Citat:
Ursprungligen postat av
manssmekaren
Herregud. Vissa brott verkar få de intellektuellt svagare individerna att slänga all rättssäkerhet över bord. Givetvis ska man klandra och straffa gärningsmannen, men pedofilens chef ska givetvis inte straffas. Man kan alltid vara efterklok och påstå att varningsklockorna borde ringa p.g.a. dittan doan, men pedofiler är sluga och deras läggning står inte skriven i pannan. Att tvinga någon ta ansvar för en annan vuxen människas brott på det sättet är inte värdigt en modernt samhälle.
Och nej, inte ens kyrkan är så dumma att de kommer anställa någon som präst med en svårförklarad lucka i sitt cv. Iofs är religiösa människor de mest efterblivna människor som finns ("akademiker" som utan en tillstymmelse av bevis viger sitt liv åt en farbror i himmelen som har starka åsikter om människors vilodagar, matvanor och fortplantning), men denna historia lär O*kar inte kunna tysta ner.
Jag lovar att jag om jag varit chef hade sett det som inte stod skrivet i pannan på pedofilen. Min tänkta höga chefslön för med sig att jag har ett ansvar för verksamheten, inte minst har jag i det här fallet ansvar för att skydda de svagaste. Kanske särskilt i kyrkliga sammanhang, där ju de "goda" fromma ska stå för kärleksbudskapet, men inte precis "låten barnen komma till mig" då kanske. Skulle inte förvåna mig om chefsprästen också är homosexuell med pedofildrömmar (det påstås att de flesta pedofiler nöjer sig med att fantisera och masturbera).
Idag är det inne att vara bög (och lesbisk), man får en sorts frikort för att det är så synd om en och för att man blivit så diskriminerad i alla tider, när man, som det sägs, i själva verket bara utövar en normalvariant av "kärlek". Därför är det närmast tabu att peka ut någon som misstänkt homosexuell pedofil. Men om chefspersonen varit bara normalbegåvad och verkligen velat ta tag i saken hade han nog kunnat överraska pastorn mitt i akten. Åtminstone kallat in honom för ett allvarligt samtal och berättat att han har ögonen på sig och att det blir avsked direkt om misstankarna besannas. Och tvärslut med övernattningar naturligtvis. Men chefen ville inte se.