Citat:
Som nu denne pedofil gjorde. Han hade tänkt sig skådisyrket - men kom inte in. Sen teaterpedagogyrket - men kände sig fortfarande "olycklig och stressad" och hade hög frånvaro. Sen dansaryrket - men gjorde illa sig i knät.
Först när han kom i kontakt med ungdomar som såg upp till honom och i förtroende öppnade sitt hjärta åt honom (så att han fritt kunde manipulera dem?) kände han tillfredsställelse över vad han sysslade med..
Då insåg pedofilen att detta var något han skulle kunna göra dagligen i skydd av hans "yrke" om han bara valde rätt utbildning. Därför lämnade han teaterpedagogutbildningen och sökte sig till prästutbildningen istället. Tydligen var inte 5 års akademiska studier för högt pris att betala för den här lilla bisysslan..
Observera också hur han hela tiden betonar att hans föräldrar minsann var gifta. Och att han själv är gift och har familj.. så att ingen skulle få för sig något, eftersom hans läggning (homosexualitet) syns i nyllet på honom..
Först när han kom i kontakt med ungdomar som såg upp till honom och i förtroende öppnade sitt hjärta åt honom (så att han fritt kunde manipulera dem?) kände han tillfredsställelse över vad han sysslade med..
Då insåg pedofilen att detta var något han skulle kunna göra dagligen i skydd av hans "yrke" om han bara valde rätt utbildning. Därför lämnade han teaterpedagogutbildningen och sökte sig till prästutbildningen istället. Tydligen var inte 5 års akademiska studier för högt pris att betala för den här lilla bisysslan..
Observera också hur han hela tiden betonar att hans föräldrar minsann var gifta. Och att han själv är gift och har familj.. så att ingen skulle få för sig något, eftersom hans läggning (homosexualitet) syns i nyllet på honom..
Att först söka sig till skådespelaryrket som han gjort är ganska vanligt bland präster. Också som präst får man ju uppträda inför publik mot betalning, få applåder (= uppmärksamhet, respekt och beundran) , man får sjunga solo, vara dramatisk och man får klä ut sig i fina dräkter.
Att präster i högre utsträckning än andra är homosexuella tycker jag mig se sedan länge, alternativt att homosexuella personer som inte är präster i många fall ändå kommer från (fri)-religiösa hem. Det tycks finnas en koppling mellan religiös miljö och homosexualitet - jag behöver knappast nämna alla dessa tiotusentals sexuella övergrepp av katolska präster på småpojkar.. Det vidrigaste jag hört var om en internatskola på Irland för dövstumma pojkar som mer eller mindre övergivits av sina familjer och som de fromma prästerna/lärarna på skolan utnyttjade så mycket de orkade utan insyn från samhället.
Tillämpades den regeln skulle mycket oegentligt kunna undvikas. Pedofiler ändrar sig inte, även efter fängelsstraffet kommer denne präst sukta efter pojkar och planera för fortsatta våldtäkter (där i det nya pastoratet som han hastigt förflyttats till och där ingen känner igen denna förföriskt charmiga ulv i fårakläder).
Det skulle ju förenkla mycket för vår pedofilpräst.