2015-02-09, 15:07
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Och till Evo tillhör frågor som rör säkerhet.

Nej det gör det inte! Du har inte ens nämnt vilken försäljare det gäller.
2015-02-09, 15:11
Medlem
lluBdeRs avatar
Fortfarande inget från Erkan... har inget kommit imorgon rödar jag honom.
2015-02-09, 15:20
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lluBdeR

http://freetexthost.com/gvukwljxsd

Cannaiounge har lagt ut det på deras sida.. Påpekar dock, den FALSKA cannaiounge

Edit: E det sant, tycker jag ALLA borde låta Erkran få vila och ta sin tid.
INGET vi har beställt är viktigare än det han går igenom nu
2015-02-09, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lluBdeR

Vansinne att berätta så detaljerat om olyckan. Det skulle ju vara fan om han torskar på det, för han verkar vara en riktigt hygglig människa.
2015-02-09, 15:50
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanillatrillaa
Nej det gör det inte! Du har inte ens nämnt vilken försäljare det gäller.

Självklart tillhör frågor som rör säkerheten när man beställer från Evolution till Evolution-tråden.

Jag tänkte mest hypotetiskt. Vad man gör om man får grisen efter sig efter att man har beställt från Evolution.
2015-02-09, 15:52
Medlem
Citat:
Kollar man cannaIounges sida, så verkar det ju stämma.........

Ja onekligen verkar det vara så, han skriver samma sak rakt ut i profilen på EVO
Kan inte förstå syftet med en sådan rövarhistoria om inte sann, så mycket behövs inte tas i för att ursäkta en veckas frånvaro. Vad är det med just tjackvendors, alla har vi våra svarta får men just tjackvendors är ständigt opålitliga och tämligen korkade.

Folk borde ha förstått nu men med tanke på att kundunderlaget säkert är av samma mentala kaliber så skriver vi en tydlig varning i klartext;

VARNING för Erkran! Handla på egen risk! Erkrans identitet är troligen snart känd för polisen!

Röda honom direkt, antingen är situationen riktigt allvarlig eller så sitter han och drar sådana rövarhistorier att man ändå borde dra öronen åt sig.

Till Erkran;
Jag är hemskt ledsen att hör vad som hänt, extra ledsen att jag fick höra om det för det innebär slutet för din drogsäljarkarrirär för ett bra tag framöver.
Jag kan förstå att du gjorde ett misstag i den galna situation som uppstått, men gör nu det enda rätta och avsluta genast alla affärer, radera alla filer (speciellt kundregister om du fört sådana!) och skriv över hårdiskarna flera gånger. Ta sedan en LÅÅÅÅÅNG välbehövd paus och fokusera på familjen istället för gnälliga tjackpundare.

Vad du ABSOLUT INTE ska göra är att försöka dumpa ditt lager så snabbt som möjligt, det kommer enbart sätta dig i fängelse och dina kunder i klistret. Tänk på dina barn som nu behöver dig mer än någonsin!
2015-02-09, 15:53
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:

Cannaiounge har lagt ut det på deras sida.. Påpekar dock, den FALSKA cannaiounge

Edit: E det sant, tycker jag ALLA borde låta Erkran få vila och ta sin tid.
INGET vi har beställt är viktigare än det han går igenom nu

Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Vansinne att berätta så detaljerat om olyckan. Det skulle ju vara fan om han torskar på det, för han verkar vara en riktigt hygglig människa.

Är det första gången det ligger uppe? I så fall, ta bort länken mannen. Respektera hans privatliv. Som sagt så kan han torska på det, faktiskt.
2015-02-09, 15:54
Medlem
Citat:
Självklart tillhör frågor som rör säkerheten när man beställer från Evolution till Evolution-tråden.

Jag tänkte mest hypotetiskt. Vad man gör om man får grisen efter sig efter att man har beställt från Evolution.

Trippelmongo, du frågar inte om säkerheten på EVO, du frågar om säkerheten i posthanteringen. Du har blivit ombedd att ta din paranoia och frågor till en relevant tråd, var nu så vänlig och gör så. Tack!

Edit; Ang. Erkran så har han postat det officiellt själv, han är körd redan så någon rensning här hjälper inte.
2015-02-09, 15:57
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Trippelmongo, du frågar inte om säkerheten på EVO, du frågar om säkerheten i posthanteringen. Du har blivit ombedd att ta din paranoia och frågor till en relevant tråd, var nu så vänlig och gör så. Tack!

Edit; Ang. Erkran så har han postat det officiellt själv, han är körd redan så någon rensning här hjälper inte.

Det rör säkerheten; hela ledet från beställning från Evo till leverans.

Jag nojar inte, jag förde en diskussion som jag nu anser avslutad då jag har fått svar på mina frågor.

Jag får ursäkta om herrn tog illa upp.
2015-02-09, 16:01
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Är det första gången det ligger uppe? I så fall, ta bort länken mannen. Respektera hans privatliv. Som sagt så kan han torska på det, faktiskt.

fan snackar du om, tror du det är jag som slängt upp hemsidan eller? dummefan

han själv har för fan gått ut med informationen.

Citat:
Till Erkran;

radera alla filer (speciellt kundregister om du fört sådana!) och skriv över hårdiskarna flera gånger.

HELT FEL, bränn upp datorn för fan. Att snåla över 2-3tusen är bara sjukt
2015-02-09, 16:06
Medlem
Citat:
Tanken är väl att bevisa att du inte ringt polisen när narkotika "mystiskt" har anlänt till din brevlåda utan istället konsumerat den? Att ta emot narkotika är ju heller inget brott egentligen. Men om (t.ex.) tjacket ligger i fina linor på en tallrik när snuten sedan kommer förbi så finns ju alla bevis emot en för att sätta dit en.

Det är svårt att få rätta svar när det gäller sånt här då det finns så många rykten och vandringsmyter bland oss.

Tanken är kort och gott att bevisa brott enligt narkotikastrafflagen, 1968:64:

Fetmarkerade i spoilern är det som är intressant i det här fallet. Hur polisen tar sig dit skiljer sig från fall till fall och innefattar allt från blodprov till datorer/mobiler och kontoutdrag.

Och ja, det är väldigt svårt att få korrekta svar (menar inte på något vis att mina är korrekta) om narkotikabrott i drogforumen. Mitt förslag är att vända sig till juridikforumet eller att helt enkelt läsa lagarna själv på ex. lagen.nu.

Citat:
Denna tråd handlar om Evo, inte om din paranoia....

Säkerhet i den form vi diskuterar nu har så vitt jag vet alltid tillåtits i dessa trådar. Själv uppskattar jag det något fria ordet, mycket som kommer fram och många som lär sig saker de annars inte hade gjort.
2015-02-09, 16:08
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
fan snackar du om, tror du det är jag som slängt upp hemsidan eller? dummefan

han själv har för fan gått ut med informationen.

HELT FEL, bränn upp datorn för fan. Att snåla över 2-3tusen är bara sjukt

Vad du är på hugget och aggressiv då. Försök bete dig civiliserat.

Ser också att det står helt öppet nu... kan inte förstå att man outar sig så... Om det är sant så är det otroligt riskabelt ju.

Men hur som helst så har Erkran varit en stabil, hjälpsam och pålitlig vendor ända sedan han startade. Så jag beklagar verkligen sorgen och håller med om att det bästa är att sluta med försäljningen för tillfället... Säkerheten först. Och som sagt så är inga varor värda mer än Erkrans och hans barns välbefinnande just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in