Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-15, 16:40
  #1
Medlem
Hej!

Jag är väldigt intresserad av att spela SNES emulator, Gameboy Emulator, N64 Emulator, PS1 och PS2 emulator och NES Emulator på iPad 2.

Är det någon som vet om det finns något sätt så att man kan ladda ned emulatorer och massa spel till dessa gamla konsoler på iPad 2?! Vore riktigt kul att lira gamla godingar på sin iPad 2...
Citera
2014-11-16, 12:00
  #2
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Hej!

Jag är väldigt intresserad av att spela SNES emulator, Gameboy Emulator, N64 Emulator, PS1 och PS2 emulator och NES Emulator på iPad 2.

Är det någon som vet om det finns något sätt så att man kan ladda ned emulatorer och massa spel till dessa gamla konsoler på iPad 2?! Vore riktigt kul att lira gamla godingar på sin iPad 2...

Jag är rätt säker på att man behöver jailbreaka för att ha tillgång till emulatorer i iOS, och då jag själv inte försökt jailbreaka mina iOS-enheter så har jag ingen personlig erfarenhet att dela med mig av. Vad jag förstår så kan man dock på Android-enheter installera emulatorer och tillhörande rippade spel utan att göra något mer än att helt enkelt ladda hem och installera dessa. Dessutom kan man på Android vad jag förstått ansluta kompatibla handkontroller via Bluetooth för en upplevelse som är mer lik att spela på originalkonsolerna. Mitt tips är således att testa med en Android-platta istället för en iPad, om du inte är beredd att försöka med jailbreak.
Citera
2014-11-16, 22:44
  #3
Medlem
man kan utan jb om man har ios8.1 sök bara på youtube
Citera
2014-11-19, 20:19
  #4
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penis123kapad
man kan utan jb om man har ios8.1 sök bara på youtube

Enligt den här sidan verkar det som att det blivit problem med det här från och med iOS 8.1? Fast det är klart, låter man bli att uppgradera till senaste iOS så skall det väl funka även fortsättningsvis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback