Citat:
Ursprungligen postat av
Sektion216
Tidigare rättsfall visar att polisen fotar breven och innehållet och sedan låter det gå vidare i postgången. Försök till ringa narkotikabrott finns det ingenting som heter.
Edit: Men visst, polisen kan beslagta brevet och meddela adressaten. Detta är ju dock att föredra, då polisen sätter krokben för sig själva.
Var det inte så här att snuten fotade Swexpress grejer som bevis mot just dem, och inte för att sätta dit mottagarna?
Den enda gången jag med säkerhet vet att polisen har gjort en stor insats för att sätta dit många för ringa narkotikabrott var "operation plattång" - efter att tramadol hade blivit klassat och folk ändå beställde det. Då skedde det under en morgon/förmiddag över hela landet. World of Tramadol hette sidan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tiaitchsi
Du får namnge detta verktyg, annars är det bara påhitt.
OT: Ladd, någon som handlat något den senaste tiden? Isåfall, av vem och hur var det?
Jag tänker mig typ fem kofotar ihopsvetsade och drivna med diselmotor.

Nä, när de står utanför och bultar på dörren och roppar "POLIS! ÖPPNA!" så har man väl två-tre minuter på sig innan de börjar forcera dörren öppen. Och den tiden räcker för att stänga ner datorn och även (något som många inte tänker på) radera allt på iPhonen (som ofta är kopplad till email som i sin tur är kopplad till Flashback, osv).
Men till sak: hur
troligt är det att polisen sätter span på någons post? Kostar det inte alldeles för mycket manpower och resurser för att t.ex. bevisa att någon lirare i förorten har beställt en femma grönt?
Jag har alltid trott att det är säljarna de går efter när det gäller spaning. Har jag fel?