Citat:
Ursprungligen postat av
Kumbara
Fast om man hoppar från en sida till en annan och håller på med detta i ett par år så börjar man nästan tro att dessa säljare lyckats skapa kontakter där inköpspriset inte ligger på 10k/hg. Sedan syftade jag mest på att priset ökat ganska mycket i loppet av 2-3 veckor. Inte första gången jag beställer från nätet, arbetslös eller ej.
okej. de kanske har bytt supplier eller något fan vet jag. fast úppenbarligen hinner folk åka fast innan de lyckats arbeta i över 1 år. den enda jag vet är typ swecan, redeye, bugsbunny och thinkfirst. resten är väl nykomlingar/amatörer hela högen.
ganska naivt om du tror att man kan slopa mellanhandscutten helt bara för att man köpt ett tag och nu är stammisar. har en polare som köpt plattor i christiania sedan 5 år tillbaka. inte fan får han något superpris. alla ska ha sin del som bidrar elr riskerar något punkt slut. för att få sjuka priser ska man väl importera direkt från spanien/marocco/holland och då minst hundra kilo. sen kanske plattorna landar på ett par tusen stycket. annars glöm det. säljarna inom sveriges gränser är knappast några storfiskar. allas sortiment tar ju slut på några veckor skitofta vilket säger en del. allt många vendors beställer ju själva från vendors som huserar på dessa sidor. så det finns inte mycket kontakter att hämta där. priset är redan satt.
du verkar heller inte räkna in den enorma risk som finns när man säljer på nätet.. typ alla som åkt fast hittills (typ 7 st som jag kan komma på på rak arm ) har väl fått 3-8 år ? någon hundralapp hit & dit spelar väl ingen roll i såna fall.. innan de åker fast