2024-11-22, 13:57
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det var väl när de körde över vad deltagarna sagt att de ville ha hos en partner och vad de var attraherade av. Produktionen satte ihop folk med personer som hade vad ”experterna” ansåg att de behövde, inte vad de ville ha. Det var uppfostrande matchningar där de skulle gå emot sig själva och ha sex med partnern fastän lust och attraktion inte fanns. Det var vämjeligt. De fick ihop bättre par när de slutade med sånt översitteri och gick mer på vad deltagarna attraherades av och ville ha. Det var rätt nyligen de ändrade det.

Jag minns faktiskt att de uttalade sig om det i säsongen de började med detta, att de hade underskattat hur mycket de behövde utgå från deltagarnas preferenser och att de skulle sluta utgå från att de skulle "utmanas" av varandra och få vad de ansågs "behöva". Jag tycker att "experterna" HAR blivit bättre.

Men vissa deltagare kan man inte förstå hur de släppte in:

Caroline som var öppen med att hon var trasig psykiskt klart och tydligt bara ville utvecklas och ha ett äventyr och var ointresserad av äktenskap

Jim som helt tydligt var en kuf som på fritiden spelade bridge med tanterna på ålderdomshemmet och sa att han brukar bli kär på fem minuter.

Magnus- MEN han är narcissist och visade på flumretreatet att han kan sitta och låta omtänksam när han pratar med experter för att sen gå därifrån och plåga sin partner. De är tyvärr alltid svåra att genomskåda, även för psykologer.

Susanna var ju ett jävla as, men tror inte heller att experterna hade kunnat upptäcka det på förhand.

Så Jim och Carro är de som tveklöst både stoppats i dörren.
Citera
2024-11-22, 14:01
Medlem
Precis så.Minns tjejen som absolut ville ha en lång man,som blev ihopparad men en liten yogakille som var ett huvud kortare.Det fungerade inte.Det må vara ytligt,men man kan inte rå för vad man finner attraktivt och inte. Bra att de börjat lyssna mer på deltagarna nu gällande attraktion.
Citera
2024-11-22, 16:19
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Precis så.Minns tjejen som absolut ville ha en lång man,som blev ihopparad men en liten yogakille som var ett huvud kortare.Det fungerade inte.Det må vara ytligt,men man kan inte rå för vad man finner attraktivt och inte. Bra att de börjat lyssna mer på deltagarna nu gällande attraktion.

Ja, jag minns också det. Jag minns att SVT gjorde så mot deltagare väldigt ofta förr. Personen kunde önska typiskt kvinnligt eller manligt attribut på någon och få totala motsatsen. Helt i linje med att försöka sudda ut könsroller antar jag.
Citera
2024-11-22, 16:22
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
De var ju en osannolik matchning…. undrar hur experterna tänkte här? Man borde förstått att de inte passade ihop men antagligen låg det andra motiv bakom än att hjälpa två personer att hitta en livslång partner, synd bara att det skedde på två människors bekostnad.

I år verkar de lyckats bättre. Nina och Nicklas var rena lyckträffen och måste vara en av de bästa matchningarna i programmets historia. 3 av 4 par sa ja, inte illa även om det ligger nära till hands att tro att ett av paren fortfarande inte är tillsammans längre.

Tycker fortfarande att Adam och Elsa inte passar ihop och att Adam kunde hitta någon som passar honom bättre. Elsa känns negativ, oflexibel och kommer bara begränsa honom. Hennes kritik att han känns osäker köper jag inte, det beror mer på att hon är svårläst och han blir förvirrad av de signaler som sänds ut. Det har redan hintats om det i tråden men jag tror också att paret inte är tillsammans längre.

Håller med dig. Jag uppfattar Elsa som en oerhört outvecklad, förvuxen fjortis som kör borderline-mindgames med Adam. Hon förtjänar inte honom. Förstår inte vad hon gör i programmet, då hon inte är redo för att hänge sig allt vad ett äktenskap innebär. Kommer de fortsätta dejta, kommer de 100% ha ett destruktivt, upp och ned-fram och tillbaka-förhållande innan det garanterat förr eller senare tar slut.
Citera
2024-11-22, 18:14
Medlem
Det var någon som skrev att Niklas förmodligen har piercing på könsorganet
Citera
2024-11-22, 18:30
Medlem
UlfGullivers avatar
"Experten" säger ju med andra ord att i princip ingen kvinna vill ha Nicklas men de råkade ha en osannolik tur att Ninni dök upp.
Citera
2024-11-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlfGulliver
"Experten" säger ju med andra ord att i princip ingen kvinna vill ha Nicklas men de råkade ha en osannolik tur att Ninni dök upp.
Tur också att Han har sin homosexuella vän
Citera
2024-11-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlfGulliver

Ja jag reagerade också på det. Vilken diss.

Jag ska inte säga att jag känner igen mig i Niklas för det gör jag inte. Jag är betydligt mer känslomässig. Eldigare eller vad man ska säga. Kort stubin. Dåligt tålamod. Mer krass. Mindre romantisk. Men ja, jag faller också i fällan ibland att jag sätter kvinnan på piedestal och inte tar för mig. Dvs jag blir "för snäll".

Tycket dock att det solkar ner hela kvinnosläktet att det ens finns problematik runt att en man kan vara "för snäll".
Citera
2024-11-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ja jag reagerade också på det. Vilken diss.

Jag ska inte säga att jag känner igen mig i Niklas för det gör jag inte. Jag är betydligt mer känslomässig. Eldigare eller vad man ska säga. Kort stubin. Dåligt tålamod. Mer krass. Mindre romantisk. Men ja, jag faller också i fällan ibland att jag sätter kvinnan på piedestal och inte tar för mig. Dvs jag blir "för snäll".

Tycket dock att det solkar ner hela kvinnosläktet att det ens finns problematik runt att en man kan vara "för snäll".

Varför tycker du det? Kvinnor är ju en reflektion av världen runt om dom, ska man vara för snäll i världen tycker du?
Citera
2024-11-22, 19:35
Medlem
lunarluddes avatar
Vilken jävla mes Adam är

Jag ligger lite efter i serien och ej sett dagens avsnitt men jag tror tyvärr inte Selma och Andreas kommer hålla särskilt länge om dom väljer att fortsätta förhållandet, tror det kommer bli för mycket svammel från Selmas sida att Andreas tillslut tröttnar, kan vara kul ibland men fan inte konstant, blir för mycket tillslut när hon aldrig kan vara seriös.

Kommer bli föga förvånad om deras förhållande kommer hålla länge, tror det tar slut relativt snabbt.

Varför tar svt in psykologer från utlandet? Löjligt, finns massor av svenska psykologer som är i behov av jobb, och vi skattebetalare betalar hans flygbiljett.
Senast redigerad av lunarludde 2024-11-22 kl. 19:50.
Citera
2024-11-22, 19:57
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Vilken jävla mes Adam är

Jag ligger lite efter i serien och ej sett dagens avsnitt men jag tror tyvärr inte Selma och Andreas kommer hålla särskilt länge om dom väljer att fortsätta förhållandet, tror det kommer bli för mycket svammel från Selmas sida att Andreas tillslut tröttnar, kan vara kul ibland men fan inte konstant, blir för mycket tillslut när hon aldrig kan vara seriös.

Kommer bli föga förvånad om deras förhållande kommer hålla länge, tror det tar slut relativt snabbt.

Varför tar svt in psykologer från utlandet? Löjligt, finns massor av svenska psykologer som är i behov av jobb, och vi skattebetalare betalar hans flygbiljett.

Tror varken Juliette eller Svengelskan är psykologer. Juliette är någon slags diffus ”terapeut” (ej skyddad yrkestitel) och Svengelskan likaså. Det är Maria och Fredrik som är (mediekåta) psykologer.
Kalle är bara socionom.
Citera
2024-11-22, 20:04
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Så du menar att hon slutade pga Jim
Och Linnéa?

Det tror jag absolut. Även Kalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto