2014-11-09, 01:50
Medlem
Och jag kan definitivt tnka mig att det r en bidragande faktor till hddp, utan problem d jag oftast kan knna av saker bra lngt efter.
Har brukat 3-meo-pcp, a-php, Spice (olika sorter), cannabis, 25i-nboh, 5-meo-malt, moxy, Oz, 4-cmc och Concerta under dem senaste mnaderna. Varit insnad till och frn p dem alla olika substanserna.
Citera
2014-11-09, 07:38
Medlem
Ett Hunds avatar
Bra jobbat. ven om HPPD verkar drabba relativt f r det ngot brukare av hallucinogena droger br knna till. Jag klistrade trden.

/Moderator
Citera
2014-11-11, 18:11
Medlem
CoupDeGraces avatar
Om hppd'n utlses av dissociativa droger r det vl fortfarande hppd eller blir det ngon annan liknande strning?

Fr vrigt borde ngon med en s.k. datta klistra in friman1987s inlgg angende mnet, dom har hjlpt mig mycket i alla fall. Kan inte sjlv gra det frn min mobil.
Citera
2014-11-11, 20:56
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Om hppd'n utlses av dissociativa droger r det vl fortfarande hppd eller blir det ngon annan liknande strning?

Fr vrigt borde ngon med en s.k. datta klistra in friman1987s inlgg angende mnet, dom har hjlpt mig mycket i alla fall. Kan inte sjlv gra det frn min mobil.
Vilken drog tnker du p nu?
Citera
2014-11-11, 21:12
Medlem
Grym trd!

Jag tror absolut inte att jag har HPPD d jag upplever vldigt lindriga syndefekter (som ibland kan bli ganska starka i och fr sig) men absolut inte i ngon sdan utstrckning att det str mig i livet. Detta till fljd av ett kraftigt missbruk av s vl centralstimulantia som vriga droger - inkluderat ondigt stora mngder och omfattning av psykedeliska drogers bruk.

Vldigt intressant trd i vilket fall som helst. Det r alltid kul med informativa och matnyttiga trdar.
Senast redigerad av Farenhigh 2014-11-11 kl. 21:20.
Citera
2014-11-11, 22:20
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Vilken drog tnker du p nu?

Metoxetamin. Det var en efter en enorm verdos av det som jag fick hppd.
Citera
2014-11-11, 23:11
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Metoxetamin. Det var en efter en enorm verdos av det som jag fick hppd.
Min slutsats r att metoxetamin kan orsaka HPPD d den ter sig likartat i hjrnan. I vissa delar iaf.

Ovanlig drog dock.
Citera
2014-11-12, 10:57
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Min slutsats r att metoxetamin kan orsaka HPPD d den ter sig likartat i hjrnan. I vissa delar iaf.

Ovanlig drog dock.

Den var rtt s vanlig fr fyra r sen nr jag drabbades av det.

Brjade med en verdos IM dr egodd inducerades, kunde sen inte bryta trippen p ngra dygn eftersom jag var s vck att jag inte fattade att det var knarket som gjorde det s jag tog bara mer och mer. Gick vl t ngra gram under tv dygn, frsta gngen jag tog det.

Jag har varit med om mycket hemskt i mitt liv, men det var det vrsta, fick teruppleva allt jvligt jag varit med om...
Citera
2014-11-14, 23:13
Medlem
caecos avatar
Detta r ngot som gr att jag inte vgar trippa igen. Har trippat p LSD, svamp och ketamin och aldrig knt av ngra symptom. Verkar ju inte alls vara ngot vidare att dras med HPPD. Har man ngon aning om varfr vissa mnniskor drabbas av det och andra inte, samt varfr det r strre risk att drabbas av vissa hallucinogener?
Citera
2014-11-15, 00:08
Medlem
VeetLuurks avatar
Har faktiskt knt ibland att nr jag sitter och kollar ner i asfalt, att det ser ut att rra sig.. blir lite skraj faktiskt.
Citera
2014-11-15, 00:24
Medlem
steveY2Ks avatar
ntligen blev en FAQ om HPPD klistrad hgt upp s alla kan se!
Jag tror mnga tyvrr missar den hr komman p grund av att mnga lser att det r fysiskt ofarligt med psykedeliska droger, vilket i sig stmmer, men nd inte.

Jag drog p mig HPPD(sjlvdiagnostiserad) fr ett par r sedan, det brjade efter ett frekvent bruk av Svamp, LSD och Cannabis.
Det var inga hga doser fr den delen heller, eller ja, frutom grset d kanske!

Idag har jag inte alls samma symptom som d, mestadels eftersom jag slutade upp med alla droger efter mina frsta symptom.
Men ocks eftersom jag inte lngre tnker p det och i sin tur inte fr ngest ver symptomen.

Fr mig, och mnga andra, verkar just ngesten frvrra symptomen ngot enormt p grund av rdslan att det aldrig kommer g ver.

