2005-09-15, 01:02
Medlem
Balthazaer-s avatar
Att sälja 5-litersdunkar med schampoo och tvål är väl lite som att skjuta sig själv i foten för tillverkaren. Dom måste ju sänka priset ordentligt per liter.
Citera
2005-09-15, 08:32
Bannlyst
Arbetar som säljare ut mot mjölkleverantörer och säljer olika sorter av förnödenheter. Tvål och schampoo i 5L-frp är något som går hem hos dem iaf, fast å andra sidan nån mer prismedveten målgrupp får man leta efter.

Det senaste har vi bytt ut så gott som alla mindre frp mot 5L, enklare för oss, billigare för dem.
Citera
2005-09-15, 08:51
Medlem
Dennos avatar
Jag tror på detta! Allt handlar ju om hur du marknadsför dig!

Med rätt marknadsföring tror jag det kan gå hur bra somhelst.
Citera
2005-09-15, 08:55
Medlem
Jag tror du måste satsa på större volymer, 5 liters dunk är alldeles för litet.Du borde satsa på 50 liters dunk och erbjuda fri hemkörning.
Citera
2005-09-15, 09:06
Medlem
Dennos avatar
50 liter låter lite maffigt. 10 räcker nog mer än väl.
Men iden med hemkörning är inte dum.
Citera
2005-09-15, 09:11
Medlem
50 liters dunken bör ochså kunna användas till ngt annat när den är tom,tex skulle den kunna vara av rostfritt stål och efter att den tömts sågas isär och kan användas som degbunke,eller att den är gjord helt i ek då blir det en raritet i det Svenska folkhemmet,alla kommer att vilja ha minst en .
Citera
2005-09-15, 09:17
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
50 liters dunken bör ochså kunna användas till ngt annat när den är tom,tex skulle den kunna vara av rostfritt stål och efter att den tömts sågas isär och kan användas som degbunke,eller att den är gjord helt i ek då blir det en raritet i det Svenska folkhemmet,alla kommer att vilja ha minst en .

Hehe sant sant men då lär ju priset stiga i höjden.

Smart tänkt dock att ha en baktanke med förpackningen. Endel i marknadsföringen.
Citera
2005-09-15, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Hehe sant sant men då lär ju priset stiga i höjden.

Smart tänkt dock att ha en baktanke med förpackningen. Endel i marknadsföringen.
Priset blir lite dyrare men köparna får två produkter för det lite högre priset.Jag råder dig dock att inte rikta in marknadsföringen på barn,tex att i varje shamposändning skicka med knallpulver&barbiekopior från polen,visst ungarna skulle tjata sönder sina föräldrar för att få dom att beställa men det är inte moraliskt försvarbart att använda sig utav barn på det sättet.
Citera
2005-09-15, 09:28
Medlem
Dennos avatar
Sant, skall man göra detta så måste man peka på att man får KVALITET OCH KVANTITET! Inte att man får Kvantitet och inte kvalitet.

Du kommer inte få mer kunder om det är billigt men funkar skit.

Så det gäller att hitta produkter som gör jobbet bra men ändå med god vinst %.

Kanske skicka med en mindre förpackning (schampo flaska i normal storlek) som köparen kan fylla på ifrån den stora förpakningen. Kan ju vara lite jobbigt att ha 10 liter stående vid badkaret.

Så med varje dunk borde det ingå en travelsize förpackning.
Citera
2005-09-15, 09:32
Medlem
colds avatar
Jag tror ju inte att en schampoobehållare/flaska får vara hur stor som helst....efter ett tag så blir den ju gammal.

Ett råd: Skriv aldrig öppet om dina affärsideer, rätt var det är så snor nån iden som läser här!
Citera
2005-09-15, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Sant, skall man göra detta så måste man peka på att man får KVALITET OCH KVANTITET! Inte att man får Kvantitet och inte kvalitet.

Du kommer inte få mer kunder om det är billigt men funkar skit.

Så det gäller att hitta produkter som gör jobbet bra men ändå med god vinst %.

Kanske skicka med en mindre förpackning (schampo flaska i normal storlek) som köparen kan fylla på ifrån den stora förpakningen. Kan ju vara lite jobbigt att ha 10 liter stående vid badkaret.

Så med varje dunk borde det ingå en travelsize förpackning.
Tänk större sälj badkar med 200 liter shampo inuti med en flott inbyggd pump på ena badkarskanten,när folk gjort slut på innehållet så levererar du refil dunkar och erbjuder samtidigt folk att köpa nya modellen för ett subventionerat pris.
Citera
2005-09-15, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold
Jag tror ju inte att en schampoobehållare/flaska får vara hur stor som helst....efter ett tag så blir den ju gammal.

Ett råd: Skriv aldrig öppet om dina affärsideer, rätt var det är så snor nån iden som läser här!
Shampo har väldigt lång hållbarhet.Jag är lyckligt lottad på många sätt och vis så jag hoppas att ngn snappar upp ngn av mina affärsideer och lyckas.Delad glädje är dubbel glädje
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in