2024-05-31, 09:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Händer på Tinder hela tiden.
Och? Det är inte jämförbart alls. Då har man ett val hela tiden.
Citera
2024-05-31, 09:46
Medlem
Steff83s avatar
Hur kommer det sluta?

Jimmie och Linnéa har ju som bekant avbrutit redan.

Torsten och Anastasia lär övertalas att stå ut till avgörandet där det bli skiljsmässa.

Emmy och Mattias kommer säga jag till att vara fortsätta gifta även efter detta men jag tror inte att det kommer hålla så länge när vardagen kommer på. Lite för unga och för stor livsomställning när det dom upptäcker att dom är lite väl olika än vad dom kanske trodde.

Christoffer och Rosanna tror jag blir dom enda som kommer vara gifta även vid "Vad händer sen". Dom har mognaden inne och vet vad dom vill här och nu med sina liv.
Citera
2024-05-31, 09:51
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Och? Det är inte jämförbart alls. Då har man ett val hela tiden.

Det har väl du fan här med eller?
Citera
2024-05-31, 10:01
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Det har väl du fan här med eller?
Nej. Dom vet ju inte vilka dom ska matchas med i förväg nämligen och är tvungna att gå in i det från början. Sedan är det inte bara att avsluta hur som helst heller med en gång om det inte känns okej.
Citera
2024-05-31, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Allt detta finns. Och ändå om du frågar islamska fruar och svenska fruar så skulle jag kill-gissa att det gnälls mer från svenskorna.

Nu såg jag precis ett TV-program om detta på svt play
https://www.svt.se/kultur/ny-dokumentarfilm-foljer-familj-under-30-ars-tid-pratar-oppet-om-vald-i-hemmet
Så mycket leende, och gråtande, fruar som i den filmen har jag aldrig sett.

Ja, det är liksom ingen idé att "gnälla" där, tack för att du påtalar faktum.

Citat:
Hur kan du veta detta (utan att avslöja din bakgrund)? Det kan bara vara 3-4 personer i världen som hört detta direkt ur hennes mun.

Inget stort brott i min värld men naturligtvis äckligt och man vill lämna direkt.

Som jag bedömer honom som person efter TV-programmet så är denna historia osannolik. Mycket sannolikare att du är ett troll som förtalar honom av okänd anledning.

Inget stort brott, nä helt ok att sexa en främling som sover..

Citat:
Jimmie är Malmöbor de har ofta en ganska blödig och blöt insida med dåligt självförtroende men en stor inbyggd snällhet som kommer ut på ett konstigt sätt för de som inte är vana. Och i motsats till många andra t.ex Stockholmare som har en narcissistiskt och hård insida även om de känns mjuka på utsidan.

I min värld så har Jimmie inte gjort något fel. Det är den andra parten som är en knäppgök. Med reservation för saker som hänt som inte visats på TV.

Ja, en typisk "malmöbo" idag är väl en arab med skev kvinnosyn (likt du själv) så jimi passar säkerligen in bra på den beskrivningen!
Citera
2024-05-31, 10:30
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Hur kommer det sluta?

Jimmie och Linnéa har ju som bekant avbrutit redan.

Torsten och Anastasia lär övertalas att stå ut till avgörandet där det bli skiljsmässa.

Emmy och Mattias kommer säga jag till att vara fortsätta gifta även efter detta men jag tror inte att det kommer hålla så länge när vardagen kommer på. Lite för unga och för stor livsomställning när det dom upptäcker att dom är lite väl olika än vad dom kanske trodde.

Christoffer och Rosanna tror jag blir dom enda som kommer vara gifta även vid "Vad händer sen". Dom har mognaden inne och vet vad dom vill här och nu med sina liv.
Nä, Emmy och Mattias tror jag håller, de känns väldigt lika och äkta kärlek. Christoffer och Rosanna är totalt olika och de kommer att vara splittrade redan i sista delen, eller åtminstone i uppföljningen 3 månader senare. Jag tror t.o.m. hon fejkar kärlek redan i nuvarande delar. Han är OMÖJLIG att tycka om om man är som hon. De andra två, där måste både män och kvinnor fundera på sig själva, de är inte lämpliga för giftermål just nu. Alla fyra måste lära sig anpassa och slipa på sina fobier för att kunna bo med någon.
Citera
2024-05-31, 10:41
Medlem
bralesss avatar
Citat:

Jag tror att Rosanna är gravid just nu
Citera
2024-05-31, 10:43
Medlem
Ochotnyryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Tycker faktiskt att moderatorn snart borde sätta stopp för allt elakt förtal om Jimmi. Tråden har ju kommit att handla enbart om honom och folk försöker överträffa sig själva med att skriva det ena värre än det andra om honom, det är inget annat än näthat och mobbning. Det är väl ändå inte vad detta går ut på när man diskuterar en tv serie?

