2024-05-31, 11:13
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag tror du överdriver hennes chanser att hinna få ”bättre” och skaffa familj i tid. Här är hon redan gift och kan köra på med en man som är
* typ välutbildad
* trevlig
* snäll
* kommer vara en bra pappa
* lång precis som hon själv
* ser hyfsat bra ut
* glad och positiv
* aktiv och tränar
* tycker om henne och är en bra partner

Vad tror du hon tror kan slå det, där hon också hinner bli gravid och känna sig trygg, typ nu? Hon är 32 och vill kanske ha flera barn. Självklart kan 42-åriga kvinnor också få barn men man kan inte räkna med det. Dessutom vill många inte vänta utan tycker 30-årsåldern är perfekt. Hon har inte tid och råd att dumpa honom och ge sig ut på jakt efter någon som är ännu snyggare, smartare, roligare och coolare än C och samtidigt är pålitlig, inte alkoholist, inte spelmissbrukare, inte sexberoende, inte kvinnomisshandlare, säker på henne, älskar henne, kommer vara en bra pappa OCH vill skaffa barn och gifta sig NU-NU.
Nån snackade om italienska prinsar och yadayada, men tyvärr, de vill nog hellre ha nån 22-24årig instagrammodell som också är europeisk aristokrat, om det inte är tänkt en italiensk prins på 85 år…
Kanske att jag uppskattar Rosanna mer än du!

Av någon anledning föll "Göteborgare" bort i din uppräkning och lägger du till den så faller allt du skriver. Han är en baby som ingen velat bo med innan. Såg du hans mamma? Äkta outbildat WT. Rosanna är motsatsen, höjden av sofistikering, har du ens sett hennes kläder vänner lägenhet poser hår? Hon fick TV att komma till SIN semester!

Dock räknar jag inte med 30-årsfaktorn, att en del damer får panik efter 30. Det känner jag igen från damer jag träffat. Dock brukar dessa desperata 30-åringar framstå just som desperata så de går fett bort, men det gör inte Rosanna.
Senast redigerad av ManicToo 2024-05-31 kl. 11:16.
Citera
2024-05-31, 11:15
Medlem
Citat:
Jag tror du överdriver hennes chanser att hinna få ”bättre” och skaffa familj i tid. Här är hon redan gift och kan köra på med en man som är
* typ välutbildad
* trevlig
* snäll
* kommer vara en bra pappa
* lång precis som hon själv
* ser hyfsat bra ut
* glad och positiv
* aktiv och tränar
* tycker om henne och är en bra partner

Vad tror du hon tror kan slå det, där hon också hinner bli gravid och känna sig trygg, typ nu? Hon är 32 och vill kanske ha flera barn. Självklart kan 42-åriga kvinnor också få barn men man kan inte räkna med det. Dessutom vill många inte vänta utan tycker 30-årsåldern är perfekt. Hon har inte tid och råd att dumpa honom och ge sig ut på jakt efter någon som är ännu snyggare, smartare, roligare och coolare än C och samtidigt är pålitlig, inte alkoholist, inte spelmissbrukare, inte sexberoende, inte kvinnomisshandlare, säker på henne, älskar henne, kommer vara en bra pappa OCH vill skaffa barn och gifta sig NU-NU.
Nån snackade om italienska prinsar och yadayada, men tyvärr, de vill nog hellre ha nån 22-24årig instagrammodell som också är europeisk aristokrat, om det inte är tänkt en italiensk prins på 85 år…

Och Rosanna känns inte som nån som vill ha italiensk prins. Det var mer hon iranskan som gillade Dubai för några säsonger sedan...Tror det passar R med lite tjabb och tuggmotstånd
Citera
2024-05-31, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Han har nog inga vänner som ville vara med.
Han har ju en BFF bromance-kompis som ser ut som han själv!
Citera
2024-05-31, 11:18
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Och Rosanna känns inte som nån som vill ha italiensk prins. Det var mer hon iranskan som gillade Dubai för några säsonger sedan...Tror det passar R med lite tjabb och tuggmotstånd
Vet inte om fler än jag noterat att Rosanna ler åt ALLTING, även när hon är ledsen? Men jag har noterat att när hennes leende sker samtidigt som hon får en dubbelhaka så är det ett argt eller surt leende. Hon håller tillbaka något i det läget, han så extremt irriterande på alla sätt men hon har en hjärna som tvingar henne att le ändå mot hennes vilja. Då tittar dubbelhakan fram.
Citera
2024-05-31, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Kanske att jag uppskattar Rosanna mer än du!

