Citat:
Ursprungligen postat av
Flor-Ida
Är det någon som kan berätta vad som står i denna betalartikel:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...kastet-kronika
Rubrik:
Hans blick är outhärdlig – skaver oerhört mycket
Här är texten från Aftonbladet
"Jag vill dra en lans för Denise och Amanda.
Amanda försöker, med lugn röst, ge konstruktiv feedback.
Snälla, plocka upp efter dig! Fråga inte alltid mig var något ligger – leta! Själv.
Knappast högt ställda krav, men dessvärre verkar det vara något som faktiskt går att generalisera: Män har en selektiv blick fast saker står mitt framför näsan på dem.*
Kanske gäller det även i jakten på kärlek?
Fundera: Hur landar det här hos henne?
Hos Alexander landar synpunkterna fel och han går in i försvarsställning. Den värsta av ställningar. Osmickrande, och barnsligt, men vi alla hamnar där någon gång. ”Men du då! Du ska alltid x och du gör aldrig y!”
"Jaha, vi kanske ska ha en resultattavla över vad vi gör", säger han, stött.
Ja, varför inte? Om det krävs för att undvika konflikter.
Amanda blir ledsen och känner sig svår att leva med.*Som om han avgör vem hon är.*
Sams hårda blick på Denise är outhärdlig. I förra avsnittet sa han att hon "inte var jätteful", precis efter att han berättat att han inte är attraherad av henne. Han kan förstås inte rå för att hon inte framkallar blixtar i honom, men däremot kan han välja sina ord, slå på sin empati. Fundera: Hur landar det här hos henne?
I senaste avsnittet skaver det oerhört mycket. Han är orolig över att hon fläckar hans kalksten, hon nojar över om hon borde börja sminka sig annorlunda för att Sam ska attraheras. En klassisk kvinnofälla: Hur kan jag förändras för att få honom att bli kär i mig?
Usla matchningar
Självutplånande, men den kraften är ofta svår att övermanna.
Tänk om jag bara gör lite botox! Färgar håret! Köper nya kläder!
Sam blir, som jag tolkar det, kränkt för att Denise börjat fundera över relationen, om den är något att ge sin energi. Men är det så konstigt att hon gör det? Han tycker att hon bär tallrikarna med picknick-maten fel och blir irriterad när hon inte lyder instruktioner. Han går så långt att han kallar henne ”lite respektlös”.
Låg ribba för det, måste jag säga.
Han pratar om Denises dåliga karma, men är han rätt person att uttala sig om det?
”Gift vid första ögonkastet” ger en insikter om hur man inte vill vara.
Matchningarna i år är nästan genomgående usla – är det kanske dödsstöten för programmet?"