Citat:
Vart tror ni teknologin kommer ta oss? Eller snarare vart kommer vi ta teknologin!
Fick hra hromdagen (& kunde drefter inte slppa tanken) att vrt syfte kanske r att ge fdelse t ngonting annat, ngonting stort, som att vi bara r puppor & genom mnniskan kommer vi utveckla fjrilar, ngon slags artificiell intelligens. Jag menar med den enorma framfart teknologin har tagit oss den senaste tiden s undrar man ju vart det slutar? 10 r framt? 100 r framt? 1000 eller kanske 1 miljon r framt? Vad tror ni? Hade varit roligt att hra era teorier & spekulationer kring mnet -Teknologi i framtiden.
Fick hra hromdagen (& kunde drefter inte slppa tanken) att vrt syfte kanske r att ge fdelse t ngonting annat, ngonting stort, som att vi bara r puppor & genom mnniskan kommer vi utveckla fjrilar, ngon slags artificiell intelligens. Jag menar med den enorma framfart teknologin har tagit oss den senaste tiden s undrar man ju vart det slutar? 10 r framt? 100 r framt? 1000 eller kanske 1 miljon r framt? Vad tror ni? Hade varit roligt att hra era teorier & spekulationer kring mnet -Teknologi i framtiden.
Vi r ngot stort! Och vi kommer fda fram oss sjlva i en annan form. Att vi breder ut oss genom att smlta samman med teknologin knns logiskt. Vr vilja att utvecklas verskrider vra kroppars frmga. Vi mste g utanfr vra kroppar fr att f utlopp fr vra ider. Teknologin ger oss redskapen vi behver fr att frverkliga vra fantasier om oss sjlva.
Vart det slutar bestmmer din och min fantasi, det r den som begrnsar oss.
Citat:
Vi skulle inte ta kol p oss sjlva, men nr vi styrs av den typen av makthavare som vi har idag s fogar vi oss i att delta i ett destruktivt samhlle. F av oss hade frivilligt gtt med p att samhllet ska utformas som dagens modell. Men vr sikt r inte relevant, vi utfr ngon annans vilja. Uppfyller ngon annans fantasi.
Mnniskan kan bygga vad som helst, vi har inga begrnsningar. Vissa saker kan ta tid pga sin komplicerade natur, men hittils har vi lyckats stadkomma det mesta som vi har siktat p.