Av någon anledning föll "Göteborgare" bort i din uppräkning och lägger du till den så faller allt du skriver. Han är en baby som ingen velat bo med innan. Såg du hans mamma? Äkta outbildat WT. Rosanna är motsatsen, höjden av sofistikering, har du ens sett hennes kläder vänner lägenhet poser hår? Hon fick TV att komma till SIN semester!

Dock räknar jag inte med 30-årsfaktorn, att en del damer får panik efter 30. Det känner jag igen från damer jag träffat. Dock brukar dessa desperata 30-åringar framstå just som desperata så de går fett bort, men det gör inte Rosanna.

Jag bor i Göteborg nu för tiden så är absolut med dig, dock sätter jag Göteborg långt över både Malmö och Skellefteå. Inget slår Stockholm.

Nej, jag har ändrat mig helt om Rosanna, jag tycker hon är ett kap och har en Woman-crush på henne. Förutom att jag är bisexuell, men jag har en straight woman crush på henne. Så det jag skrev handlade mer om att vara realistisk som kvinna och 32. Det handlar om att det inte växer en massa bra manliga ”kandidater” på träd att bilda familj med så snart som möjligt. Hon är inte 18 och har 10-12 år på sig att dejta runt och testa en massa singelkillar innan hon är 32, hon är redan där. Det är inget fel på henne för det utan hon vill väl inte bara ta vem som helst som far till sina barn. Christoffer är kanske inte nån slags Vita-duken dröm men de finns liksom inte. Kanske finns någon som är ännu snyggare, men är han singel, trygg, pålitlig, har trygg ekonomi, är han normal i huvudet, är han kär i henne, vill han bilda familj nu, får hon ens känslor för honom?
Jag trodde att Rosanna fejkade att hon blivit förälskad i C men jag har ångrat mig, jag tror hon har känslor och vill på riktigt.
Citera
2024-05-31, 11:34
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Jag trodde att Rosanna fejkade att hon blivit förälskad i C men jag har ångrat mig, jag tror hon har känslor och vill på riktigt.
Hon är helt enkelt en fantastisk skådis, hon insåg snabbt att för att uthärda dessa veckor så måste hon spela teater. Naturligtvis gör hon det perfekt. Avslöjandet att det var fejk kommer i sista delen, tro mig. jag vet dock inte hur hon kommer att formulera avslöjandet, det blir spännnande.

Jag tror inte på din teori om att hon "räknar ut" att han är ett kap via lön, skötsamhet osv. Kvinnor fungerar inte så. De måste älska sin man på riktigt, annars lider de oavbrutet. Särskilt kan de inte tycka att deras man är "ett barn". Man vill inte ta hand om sin man när han oavbrutet halkar på stenar och skadar sig.
Citera
2024-05-31, 11:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Nä, Emmy och Mattias tror jag håller, de känns väldigt lika och äkta kärlek. Christoffer och Rosanna är totalt olika och de kommer att vara splittrade redan i sista delen, eller åtminstone i uppföljningen 3 månader senare. Jag tror t.o.m. hon fejkar kärlek redan i nuvarande delar. Han är OMÖJLIG att tycka om om man är som hon. De andra två, där måste både män och kvinnor fundera på sig själva, de är inte lämpliga för giftermål just nu. Alla fyra måste lära sig anpassa och slipa på sina fobier för att kunna bo med någon.
Osäker faktiskt. Jag tycker inte den där riktiga interaktionen finns där mellan Emmy och Mattias av det man kan se på TV då. Framför allt från hans sida. Han är "inte där" riktigt. Lyssnar inte på henne osv. Sen VILL båda och försöker få det att fungera.

Christoffer och Rosanna må vara olika men det kan man vara. Det kan vara bra inom vissa områden. Bara man har gemensamma ståndpunkter på väsentliga områden i hur ett förhållande ska vara. Det tycker jag att dom har och därför tror jag mest på dom på längre sikt.
Citera
2024-05-31, 11:53
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Christoffer och Rosanna må vara olika men det kan man vara. Det kan vara bra inom vissa områden. Bara man har gemensamma ståndpunkter på väsentliga områden i hur ett förhållande ska vara. Det tycker jag att dom har och därför tror jag mest på dom på längre sikt.
Nja, jag anser nog att mognad, erfarenhet, stil och bildning är områden som man inte kan tumma på. En stilfull person kan inte bo med en slusk.

