2025-05-28, 19:01
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jo, men det är också ganska vanligt. Innan man får barn fattar man inte vilka oceaner av tid man egentligen har.

En stor del av fertilitetskrisen ligger för övrigt här. Det handlar ganska lite om huruvida barnbidraget är på den ena eller andra nivån, eller om hur många föräldradagar man har tillgång till. Det är primärt kulturellt. Folk skjuter upp första barnet på tok för sent och under tiden fyller man ut dagarna med en massa andra saker som snabbt blir ”måsten”. Folk i Amanda och Alex ålder skulle egentligen ha tre kids springande runt i hemmet vid det här laget i stället för att kryssa mellan gymmet och jobbet och gnälla över tidsbrist samtidigt som man tjafsar om huruvida handduken var enkel eller svår att finna.

Yes du har helt rätt här. Kärnan i fertilitetskrisen är att man väntar med barn.

Skaffar man barn i tidiga 20årsåldern har man energi för sömnlösa nätter. Man har också hyfsat unga far och morföräldrar som orkar att hjälpa till.

Och ja det är verkligen kul att se sånna här aningslösa dinks. Little do they know...
Citera
2025-05-28, 19:17
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag tror förvisso att Pontus är ett ONS för Ebba, man kan ju förbli ett ONS men ändå vara gifta samtidigt (trumvirvel)

I bar överkropp sovandes i ett utsatt position (romantisk smajley)
som Anna Chiara rasade om, då är du där & drar nytta!
Dennis är förvisso lite tjock, men vi har alla våra böjelser antar jag
Nja, de har ändå hängt några veckor så en sommarkatt tycker jag nog att man kan kalla Pontus.

Absolut, du har en poäng. Viktigt att inte dra nytta av utsatta nygifta män. Ska tänka på Dennis i hans svarta glasögon när jag gnuggar vinkelslipen nästa gång.
Citera
2025-05-28, 19:22
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag letar efter det inlägget men hittar det inte? Här är hans instagram, han skriver bara om när han sökte. Och får skit för det i kommentarerna nu när han har öppnat sitt konto. Folk påpekar:
"Dåliga nyheter: du framstår inte direkt som världsledande inom empati."

Länk Sams instagram: https://www.instagram.com/p/DKCyxc0o2At/
Nämen ojdå! Själv är jag blockerad av nån anledning som jag inte alls förstår. Men det var ju intressant. Undrar vad han svarar på det...?
Citera
2025-05-28, 19:32
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Jag letar efter det inlägget men hittar det inte? Här är hans instagram, han skriver bara om när han sökte. Och får skit för det i kommentarerna nu när han har öppnat sitt konto. Folk påpekar:

Jag läste det här:
https://www.expressen.se/noje/tv-och...rutna-loftet-/

”Mina tankar är att det var fult agerande av mig och det finns ingen ursäkt för det”, skriver han nu på Instagram.
Citera
2025-05-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Nämen ojdå! Själv är jag blockerad av nån anledning som jag inte alls förstår. Men det var ju intressant. Undrar vad han svarar på det...?

Han har inte svarat på det inlägget.
Citera
2025-05-28, 21:34
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:

Den kommentaren verkar isf borttagen och kommentarsfältet verkar stängt.
Förståeligt.
Jag har kommenterat Sam en del här på fb men nu tycker jag det får räcka, det blir ju ett hatdrev mot honom och mobbning. Jag tror inte på att han skulle vara psykopat, utan som någon skrev visar ju en psykopat en perfekt sida utåt och det är inte inför kameran som hen är otrevlig.
Citera
2025-05-28, 22:24
Medlem
Att Jannike(a?) och Dennis framstår som säsongens mest lyckade par är inte en good look för programmet. När jag såg första avsnittet sa jag att långvarigheten för deras relation nog hänger på hur pass mobbad hon blivit tidigare.

Sam är totalt bortkopplad och har gett ett skumt intryck från start. Synd att Denise inte ryter ifrån mer. Hon känns väldigt vanlig om än lite blasé. Blev tydligt att han ville straffa henne efter att hon gav uttryck för sina sårade känslor.

Jag stör mig på att "experterna" hela tiden försöker släta över deltagarnas beteenden (även om en förstår varför). När Ebba beter sig odrägligt är det för att hon "påverkas mycket av sin dagsform", som en vanlig människa då? Sen kommer det väl till vad en tycker är acceptabelt beteende mot sina medmänniskor.

Ebba har förövrigt odiagnostiserad NPF och ingen större självinsikt. Blir tröttsamt att leva med en sådan person. Hon behöver gränsdragning vilket Pontus inte ger.

Har väldigt svårt för personer som Amanda, men det får stå för mig. Inte är det jag som ska vinna VM, men varför är hon med i detta program när det uppenbarligen är huvudfokus? Om de säger ja tror jag de har skiljts vid "Vad hände sen?". Ofräscht att det dricks läsk till maten så ofta.
Citera
2025-05-28, 23:00
Medlem
Såg senaste avsnittet nu. Vad är det för fel på Sam?
Har aldrig träffat eller sett hur en manipulativ person beter sig förrän nu.
Han har mycket att jobba på.

Gillar ändå träningsparet. Pallar Alexander kan det hålla.

Brandtjejen är väl kraftigt bipolär?
Ingen normal människa har sådär höga toppar och djupa dalar.

Dennis och Jannike är fina ihop. Tror det håller även efter programmet om inget oväntat händer.
Citera
2025-05-28, 23:08
Medlem
Crapmagics avatar
Vad har Amanda gjort med tänderna, det är ett stort mellanrum på nederkäken?
har hon boxat fram det?

Amandas kommunikation har enligt egen utsago inte alltid varit 10 av 10 varje gång, oftast bara 9 av 10
och där snälltolkade jag

Här ser vi Alexander stirra https://imgbox.com/wwpqjbai
i nya reseprogrammet "Tryggaste mansblicken" på svt
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-28 kl. 23:26.
Citera
2025-05-28, 23:28
Medlem
Tervulls avatar
Jannika och Dennis. Han kan verkligen sova den grabben, han ligger helt utslagen i mask och bar överkropp framför SVT:s kameror, då är man avslappnad. Jag gillade inte jannika från början men hon växer för varje gång, omtänksam och gullig tjej, nästan så man blir lite kär. Tyckte hon var rätt snygg i badkläder faktiskt. Båda är livrädda att bli övergivna av den andre. Jag tror på ett äktenskap för livet mellan dessa två, ser äkta kärlek.

Denise och Sam. Bra att Denise äntligen satte stopp för den psykiska misshandeln och tog in på hotell. Sam är vedervärdig och om han vill leva i ett fläckfritt hem får han väl bo själv då, varför ens försöka hitta en fru. Hoppas Denise lämnar för gott, hon är en så fin och söt tjej. Rolig, lugn och ingen drama Queen. Herregud om man hade fått chansen till lite mys där när man var i den åldern, man hade ju inte tackat nej. Men Sam bara gör ner henne hela tiden, hoppas han skäms sattyget.

Alexander och Amanda. Hopplöst, han är alldeles för mesig och överkänslig, det kommer inte bli lätt i en relation. Hon är ändå rätt bra på att be om ursäkt och inse sina fel. Men det känns helt kärlekslöst mellan de trots att de försöker tvinga fram känslor. Hade också blivit sur om han skulle bada när de hade bråttom. Tråkigaste paret i år, det blir inte intressant.

Ebba och Pontus. Jag mådde illa när Ebba berättade om sin orgasm. To much information Hon är ju inte frisk och inte är hon kär heller. Pontus beter sig som en slagen hund som inte vill överge sin ägare. Han borde steppa upp och sätta ner foten över Ebbas beteende, bita ifrån rejält. Han behöver en mycket mer mild och snäll kvinna än henne, han är av känsligt virke. Vad hon behöver vet jag inte. Hennes chanser att träffa någon har inte ökat efter den här medverkan kan jag lova. Hon är som en förpubertal unge och vem vill ha en sån kvinna i sitt liv?
Senast redigerad av Tervull 2025-05-28 kl. 23:35.
Citera
2025-05-28, 23:55
Medlem
Du stavar Amanda fel.
Citat:
Ursprungligen postat av opoq101
Såg senaste avsnittet nu. Vad är det för fel på Sam?
Har aldrig träffat eller sett hur en manipulativ person beter sig förrän nu.
Han har mycket att jobba på.

Gillar ändå träningsparet. Pallar Alexander kan det hålla.

Brandtjejen är väl kraftigt bipolär?
Ingen normal människa har sådär höga toppar och djupa dalar.

Dennis och Jannike är fina ihop. Tror det håller även efter programmet om inget oväntat händer.
Citera
2025-05-29, 00:00
Medlem
Marabouoreos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jannika och Dennis. Han kan verkligen sova den grabben, han ligger helt utslagen i mask och bar överkropp framför SVT:s kameror, då är man avslappnad. Jag gillade inte jannika från början men hon växer för varje gång, omtänksam och gullig tjej, nästan så man blir lite kär. Tyckte hon var rätt snygg i badkläder faktiskt. Båda är livrädda att bli övergivna av den andre. Jag tror på ett äktenskap för livet mellan dessa två, ser äkta kärlek.

Denise och Sam. Bra att Denise äntligen satte stopp för den psykiska misshandeln och tog in på hotell. Sam är vedervärdig och om han vill leva i ett fläckfritt hem får han väl bo själv då, varför ens försöka hitta en fru. Hoppas Denise lämnar för gott, hon är en så fin och söt tjej. Rolig, lugn och ingen drama Queen. Herregud om man hade fått chansen till lite mys där när man var i den åldern, man hade ju inte tackat nej. Men Sam bara gör ner henne hela tiden, hoppas han skäms sattyget.

Alexander och Amanda. Hopplöst, han är alldeles för mesig och överkänslig, det kommer inte bli lätt i en relation. Hon är ändå rätt bra på att be om ursäkt och inse sina fel. Men det känns helt kärlekslöst mellan de trots att de försöker tvinga fram känslor. Hade också blivit sur om han skulle bada när de hade bråttom. Tråkigaste paret i år, det blir inte intressant.

Ebba och Pontus. Jag mådde illa när Ebba berättade om sin orgasm. To much information Hon är ju inte frisk och inte är hon kär heller. Pontus beter sig som en slagen hund som inte vill överge sin ägare. Han borde steppa upp och sätta ner foten över Ebbas beteende, bita ifrån rejält. Han behöver en mycket mer mild och snäll kvinna än henne, han är av känsligt virke. Vad hon behöver vet jag inte. Hennes chanser att träffa någon har inte ökat efter den här medverkan kan jag lova. Hon är som en förpubertal unge och vem vill ha en sån kvinna i sitt liv?
SPOT ON! Tycker så innerligt synd om Denice. Hon är så vacker och vettig. Han gör däremot tv-historia som den vidrigaste killen i SVTs historia. Skulle inte känna mig trygg hos honom som patient 1 sekund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in