Glöm inte bort att det är en människa av kött och blod som nu har ett helt drev efter sig, han är inte medietränad heller utan en vanlig privatperson. Sånna här fruktansvärda saker som folk skriver kan leda till ett väldigt dåligt mående med risk för suicid. Tycker någon borde stoppa detta, det räcker nu!

Håller helt med! Fy fan vad vidrigt med ett sådant här drev
Citera
2024-05-31, 10:56
Medlem
Citat:
Nä, Emmy och Mattias tror jag håller, de känns väldigt lika och äkta kärlek. Christoffer och Rosanna är totalt olika och de kommer att vara splittrade redan i sista delen, eller åtminstone i uppföljningen 3 månader senare. Jag tror t.o.m. hon fejkar kärlek redan i nuvarande delar. Han är OMÖJLIG att tycka om om man är som hon. De andra två, där måste både män och kvinnor fundera på sig själva, de är inte lämpliga för giftermål just nu. Alla fyra måste lära sig anpassa och slipa på sina fobier för att kunna bo med någon.

Du har inte läst början av tråden märker jag 🙂
Citera
2024-05-31, 11:06
Medlem
Satan vad osnyggt SVT har skött Jim och Linneas situation.
Vi tittare får ingen som helst insyn i vad som faktiskt har hänt och nu har Jim mer eller mindre hängts ut som en individ som begår sexuella övergrepp. Djupt oetiskt av SVT.

För mig landar det i följande, om ett övergrepp har ägt rum så hade Jim och Linnea inte rekommenderats att fortsätta träffas och mötas under camping-helgen, det finns bara inte.
Citera
2024-05-31, 11:10
Medlem
Ochotnyryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Satan vad osnyggt SVT har skött Jim och Linneas situation.
Vi tittare får ingen som helst insyn i vad som faktiskt har hänt och nu har Jim mer eller mindre hängts ut som en individ som begår sexuella övergrepp. Djupt oetiskt av SVT.

För mig landar det i följande, om ett övergrepp har ägt rum så hade Jim och Linnea inte rekommenderats att fortsätta träffas och mötas under camping-helgen, det finns bara inte.

SVT älskar att det spekuleras hej vilt. Jag hatar dom för det. De har kastat jimmi och hela ligan under bussen
Citera
2024-05-31, 11:11
Avslutad
Citat:

Jag tror du överdriver hennes chanser att hinna få ”bättre” och skaffa familj i tid. Här är hon redan gift och kan köra på med en man som är
* typ välutbildad
* trevlig
* snäll
* kommer vara en bra pappa
* lång precis som hon själv
* ser hyfsat bra ut
* glad och positiv
* aktiv och tränar
* tycker om henne och är en bra partner

Vad tror du hon tror kan slå det, där hon också hinner bli gravid och känna sig trygg, typ nu? Hon är 32 och vill kanske ha flera barn. Självklart kan 42-åriga kvinnor också få barn men man kan inte räkna med det. Dessutom vill många inte vänta utan tycker 30-årsåldern är perfekt. Hon har inte tid och råd att dumpa honom och ge sig ut på jakt efter någon som är ännu snyggare, smartare, roligare och coolare än C och samtidigt är pålitlig, inte alkoholist, inte spelmissbrukare, inte sexberoende, inte kvinnomisshandlare, säker på henne, älskar henne, kommer vara en bra pappa OCH vill skaffa barn och gifta sig NU-NU.
Nån snackade om italienska prinsar och yadayada, men tyvärr, de vill nog hellre ha nån 22-24årig instagrammodell som också är europeisk aristokrat, om det inte är tänkt en italiensk prins på 85 år…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in