• 3
  • 4
2014-11-12, 15:19
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Inser du hur mnga gnger du sagt emot dig sjlv i denna trd?

Inser du hur lite du tillfr om du inte ens r kapabel att lista mina pstdda sjlvmotsgelser?
Citat:
Ursprungligen postat av mikromjuk
Vad jag vet s r just medvetande en vldigt lg prioritet bland majoriteten av AI-forskning. Vad ska vi med medvetna robotar till? S lnge de r intelligenta s rcker det.

terigen, vi kan programmera strukturer som lr sig saker som vi inte kan programmera in sjlva, vi vet dessutom inte hur sjlva inlrningen fungerar. Man behver inte veta nt bara fr att det ska fungera. Se evolution fr exempel.
Fast det r inte intelligent AI. Det r robotar programmerade fr mnsterigenknning baserade p vad mnniskor r kapabla att programmera en struktur som r kapabel till det. Det r lika lite robotar som lr sig nya saker som en filmkamera r en robot som lr sig hur vrlden ser ut nr du filmar med den.
Citera
2014-11-12, 15:39
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Inser du hur lite du tillfr om du inte ens r kapabel att lista mina pstdda sjlvmotsgelser?
Jag har frhoppningsvis tillfrt viss klarhet genom att f dig att lyfta fram ologiska resonemang, dvs. agerat som en katalysator i konversationen.

Kapabel att lista dem r jag mjligtvis, men inte ndvndigtvis; r du kapabel att sjlv identifiera dem?
Citera
2014-11-12, 15:42
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jag har frhoppningsvis tillfrt viss klarhet genom att f dig att lyfta fram ologiska resonemang, dvs. agerat som en katalysator i konversationen.

Kapabel att lista dem r jag mjligtvis, men inte ndvndigtvis; r du kapabel att sjlv identifiera dem?
Jag har inte gjort annat n att ordbajsa samtidigt som jag idiotfrklarat vriga skribenter i trden (med framgng). Du har inte tillfrt ngonting.
Citera
2014-11-12, 16:05
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Jag har inte gjort annat n att ordbajsa samtidigt som jag idiotfrklarat vriga skribenter i trden (med framgng). Du har inte tillfrt ngonting.
Ordbajsat har du gjort samt idiotfrklarat dig sjlv, men inte mycket mer n s.
Citera
2014-11-12, 16:11
Medlem
Citat:
Fast det r inte intelligent AI. Det r robotar programmerade fr mnsterigenknning baserade p vad mnniskor r kapabla att programmera en struktur som r kapabel till det.
Du sitter ju bara och dper om alla motexempel s att det inte ska passa din definition av intelligens, s slng upp den i klartext. Definiera den "intelligenta artificiella intelligens" (intelligent AI, dina ord) som du pratar om.

Argumentet handlade fr vrigt om att vi inte alls behver programmera varenda detalj. Det r ett faktum eftersom mnskliga hjrnor finns och har kommit till frn en helt blind process. Allt du argumenterar emot har allts redan hnt som resultat av en extremt mycket dummare programmerare.
Citat:
Det r lika lite robotar som lr sig nya saker som en filmkamera r en robot som lr sig hur vrlden ser ut nr du filmar med den.
Det var det smsta frsket till analogi jag sett.

Om en mnniska r dlig p X och sen utfr en process som gr att mnniskan blir bttre p X, har mnniskan lrt sig? Vad r skillnaden om man stter in "maskin" istllet fr "mnniska"? Vad spelar det fr roll vilken process det r? Om du nu absolut bara vill anvnda "lr" fr mnniskor s r det vl skit samma, det finns maskiner som inte klarar saker, sen utfr de en process s att de blir bttre p sakerna; s mycket r fakta. Ska du bara prata om semantik eller har du ngonting av vikt att komma med?
Citera
2014-11-28, 23:12
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ordbajsat har du gjort samt idiotfrklarat dig sjlv, men inte mycket mer n s.

Hller fullstndigt med. Kanske dags att rappa upp sig lite?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in