• 1
  • 2
2005-09-14, 22:31
Medlem
whiskeyportions avatar
Eftersom schampo och tvål är någonting som används av oss alla borde det väl vara intressant för konsumenter att kunna köpa femlitersdunkar av detta som man sedan fyller på i sin schampoflaska där hemma. Företaget når stora volymer och konsumenterna får ett bra pris samt slipper betala för förpackningar om och om igen. Kommentarer?
Citera
2005-09-14, 22:41
Medlem
.

Problemet är att du träffar en väldigt köp"svag" målgrupp. Nämligen de som handlar ekonomiskt och billigt. Marginalerna blir små och logistiken smat produktionen tung.

Det fins faktiskt stora belägg för att "märkes"schampo är dyrt. Det spenderas hundratals miljoner på forskning och utveckling av dem. Tro det eller ej gäller detsamma för tex. hudkrämer. Loreal spenderar mig veterligen nästan mest bland alla företag i världen på forskning och labbande.

Men som sagtr.. Om målsättningen är att sälja till galne gunnar och ha produkten på hylan på lidl så är det väl en idé. Dock är det en bättre idé att hitta på nått dyyyrt som folk istället vill ha. =)

Revolutionera schampomarknadne, sälj schampo med bajs i!
Citera
2005-09-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whiskeyportion
Eftersom schampo och tvål är någonting som används av oss alla borde det väl vara intressant för konsumenter att kunna köpa femlitersdunkar av detta som man sedan fyller på i sin schampoflaska där hemma. Företaget når stora volymer och konsumenterna får ett bra pris samt slipper betala för förpackningar om och om igen. Kommentarer?

Statoil har precis börjat med "spolvätska på pump"! Det är alltså en liten specialslang bredvid bensinpumpen som det kommer spolarvätska ur. Mycket smart, tycker jag!

Inte för att det hade så mycket med saken att göra men jo, schampo och tvål på 5-litersdunk skulle jag mycket väl kunna tänka mig att köpa.
Citera
2005-09-14, 22:43
Medlem
Jag skulle gärna vilja köpa det. schampoo och tvättmedel å tvål är något som jag verkligen skulle vilja köpa i billig jumboförpackning. kemikalie som kemikalie bara det håller en rent.

Dock så hur sker portioneradent med just tvål o schampoo? med tvättmedel så är det ju bara att ha en skopa o en hink men att välta på en 5l dunk varje gång man ska ha sig en näve med schampoo är lite svårt. Men jag skulle jättegärna vilja ha det.
Citera
2005-09-14, 22:45
Medlem
.

Spolarvätska på pump är för övrigt en extremt långsiktig investering.
För en Staoilmack jag vet om offererades det 700k för installation av ett sådant system. Det krävs många liter såld spolarvätska innan det slagit runt. =)
Citera
2005-09-14, 23:35
Medlem
jols avatar
Inte ens frisörsalonger har 5l dunkar, men 1-2 iallafall. En tjej jag känner hade en dylik pump stående i duschen. något värstingmärke var det men jag minns inte vilket, mitt hår luktade iallafall gott. Så jag tror inte det är någon supergrejt affärside, kanske refillpåsar kan vara något? men det är nog nån som har också
Citera
2005-09-14, 23:38
Medlem
whiskeyportions avatar
Visst blir det prismedvetna kunder som produkten vänder sig till, dock har jag svårt att tänka mig att folk i allmänhet verkligen ha hydrofuktande schampoo med aktiva provitaminer och andra nonsenseargument som används i marknadsföringen samt betala för en flashig flaska där framställningen är näst intill dyrare än innehållet.

Men visst har du rätt i att lönsamheten skulle säkert vara större om man sålde en dyr produkt med mördande reklam.

Man får försöka få in produkten på Gekås i Ullared; rätt kundgrupp och väldigt många kunder. Får man bra priser skulle jag mycket väl kunna tänka mig att köpa en årsvolym av fler produkter, dels för priset och dels för att slippa tänka på att köpa igen en tid framöver. Folk bunkrar ju upp ett års förråd av sprit och öl, så varför inte tvål?
Citera
2005-09-15, 00:35
Medlem
Man måset nog sälja tvålen och schampot på normalförpackning också. Folk måste få prova produkten först, innan de köper fem liter av skiten.

Tänk att komma hem med fem liter tvål som luktar Viktor Tichonov.
Citera
2005-09-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqo
Jag skulle gärna vilja köpa det. schampoo och tvättmedel å tvål är något som jag verkligen skulle vilja köpa i billig jumboförpackning. kemikalie som kemikalie bara det håller en rent.

Dock så hur sker portioneradent med just tvål o schampoo? med tvättmedel så är det ju bara att ha en skopa o en hink men att välta på en 5l dunk varje gång man ska ha sig en näve med schampoo är lite svårt. Men jag skulle jättegärna vilja ha det.

Idén här är att ha en liten förpackning som man fyller på, skulle jag tro.
Citera
2005-09-15, 00:51
Bannlyst
som typ den här då..eller?
http://www.tvattex.com/produkt.asp?ID=12
Citera
2005-09-15, 00:51
Medlem
CodeMANs avatar
Ah, att ingen tänker på hotellen är riktigt konstigt...!

Hotellen brukar köpa schampo och tvål i dunkar...

/Cody
Citera
2005-09-15, 00:59
Medlem
Subb[a]s avatar
Finns redan, inte kanske i femlitersdunkar men industriföretag, skolor m.m har ju ofta stora förpackningar med tvål&schampo
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in