hålla. Vigselring och nu penisring, bara tuta och kör.
Citera
2025-05-27, 11:41
Medlem
zebra121s avatar
Pontus har ett OTROLIGT stort huvud /kranium.
Citera
2025-05-27, 11:44
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hon har väl aldrig hört tidigare att en kille sagt att han inte är attraherad av henne. Så blev lite reality check. Men ja lite omoget och "ick" att reagera sådär starkt som hon gjorde...
Är väl ganska känt fenomen att kvinnor inte kan ta ett avvisande på ett bra sätt
Det är ett känt fenomen att män inte kan ta ett avvisande på ett bra sätt. De brukar döda kvinnan som lämnar. Ibland dödar de även barnen. Eller dödar barnen och låter kvinnan leva ett liv i evig sorg.

Kasta inte sten i glashus. https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se

OnT: Denise måste vara den mest välbalanserade individen i årets säsong. Hon tar alla diskussioner lugnt och sansat utan att brusa upp och gå in i försvarsställning. Kan formulera och uttrycka sina känslor i ord. Sexologens prat om att Sam och Denise är två huvudfotingar som är mycket i huvudet istället för i känslor tycker jag var orättvist. Sam möjligtvis. Denise har inget val.

Denise var tydlig med att hon ville börja giftermålet med en kyss, efter det hade hon nog gärna fortsatt känslosamt och fysiskt men Sam satte stopp för det.
Citera
2025-05-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Det är ett känt fenomen att män inte kan ta ett avvisande på ett bra sätt. De brukar döda kvinnan som lämnar. Ibland dödar de även barnen. Eller dödar barnen och låter kvinnan leva ett liv i evig sorg.

Ja, och i varje man bor det en potentiell våldtäktsman, eller hur?
Citera
2025-05-27, 12:10
Denise måste lämna Sam snarast, killen är ju helt knäpp
Citera
2025-05-27, 12:11
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddnacke
Ja, och i varje man bor det en potentiell våldtäktsman, eller hur?
Ja. Men jag tycker inte att vi ska vara ledsna över det. I mig bor både en potentiell våldtäktsman och en potentiell mördare. Jag har inga problem med det!

/Alplandskap
Citera
2025-05-27, 12:14
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Håller helt med om att Denise och Alexander antagligen hade passat ihop.

Jag har också tänkt det hela tiden, men Denise var rädd för att inte paras ihop med en mörk man, så jag tror att det var därför de valde Sam snarare än Alex. Men personlighetsmässigt hade de fungerat bättre. Kan samtala om saker normalt, hakar inte upp sig på småsaker och behandlar den andre som en vuxen människa. Både två har också fin utstrålning och ett attraktivt yttre.
Citera
2025-05-27, 12:19
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hustomten93
Jag tycker synd om Amanda. Hon lever i ett moment 22.
Hon är inte villig att offra sin träning för någon som hon inte är 100% säker på, och hon kan inte bli 100% säker på någon om hon inte offrar sin träning för att umgås mer.
Hon sa till Alexander att hon inte vill mamma honom, men samtidigt så verkar det som att hon vill att han ska pappa henne.
Detta.

Tips till Amanda: du behöver inte svara när killen frågar. Du kan ljuga och säga "Jag vet inte." Eller ännu mer effektivt: ljuga och säga att handduken ligger i köket (men jag kan inte hjälpa dig att hämta den just nu). När sedan killen slafsat ut i köket blöt och kall och inte hittat någon handduk där heller har han nog lärt sig läxan till nästa gång.

Meddelande till allmänheten: kliver man in i en dusch utan att säkerställa INNAN att man efter duschen har tillgång till en handduk bör man tvångssteriliseras. Man är i alla fall inte värd en månadslön på 64 papp.
Citera
2025-05-27, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Såg programmet igår. Blev lite förvånad. Är det inga normala, vanliga människor med?

Har dessa valts ut för att det skall ”bli bra tv” som Trump säger?

De flesta av oss gissar jag skulle dra oss undan efter en första date med någon av deltagarna. Varningsklockorna skulle dåna i huvudet!

Borde inte programmet byta namn till ”Gift med en dåre”?

Jo 🤣🤣
Och ”Castad av dårar”
”Dårar till parterapeuter”.
Citera
2025-05-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteTedKaczinsky
Denise måste lämna Sam snarast, killen är ju helt knäpp
Det är kanske just det hon har att lära sig av det här experimentet, att stå upp för sig själv. I senaste avsnittet gav hon dock lite prov på att göra det, när hon bet ifrån mot Sam när han t ex sa att hon lämnade "fläckar" efter sig på diskbänken (eller var det var). Då såg man lite jäva-anamma-stopp-och-belägg i blicken på henne. Den sidan hade hon behövt visa tidigare mot Sam.
Citera
2025-05-27, 13:14
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Jag tror egentligen det är så enkelt som att Sam är pedant och vill ha ordning och reda. Som han säger är det viktigt för honom med anseende. Det kan bero på en massa olika saker och har inte något att göra med att han vill kränka henne. Han vill inte att hon är slarvig i hans hem. Det är inte ett dugg konstigt, men antagligen vanligare att kvinnor tar den rollen i hemmet och uppmanar männen att vara försiktiga. Jag tror inte att ni hade reagerat lika negativt om det hade varit kvinnan som var den ordningsamma, som inte ville att mannen skulle orsaka fläckar och spilla saker på golvet.

Jag är kvinna och hade jag blivit ihop-matchad med en man som ville snusa i sängen när vi ska sova, som orsakar fläckar i köket och spiller lite här och var hade jag blivit vansinnigt trött och attraktionen hade försvunnit, trots att jag inte är pedant.
det är verkligen svårt att se det viktiga i livet när en fläck o lite spill ngn i köket ngn enstaka gång ska få kärleken att försvinna.

men å andra sidan så tror du att han bara vill ha ordning o reda så perspektiv är du rätt usel på oavsett.

hoppas ni två blir ihop, lycka till
Citera
2025-05-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masha97
Jag klarar inte av Sam överhuvudtaget. Herregud så elak han är. Han är som en kontrollerande psykopat! Allt hon säger och gör vänder han emot henne i negativt syfte. Kallar henne för i hans värld nedvärderande saker ”handla på second hand” etc etc. Sen när fan blev det en dålig grej? Jävla snobb. Jag förstår inte hur SVT kan låta denna psykopat få vara med i detta program öht. Usch jag kokar..!

Säger bara SPRING SÅ SULORNA BRINNER !!!till Denise
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in