Han är ju dessutom neurotisk och dammsuger upp skedar med dammsugare av misstag. Nä.

Alla deras sekvenser kan dock vara elakt klippta för att töntifiera honom. Det är inte verkligheten vi ser på TV. Dock verkar det finnas ovanligt många sekvenser där han är tönt.
Senast redigerad av ManicToo 2024-05-31 kl. 11:55.
Citera
2024-05-31, 12:04
Avslutad
Citat:
Hon är helt enkelt en fantastisk skådis, hon insåg snabbt att för att uthärda dessa veckor så måste hon spela teater. Naturligtvis gör hon det perfekt. Avslöjandet att det var fejk kommer i sista delen, tro mig. jag vet dock inte hur hon kommer att formulera avslöjandet, det blir spännnande.

Jag tror inte på din teori om att hon "räknar ut" att han är ett kap via lön, skötsamhet osv. Kvinnor fungerar inte så. De måste älska sin man på riktigt, annars lider de oavbrutet. Särskilt kan de inte tycka att deras man är "ett barn". Man vill inte ta hand om sin man när han oavbrutet halkar på stenar och skadar sig.

Jag tycker att vi båda har rätt. Jag är kvinna själv. Jag resonerade inte som jag teoretiserar när jag var i hennes ålder för jag hade redan hittat min drömprins några år tidigare då, där var det verkligen att jag blev jättekär och sen var han bäst på alla andra sätt också. Men det jag insåg några år senare ännu mer är att såna som han inte växer på träd. Jag vet ingen bättre, jag vet några män som är bra partners och fäder och är hyfsat attraktiva, och de är ju också upptagna. Sen tycker jag att jag stött på så många par i 30-årsåldern med barn, medelklass, där jag undrar om de verkligen är attraherade av varandra eller bara ville gifta sig och skaffa familj.
Vi får väl se hur det står till med dem i slutet av programmet men jag tycker de verkar ha identisk humor, hon vet bara inte om att hon är likadan.
Citera
2024-05-31, 12:05
Avslutad
Citat:
Nja, jag anser nog att mognad, erfarenhet, stil och bildning är områden som man inte kan tumma på. En stilfull person kan inte bo med en slusk.

Han är ju dessutom neurotisk och dammsuger upp skedar med dammsugare av misstag. Nä.

Alla deras sekvenser kan dock vara elakt klippta för att töntifiera honom. Det är inte verkligheten vi ser på TV. Dock verkar det finnas ovanligt många sekvenser där han är tönt.

Kvinnor gillar töntar. Ingen normal människa vill bilda familj med en man som är ”cool” (Ola Rapace? Persbrandt?) . Då är hon bra trasig.
Citera
2024-05-31, 12:20
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Vi får väl se hur det står till med dem i slutet av programmet men jag tycker de verkar ha identisk humor, hon vet bara inte om att hon är likadan.
Eftersom hon alltid ler, även när hon ser hans idioti, så kan det tolkas som om hon är glad och tycker de har humor ihop. Men jag tolkar det mer som att hon är en kvinna som bara kan le, oavsett, eller att hon skådespelar och kan trolla fram ett leende. Jag har träffat kvinnor som ler fast de är extremt ledsna, en del har som livsuppgift att lyfta andra före sig själva. En del är bara skådisar.

Jag kanske minns fel, men jag kan inte minnas en enda sekund där Rosanna verkar arg eller irriterad? Utöver små tecken som dubbelhakan. Hon blev arg över "lägenheten har potential" och en händelse till, men just då var TV inte med så jag såg inte hennes min.
Senast redigerad av ManicToo 2024-05-31 kl. 12:22.
Citera
2024-05-31, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Man blir illa till mods just för att det är så onaturligt och konstlat. Han hade varit lika ”kär” oavsett vilken tjej han blivit matchad med, verkar egentligen noll intresserad av Linnea som person. Vill nog bara ha en fru han kan talla på.

Mattias och Emmy är det bästa paret. Mattias har vuxit i mina ögon, han är skönt avslappnad och har humor samtidigt som han är väldigt fin mot Emmy utan att vara sliskig. Känns genuin.

Jag håller med kring Mattias och Emmy. De verkar lösa kommunikation sinsemellan ganska bra. Och han har skönare charmigare humor än man först trodde. Jag tror det skulle kunna funka för dom. Men vi får väl se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in