Citat:
Ursprungligen postat av
NyanNyan
Har gått runt med exestensiela funderingar de senaste veckorna, till en början så var det mer som en filosofisk fundering, den där teorin om att man är helt ensam vid medvetande och upplever omvärlden som en sorts illusion.
Nu har den tanken börjat ta överhanden och ger kraftig ångest, kan man gå runt med sådana här funderingar länge, eller finns det filosofer som har blivit galna?
Vad i hela friden får dig att tro detta? Låter det ens rimligt tycker du? Varför tror du att du skulle vara så unik att du är ensam och resten av mänsklighetens sju miljarder + allt annat medvetet liv skulle vara en bluff? Förstår verkligen inte logiken bakom detta, någon får gärna försöka förtydliga.
Men jo som svar på din fråga så tror jag att man kan bli galen om man inte passar sig, ska dock inte överdriva. Beror ju även helt på vad man är för typ av människa. Jag kan ta avstånd från filosofin om jag känner att det börjar stiga mig åt huvudet. Sedan finns det folk som inte verkar kunna kontrollera detta, och i värsta fall leder till självmord eller något annat otrevligt.