2015-03-20, 16:21
Medlem
Ser ut som att varje vendor på Agora vill bli miljonär inom natten. Priserna snittar runt 750kr/5 gräs. Är det bara jag som tycker att det är löjligt eller?
2015-03-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumbara
Ser ut som att varje vendor på Agora vill bli miljonär inom natten. Priserna snittar runt 750kr/5 gräs. Är det bara jag som tycker att det är löjligt eller?
ja det är nog bara du. kan det vara så att hemleverans lägger till kostnader och att säljare inte är maffia utan vanliga privatpersoner som inte har världens bästa och billigaste kontakter? en gissning bara. förmodligen väldigt trolig.

darknethandel till brevlådan är inte direkt till för någon som är arbetslös...

dessutom är kvaliten oftast därefter. testa t.ex. bugsbunnys hash. väl värt varenda krona.
2015-03-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppffaann
ja det är nog bara du. kan det vara så att hemleverans lägger till kostnader och att säljare inte är maffia utan vanliga privatpersoner som inte har världens bästa och billigaste kontakter? en gissning bara. förmodligen väldigt trolig.

darknethandel till brevlådan är inte direkt till för någon som är arbetslös...

dessutom är kvaliten oftast därefter. testa t.ex. bugsbunnys hash. väl värt varenda krona.

Fast om man hoppar från en sida till en annan och håller på med detta i ett par år så börjar man nästan tro att dessa säljare lyckats skapa kontakter där inköpspriset inte ligger på 10k/hg. Sedan syftade jag mest på att priset ökat ganska mycket i loppet av 2-3 veckor. Inte första gången jag beställer från nätet, arbetslös eller ej.
2015-03-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumbara
Fast om man hoppar från en sida till en annan och håller på med detta i ett par år så börjar man nästan tro att dessa säljare lyckats skapa kontakter där inköpspriset inte ligger på 10k/hg. Sedan syftade jag mest på att priset ökat ganska mycket i loppet av 2-3 veckor. Inte första gången jag beställer från nätet, arbetslös eller ej.
okej. de kanske har bytt supplier eller något fan vet jag. fast úppenbarligen hinner folk åka fast innan de lyckats arbeta i över 1 år. den enda jag vet är typ swecan, redeye, bugsbunny och thinkfirst. resten är väl nykomlingar/amatörer hela högen.

ganska naivt om du tror att man kan slopa mellanhandscutten helt bara för att man köpt ett tag och nu är stammisar. har en polare som köpt plattor i christiania sedan 5 år tillbaka. inte fan får han något superpris. alla ska ha sin del som bidrar elr riskerar något punkt slut. för att få sjuka priser ska man väl importera direkt från spanien/marocco/holland och då minst hundra kilo. sen kanske plattorna landar på ett par tusen stycket. annars glöm det. säljarna inom sveriges gränser är knappast några storfiskar. allas sortiment tar ju slut på några veckor skitofta vilket säger en del. allt många vendors beställer ju själva från vendors som huserar på dessa sidor. så det finns inte mycket kontakter att hämta där. priset är redan satt.

du verkar heller inte räkna in den enorma risk som finns när man säljer på nätet.. typ alla som åkt fast hittills (typ 7 st som jag kan komma på på rak arm ) har väl fått 3-8 år ? någon hundralapp hit & dit spelar väl ingen roll i såna fall.. innan de åker fast
2015-03-20, 17:11
Medlem
Citat:
okej. de kanske har bytt supplier eller något fan vet jag. fast úppenbarligen hinner folk åka fast innan de lyckats arbeta i över 1 år. den enda jag vet är typ swecan, redeye, bugsbunny och thinkfirst. resten är väl nykomlingar/amatörer hela högen.

ganska naivt om du tror att man kan slopa mellanhandscutten helt bara för att man köpt ett tag och nu är stammisar. har en polare som köpt plattor i christiania sedan 5 år tillbaka. inte fan får han något superpris. alla ska ha sin del som bidrar elr riskerar något punkt slut. för att få sjuka priser ska man väl importera direkt från spanien/marocco/holland och då minst hundra kilo. sen kanske plattorna landar på ett par tusen stycket. annars glöm det. säljarna inom sveriges gränser är knappast några storfiskar. allas sortiment tar ju slut på några veckor skitofta vilket säger en del. allt många vendors beställer ju själva från vendors som huserar på dessa sidor. så det finns inte mycket kontakter att hämta där. priset är redan satt.

du verkar heller inte räkna in den enorma risk som finns när man säljer på nätet.. typ alla som åkt fast hittills (typ 7 st som jag kan komma på på rak arm ) har väl fått 3-8 år ? någon hundralapp hit & dit spelar väl ingen roll i såna fall.. innan de åker fast

Oj jävlar, "7 st som åkt fast som du kan komma på rak arm". Folk åker fast varje dag i det verkliga livet, inte bara på nätet. Det jag egentligen syftade på från hela början var att när man sätter rövarpriser som egentligen bara finns uppe i byar i Norrland så fortsätter jag köpa på gatan eftersom nätet helt enkelt inte är värt längre. Ja, man kanske får 4g istället för 5 av blatten men det kostar iaf 500 kr och inte 750. Givetvis skiftar kvaliteten också beroende på var i landet man befinner sig men i städer som Sthlm, Gbg, Malmö, Lund och även andra mindre städer som jag inte pallar rabbla upp går det att hitta kvalité som matchar Darknet.

Ha det!
2015-03-20, 17:46
Medlem
Bara jag som inte kan komma in på evulotion?
2015-03-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
nej. admins stängde sidan och stack med 90 miljoner kronor. tyvärr. Agora är min favorit just nu:
http://www.reddit.com/r/AgMarketplace länk hittar du någonstans på den sidan.
2015-03-20, 17:51
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:

Kika några sidor bakåt så kommer du se att Evolution inte existerar längre. Dom flesta säljare återfinns på nucleus och agora.
2015-03-20, 19:23
Medlem
Citat:
nej. admins stängde sidan och stack med 90 miljoner kronor. tyvärr. Agora är min favorit just nu:
http://www.reddit.com/r/AgMarketplace länk hittar du någonstans på den sidan.

Men för helvete förde in 1000 igår som jag har haft i plånkan i typ en månad, så jävla typiskt!!!!!!!!
2015-03-20, 21:01
Medlem
Bror.s avatar
Fan vad sur man blev nu när jag märker att Evolution är borta. Helt klart den bästa darknetsidan jag någonsin varit inne på. Hade 2000 för två veckor sedan, men handlade turligt nog upp 1700 av dem då. Ändå surt med -300, men ännu surare att det som hände med Sheep upprepas.
2015-03-20, 23:40
Medlem
pterodactyls avatar
För er som letar efter funky-hsapiens så finns även han på nucleus.
2015-03-21, 00:37
Medlem
jesper2013s avatar
Citat:
Men för helvete förde in 1000 igår som jag har haft i plånkan i typ en månad, så jävla typiskt!!!!!!!!
för du in 1000 iförrgår? när den var nerstängd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in