Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-11, 01:34
  #1
Avstängd
Sorry om jag har placerat tråden fel.

http://www.expressen.se/gt/chef-stal...jobbintervjun/

Så en chef frågade tydligen en kvinna som sökte jobb på en 'dansresturang' ifall hon ville åka iväg med honom en helg och 'anspelade på sexuella situationer och föreslog att han och kvinnan skulle ha sex'.

Kvinnan i sin tur anmälde händelsen till DO och får nu 125000 kronor i skadestånd!?!?!?!

Men shit va kränkt den här stackars kärringjäveln måste ha varit bara för att hon fick lite konstiga frågor och för det ska hon få över 100 lakan. Tycker inte någon annan att det här är helt jävla sjukt?

Hon kunde väl bara ha tackat nej och dragit? Måste hon ha pengar för det här helt plötsligt?

Feminazismen har fan gått överstyr.
Citera
2014-11-11, 01:40
  #2
Medlem
Opibusques avatar
Är det nån som har koll på hur mycket får man i skadestånd ifall man blir misshandlad? Kan vara en intressant jämförelse.
Citera
2014-11-11, 01:43
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Opibusque
Är det nån som har koll på hur mycket får man i skadestånd ifall man blir misshandlad? Kan vara en intressant jämförelse.

Beror på hur skadad man är och sjukhuskostnaderna men förfan det är nog inte mycket mer än 125 tusen även vid riktigt jävla grov misshandel. Det här är helt sjukt. Hon borde inte få ett öre.
Citera
2014-11-11, 01:43
  #4
Medlem
SexSexSexs avatar
det är ite säkert att situationen var lätt just för henne även om det säkert är så att majoriteten skulle ha gjort som du föreslår att hon skulle

och det är väl företaget som betalar skadståndet, altså det chefen jobbade på, eller?

jag som är man fick i efterhand reda på att en chef anställt mej för att han uppfattat det som om jag var homosexuell och uppfattat det som att jag ville ha sex med honom.

fan,skulle ha anmält honom...
Citera
2014-11-11, 01:53
  #5
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
det är ite säkert att situationen var lätt just för henne även om det säkert är så att majoriteten skulle ha gjort som du föreslår att hon skulle

och det är väl företaget som betalar skadståndet, altså det chefen jobbade på, eller?

jag som är man fick i efterhand reda på att en chef anställt mej för att han uppfattat det som om jag var homosexuell och uppfattat det som att jag ville ha sex med honom.

fan,skulle ha anmält honom...

Kan ju vara så att han såg ditt namn på Flashback och fick fel uppfattning.
Citera
2014-11-11, 02:00
  #6
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opibusque
Är det nån som har koll på hur mycket får man i skadestånd ifall man blir misshandlad? Kan vara en intressant jämförelse.
Förlorar du jobbet om du misshandlas?
Citera
2014-11-11, 02:03
  #7
Moderator
Schlesiens avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Arbetsliv och arbetsmarknad

/Moderator
Citera
2014-11-11, 03:27
  #8
Medlem
kebnekaise-16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opibusque
Är det nån som har koll på hur mycket får man i skadestånd ifall man blir misshandlad? Kan vara en intressant jämförelse.
Vid misshandel är det sällan man får över 5000kr såvida man inte blivit näst intill mördad och halvt invalidiserad för resten av livet då kanske man kan får 100.000kr. Fy fan för den Svenska så kallade rättvisan! Kan någon fixa fram namnet och domen på kvinnan?
Citera
2014-11-11, 03:39
  #9
Medlem
Är dansresturang en omskrivning för strippklubb?
Fö är 125.000:- alldeles för mycket för en sådan lätt kränkning.
Citera
2014-11-11, 03:54
  #10
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Den innebär att de båda kvinnorna får 125 000 kronor i skadestånd vardera.

Haha, fan vad dem kammde hem stålar dock.

Var det där skadeståndet baserat på arbetsgivarens inkommst, eller bara nån random summa nån feminist kärring hittat på?
Citera
2014-11-11, 03:55
  #11
Avstängd
Hon kanske var "rasifierad"?


Vore kul att ta en titt på domen.
Citera
2014-11-11, 05:51
  #12
Medlem
waikikiis avatar
Ja en anmälan och en följande dom kanske var på sin plats men 125k i skadestånd?! Kom igen för helvete.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback