2015-03-21, 00:51
Medlem
Hirvis avatar
Ganska drygt när man hade 3000 spänn på Evo. Skjut mig.
2015-03-21, 01:48
Medlem
Truffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Ganska drygt när man hade 3000 spänn på Evo. Skjut mig.

Jävla surt !!!
Man blir alltid lika glad när så där händer en
Jag blev av med på SR 1 ca 4500kr

Har någon börjat handla på Nuc..... ?
Den verkar då rätt fin

Hoppas den kommer vara öppet nu ett längre tag !
Blir alltid så jävla tråkigt när bra shoppar kommer upp för att
sedan bli nerstängd av myndigheter lr av ett gäng ungar
som har tråkigt & blir sugna på att stänga ner en jävla
marknad sida så att allihopa (vendors & köpare osv osv) mister varenda
jävla slant...
2015-03-21, 03:45
Medlem
Bamse.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eilahtan
Fick mitt tjack via MNGFS säkert genom brevlådan! Samma goa kvalla som förra gången

Samma här Kom precis hem och såg att det låg innanför dörren. Detta är nog det bästa tjacket jag köpt inrikes.
2015-03-21, 08:39
Medlem
pterodactyls avatar
Dom svenska vendors som har flyttat in på Nucleus ( http://nucleuspf3izq7o6.onion ) än så länge är

2015-03-21, 09:24
Medlem
Fitipaldis avatar
Känns som att säljare snart kommer börja köra helt på egna darknet-shoppar istället. Tror att de börjar tröttna på att torska en 40k varje gång en sida lägger ner, oavsett om det är pga scam eller myndigheter. Är det gröna vendors lär ju risken att bli blåst vara hyfsat liten ändå, och risken för en exit-scam på en sån, mindre, shop är ju nästintill minimal med tanke på det ringa antalet bitcoins de omsätter. Samtidigt lär väl myndigheter inte orka rikta lika stor uppmärksamhet mot mindre shoppar än mot ställen där tusentals personer köper olagliga substanser dagligen...
2015-03-21, 13:47
Medlem
pterodactyls avatar
Även YLBD återfinns på nucleus med namnet YLBD1.
2015-03-21, 16:25
Medlem
dags att besöka the k-hole. någn som vet vem som har bäst ketamin inrikes? tullen har varit vassa den senaste tiden...
2015-03-21, 16:26
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi
Känns som att säljare snart kommer börja köra helt på egna darknet-shoppar istället. Tror att de börjar tröttna på att torska en 40k varje gång en sida lägger ner, oavsett om det är pga scam eller myndigheter. Är det gröna vendors lär ju risken att bli blåst vara hyfsat liten ändå, och risken för en exit-scam på en sån, mindre, shop är ju nästintill minimal med tanke på det ringa antalet bitcoins de omsätter. Samtidigt lär väl myndigheter inte orka rikta lika stor uppmärksamhet mot mindre shoppar än mot ställen där tusentals personer köper olagliga substanser dagligen...
Många säljare kör redan egna sidor vid sidan av dom stora marknadsplatserna. Fördelen för kunden med marknadsplatserna är ju escrow.
2015-03-21, 16:57
Medlem
rhymenoceross avatar
Om Flugsvamp "2.0" dyker upp så kommer jag att regga mig och handla där utan tvekan.

Det gäller "bara" att följa några enkla punkter:
  • Kryptera alltid kommunikation mellan dig och säljare med PGP
  • Kör alltid FE, för att förhindra framtida exit scams - för säljarnas skull (de som är betrodda)
  • Anslut alltid till Flugsvamp 2.0 via TOR (duh)
  • Viktigt: se alltid till att använda Bitcoin Fog mellan varje överföring (t.ex. från din publika Wallet, till Bitcoin Fog, och sedan till Flugsvamp 2.0 [och sedan tvärtom när man tar ut pengar])

Får jag något medhåll, eller är jag dum i huvudet?

Huvudpoängen är att under kortast möjliga tid ha pengar liggandes i sin Flugsvamp-wallet eller escrow (skit helst i escrow, vi känner till de flesta säljare som vi vill göra affärer med och litar på dem)

"Varför ens använda Flugsvamp 2.0"?
Eftersom det är bekvämt att som köpare kunna "gå in i en virtuell affär" där man kan sortera efter pris, jämföra säljares olika erbjudanden direkt, osv.
2015-03-21, 17:37
Medlem
pterodactyls avatar
Även malvax huserar på nucleus under namnet malvax2014.
2015-03-21, 18:52
Medlem
rhymenoceross avatar
Goodguydealer finns också på Nucleus. Han hade som tur var sparat undan (i krypterat format får vi förmoda) de beställningar som folk hade lagt. Om man hade någon beställning liggandes hos honom så får man PM:a honom på Nucleus med order och adress så ordnar de upp det.
2015-03-21, 22:21
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Om Flugsvamp "2.0" dyker upp så kommer jag att regga mig och handla där utan tvekan.

Det gäller "bara" att följa några enkla punkter:
  • Kryptera alltid kommunikation mellan dig och säljare med PGP
  • Kör alltid FE, för att förhindra framtida exit scams - för säljarnas skull (de som är betrodda)
  • Anslut alltid till Flugsvamp 2.0 via TOR (duh)
  • Viktigt: se alltid till att använda Bitcoin Fog mellan varje överföring (t.ex. från din publika Wallet, till Bitcoin Fog, och sedan till Flugsvamp 2.0 [och sedan tvärtom när man tar ut pengar])

Får jag något medhåll, eller är jag dum i huvudet?

Huvudpoängen är att under kortast möjliga tid ha pengar liggandes i sin Flugsvamp-wallet eller escrow (skit helst i escrow, vi känner till de flesta säljare som vi vill göra affärer med och litar på dem)

"Varför ens använda Flugsvamp 2.0"?
Eftersom det är bekvämt att som köpare kunna "gå in i en virtuell affär" där man kan sortera efter pris, jämföra säljares olika erbjudanden direkt, osv.

Ska ni ändå börjar använda FE nu helt plötsligt, då kan dem lika gärna köra egna hemsidor så som YLBD, haschshoppen, ganjacrew, kickass(?) m.m.

som du säger, är det ju skönt att kunna sortera efter pris osv.. Men fortfarande, att rikta all handel till 1 ställe. Gör det sååååååå mycket enklare för den som vill förstöra handeln..

Sprid ut skiten ist, håll er underground, va mystiska blablabla

Man får inte bli blind av bekvämlighet, oldschool är ALLTID bäst.....!

ha en skön kväll kompis

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in