Jag upplevde en blandning av Derealisation & Depersonalisation, jag upplevde ven hallucinationer, Bl.a. text som rrde sig p datorskrmen och olika ytor sg ut att flyta runt som T.ex. asfalt & trytor.
En smrre depression kte jag ven utver dessa symptom.

Mitt tips till alla er som tror er ha HPPD eller perceptionsstrningar frn psykedeliska droger;
Ta det lugnt! Ta en paus frn alla droger och bara andas ut, brja meditera eller trna.
Ls inte upp er p era symptom, det kommer bara gra det vrre.
Efter ett halvr eller s utan ngon som helst anvndning av droger s kommer det knnas mycket bttre!
Tro mig, fr varje vecka knde jag mig bttre!

Ha det bra allesammans och glm inte, moderation is the key.
Citera
2014-11-15, 22:21
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Detta r ngot som gr att jag inte vgar trippa igen. Har trippat p LSD, svamp och ketamin och aldrig knt av ngra symptom. Verkar ju inte alls vara ngot vidare att dras med HPPD. Har man ngon aning om varfr vissa mnniskor drabbas av det och andra inte, samt varfr det r strre risk att drabbas av vissa hallucinogener?
Ja de ter sig helt enkelt olika i hjrnan. Vissa verkar hrdare i "den knsliga" delen som blir skadad med HPPD.

rligt talat, hade jag vetat om att jag kunde drabbas hade jag aldrig rrt psykedeliska droger ht. Det r absolut INTE vrt det.

Citat:
Ursprungligen postat av steveY2K
ntligen blev en FAQ om HPPD klistrad hgt upp s alla kan se!
Jag tror mnga tyvrr missar den hr komman p grund av att mnga lser att det r fysiskt ofarligt med psykedeliska droger, vilket i sig stmmer, men nd inte.

Jag drog p mig HPPD(sjlvdiagnostiserad) fr ett par r sedan, det brjade efter ett frekvent bruk av Svamp, LSD och Cannabis.
Det var inga hga doser fr den delen heller, eller ja, frutom grset d kanske!

Idag har jag inte alls samma symptom som d, mestadels eftersom jag slutade upp med alla droger efter mina frsta symptom.
Men ocks eftersom jag inte lngre tnker p det och i sin tur inte fr ngest ver symptomen.

Fr mig, och mnga andra, verkar just ngesten frvrra symptomen ngot enormt p grund av rdslan att det aldrig kommer g ver.

Jag upplevde en blandning av Derealisation & Depersonalisation, jag upplevde ven hallucinationer, Bl.a. text som rrde sig p datorskrmen och olika ytor sg ut att flyta runt som T.ex. asfalt & trytor.
En smrre depression kte jag ven utver dessa symptom.

Mitt tips till alla er som tror er ha HPPD eller perceptionsstrningar frn psykedeliska droger;
Ta det lugnt! Ta en paus frn alla droger och bara andas ut, brja meditera eller trna.
Ls inte upp er p era symptom, det kommer bara gra det vrre.
Efter ett halvr eller s utan ngon som helst anvndning av droger s kommer det knnas mycket bttre!
Tro mig, fr varje vecka knde jag mig bttre!

Ha det bra allesammans och glm inte, moderation is the key.
Jag hller med. Vi som fick det efter ett lite lngre hrdare bruk kommer tillfriskna tidigare n de som fick det efter enstaka bruk, just p grund av deras knslighet. Jag krde en rad olika psykedeliska droger ungefr 1-2 gnr i veckan under tv mnader innan jag fick det. Har krt innan naturligtvis men inte i ngra mngder.

Nu idag, s hr i efterhand s mrker jag faktiskt att det blir markant bttre rtt s fort vilket gldjer mig fruktansvrt. Detta bara ett par veckor efter senaste intag .

Det har NSTAN slutat flyta omkring objekt, ven p datorskrmar och i bcker. Frgerna hller p att landa till det mer normala. Min knsel r tillbaka till helt normal skulle jag vilja pst. Visst det r bttre och vrre olika dagar, idag har det varit sdr. Men igr s flt det inte omkring alls. Vldigt lite i alla fall. Snsynen r dock kvar i ofrndrat tillstnd.

Derealisationen r fortfarande p hg niv men vill ocks pst att den blir lngsamt bttre. Har dock alltid haft detta, men efter HPPD knns den annorlunda och vrre n innan.
En annan sak som fortfarande r kvar r berusningsknslan. Vill inte g runt och vara hg varje dag.

Men detta lr vl avstanna innan den nrmaste tiden s jag r glad glad glad . Vrre blir det nr man r trtt och stressad. Men tillslut ska nog ven detta frsvinna.

HLL UT! Det blir alltid bttre, inga har det lika illa hela tiden. det lker ALLTID, bara olika fort.
Senast redigerad av SeMeNoMore 2014-11-15 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in