Citat:
Ursprungligen postat av
Frigjord
Jaså, så då håller du med om att livet är meningslöst? Om din mening är trancendent (påhittad om man ska vara fräck).
Varför frågar du mig någonting som jag redan har svarat på?

Kanske du är trött då klockan är sent och därför så kanske ditt minne sviker dig, men som jag sa tidigare i tråden så ser jag en mening med livet, det kan ju även vara som så att du faktiskt kommer ihåg det jag skrev först, och att du helt enkelt trodde att jag hade ändrat min åsikt om det hela under dessa 2 timmar+ som har passerat sen jag skrev att jag absolut ser en mening med livet, men för att klargöra det hela så har jag inte ändrat mig, kanske du kommer känna ett behov av att imorgon fråga mig samma sak än en gång, men jag kan redan nu säga att jag imorgon inte heller kommer ha ändrat min åsikt om det hela, så nu vet du det och på så vis har jag sparat dig tid om det nu skulle vara som så att du än en gång skulle känna ett behov av att fråga mig samma sak igen, då du nu vet att svaret ej kommer ha ändrats imorgon bitti heller, så nu vet du alltså att du inte behöver fråga mig samma sak igen och på så vis har jag isf sparat dig tid, snällt va?
Det jag skrev är alltså det som jag tror vara meningen med livet, och på så sätt så ger det alltså
mig en mening med livet, det jag skrev är något som för mig känns logiskt, uppenbarligen så gäller inte det samma dig vilket såklart är helt okej, men det betyder inte att jag för den sakens skull inte ser en mening med livet.
För jag, personligen ser en mening med livet i allra högsta grad.
Jag är ung precis som du, du finner det jobbigt men det gör inte jag. Eftersom att jag är ung så har jag en lång tid kvar att leva, en tid som jag kommer spendera med att försöka lära mig så mycket som jag kan, då det jag lär mig i detta livet kommer bidra till evolutionen av mitt medvetna, som inte kommer att gå förlorad då det även kommer följa med mig till nästa liv, där jag än en gång kommer kunna fortsätta bygga vidare på det hela och på så vis utvecklas än mer, som då jag tror vara meningen med livet, evolutionen av medvetandet dvs.