Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-11, 05:59
  #13
Avstängd
lvnedgros avatar
Riktigt hemsk att få en inbjudan till sex. Kvinnor hatar ju sex mig veterligen. Dessutom få ett fin erbjudande och en fin summa på 125.000 kronor på det. Usch! Tänk om det hänt en kille.

Spöar jag någon blodig så får personen max 10.000, så det är rimligt att hon då ska få 125.000, när inte ens våldtäktsoffer får det.
Citera
2014-11-11, 06:02
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Ja en anmälan och en följande dom kanske var på sin plats men 125k i skadestånd?! Kom igen för helvete.

Alldeles pa sin plats! Och billigt. Hon borde ha fatt mer. Ingen arbetsgivare borde fa klacka ur sig san skit i dagens samhalle. Eller ar det sa illa stallt med gamla Svedala?
Citera
2014-11-11, 08:19
  #15
Medlem
Nu behöver hon iaf inte söka jobb på några månader.
Citera
2014-11-11, 08:25
  #16
Medlem
fiskpinnens avatar
Jag kan tycka att det var fel att pengarna gick till kvinnan i fråga, däremot tycker jag att äcklet gott kan få stå där och skämmas och hosta upp pengarna. Vem vet hur långt han hade kunnat gå för att "få till det".
Pengarna kunde dock ha gått till personer som blivit utsatta för värre saker.
Citera
2014-11-11, 08:47
  #17
Medlem
Prollus avatar
http://www.ltz.se/jamtland/ostersund...ort-skadestand

100k för pedofili. 125k för en kränkning.
Citera
2014-11-11, 09:05
  #18
Medlem
Intressant att se hur rasande många män blir.
Om det vore er kvinna som blir tillfrågad detta vad fan skulle ni säga då? Jag hade mycket gärna träffat chefen och tryckt in ryggraden med ett järnrör, sen får vi se om han är lika skämtsam utan tänder i flabben.
Citera
2014-11-11, 09:46
  #19
Medlem
Goesta37s avatar
Det jag tycker är märkligt är att mannen inte bara nekade till allting?

Hur kunde dem bevisa att han ställde sexfrågor osv?
Citera
2014-11-11, 10:05
  #20
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goesta37
Det jag tycker är märkligt är att mannen inte bara nekade till allting?

Hur kunde dem bevisa att han ställde sexfrågor osv?

Smyginspelat? För vem får för sig att söka jobb på strippklubb bara så där. Klarat man kollar upp lite före och finns det då en tendens till en väldigt konstig chef så kan de mycket väl ha spelat in det med telefonens diktafon eller liknade. Kanske av oro för övergrepp.

Klart de ska ha ersättning för kränkningen men det är omotverat hög ersättning. Då har de ändå förlikats. Hoppas vi verkligen slipper amerikansk stämningsmentalitet i framtiden.
Citera
2014-11-11, 10:11
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Förlorar du jobbet om du misshandlas?

Hon var på anställnings intervju, alltså hade hon inte jobb.
Citera
2014-11-11, 10:22
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Förlorar du jobbet om du misshandlas?
Även misshandel är ju en kränkning i sig. Dessutom skulle ju en misshandel kunna leda till att du mister ditt liv.
Citera
2014-11-11, 10:28
  #23
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Även misshandel är ju en kränkning i sig. Dessutom skulle ju en misshandel kunna leda till att du mister ditt liv.
Eller leda till att man får svårt att sköta ett jobb.
Citera
2014-11-11, 10:52
  #24
Avstängd
Sen påstår man att kvinnor inte gullas i samhället...

Vidrigt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback