2005-09-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
som typ den här då..eller?
http://www.tvattex.com/produkt.asp?ID=12

Ja, fast schampo för 73:-/litern är ju skitdyrt. Men konceptet är rätt.
Citera
2005-09-15, 11:49
Bannlyst
Billigt och bra shampo i 5litersdunkar skulle jag köpa, utan tvekan.
Citera
2005-09-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
50 liters dunken bör ochså kunna användas till ngt annat när den är tom,tex skulle den kunna vara av rostfritt stål och efter att den tömts sågas isär och kan användas som degbunke,eller att den är gjord helt i ek då blir det en raritet i det Svenska folkhemmet,alla kommer att vilja ha minst en .

Ja, det här är rätt smart. Det finns en viss typ av bordsmargarinförpackningar som är extremt bra som matlådor! (Willys bordsmargarin, t.ex.) De håller länge och funkar bra att diska i diskmaskin. Det står till och med på förpackningen att man ska prova att diska den och använda den till annat när smöret är slut.

Jag har använt såna smörbyttor som matlådor i evigheter.

Bregotts förpackningar är värdelösa till sånt.
Citera
2005-09-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold
Jag tror ju inte att en schampoobehållare/flaska får vara hur stor som helst....efter ett tag så blir den ju gammal.

Ett råd: Skriv aldrig öppet om dina affärsideer, rätt var det är så snor nån iden som läser här!

Men jösses... schampo lär ju kunna stå sig i typ femton år!
Citera
2005-09-15, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Men jösses... schampo lär ju kunna stå sig i typ femton år!

Mycket tveksam till detta, snarare tippa på 1-2 år, säkert olika mellan märke och fabrikat givetvis men.
Citera
2005-09-15, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ja, fast schampo för 73:-/litern är ju skitdyrt. Men konceptet är rätt.

Dyrt som fan=)!

Där jag jobbar säljs t.ex Lux 5L för 125:- + moms.
Bättre märke och braaa mycket billigare det.
Citera
2005-09-15, 12:20
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ja, det här är rätt smart. Det finns en viss typ av bordsmargarinförpackningar som är extremt bra som matlådor! (Willys bordsmargarin, t.ex.) De håller länge och funkar bra att diska i diskmaskin. Det står till och med på förpackningen att man ska prova att diska den och använda den till annat när smöret är slut.

Jag har använt såna smörbyttor som matlådor i evigheter.

Bregotts förpackningar är värdelösa till sånt.

Smörbytta som matlåta? E du en liten i maten? själv brukar ja ha glassförpackning full me mat.
Citera
2005-09-15, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorsten_Flinck
Smörbytta som matlåta? E du en liten i maten? själv brukar ja ha glassförpackning full me mat.

Sitter framför datorn på jobbet hela dagarna, man drar inte så mycket mat då. Går jag till gymet dubblas det direkt!
Citera
2005-09-15, 13:02
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorsten_Flinck

Det hade jag också innan ja lade om kosten. Nu har jag en liten bytta med bra mat som ger rätt näring under min 12 timmar dag.
Citera
2005-09-15, 14:56
Medlem
flygers avatar
Jag tror också på din idé. Men är inne på precis som mullenö att man måste dölja dunken på något sätt.

Jag kan tänka mig att det skulle vara ganska snyggt att i ett badrum där man dragit alla vattenledningar bakom ytskicktet så kan man dra ett extra rör där tvålen kommer. Sedan har man en fin tapp så man trycker eller vrider på så kommer det ut tvål.

Funkar till badkarm med en tvålautomat kopplad till en annanslang som sitter fast på badkarskanten.

Det fungerar precis lika bra på tvättstället.

Tänk vad man skulle kunna kränga det till nybyggnationer av skolor och sjukhus. Tänk dig sedan att åka dit med en kubikmeter tvål i veckan. Fast det skulle bli ett stort system med rör.

Nackdelen är som sagt att det krävs en kraftig ombyggnad av bad/duschrummen för att det ska bli snyggt.
Citera
2005-09-15, 15:07
Medlem
atomizers avatar
ursäkta flyger läste fel, jo de vore nice men de krävs nog en del kapital att starta något sådant,
Citera
2005-09-15, 16:05
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Det hade jag också innan ja lade om kosten. Nu har jag en liten bytta med bra mat som ger rätt näring under min 12 timmar dag.

Jobbar du säm ordningsvakt?

Lite offtopic kanske!

Käkar alltid varierande kost. Men jag rör mycket på mig. Går i princip konstant i 9 timmar på jobbet, sen när man kommer hem e de bara fortsätta tills det e dags att sova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in