• 3
  • 4
2014-11-08, 02:02
Bannlyst
Förstår inte vad felet är med en kram ibland.
Citera
2014-11-08, 15:55
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Förstår inte vad felet är med en kram ibland.

Haha, nej närhet kan vara läskigt.

Till TS

Det är kanske inte rätt tid nu, då du pluggar och har mycket på gång, men inför framtiden så kan detta vara något för dig

http://relationsmissbruk.blogspot.se/
Citera
2014-11-08, 17:54
Medlem
Entous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är kanske inte rätt tid nu, då du pluggar och har mycket på gång, men inför framtiden så kan detta vara något för dig

http://relationsmissbruk.blogspot.se/

Tack för tipset, jag ska titta närmare på detta.
Citera
2014-11-08, 18:02
Kan mycket väl vara så att det är en definitionsfråga. Är du väldigt kylig/känslolös eller träffar du enbart klängiga män? Jag tippar på en mix med en övervägande del av kyla från din sida.

Jag har själv känt mig klängig när jag träffat tjejer som är helt jävla avstängda. Inser idag att jag troligtvis inte alls var klängig, utan att det var de som fick mig att känna så. Andra tjejer jag träffat har jag inte alls känt så med.

Kanske behöver du träffa en känslokall man om du inte tänker ändra på dig?
Citera
2014-11-09, 07:33
Medlem
DixieDs avatar
Det finns väldigt många klängiga män. Jag har också börjat tröttna på dessa män som inte fattar att det är motbjudande och äckligt när man är så desperat eller inte förstår att vissa kvinnor är i ett förhållande och inte är intresserade. Det förekommer överallt! Facebook, jobbet, skolan osv.

Det ska alltid skrivas dikter, brev och allt möjligt om mitt utseende, talang och intelligens och hur alla män skulle uppskatta en kvinna som mig vilket jag tycker är bara skitsnack tills man har fått en kvinna i säng. Deras näsa växer så det knakar.
Citera
2023-08-30, 13:27
Bannlyst
Jag upplever också män som väldigt klängiga och blödiga. Det är grymt oattraktivt. Därför klarar man sig bäst som singel utan att träffa killar. Jag har t.o.m. bett killar släppa mig för de klänger på mig som en jävla klängapa
Senast redigerad av Roxic 2023-08-30 kl. 13:32.
Citera
2023-08-30, 18:25
Medlem
CompressorVanes avatar
Hade en bekant förut som höll på sådär med sina damer. Det gick ju inte att ha med han och hans sällskap. Att försöka prata med han när damen var med gick inte. Det var pussipuss och gulligull, pillra och leka som en jävla dagisunge.

Det höll ju aldrig nåt förhållande han hade heller. De damerna var… minst sagt speciella de också.
Citera
2023-08-30, 19:05
Medlem
Vad är för klängigt egentligen? Att höras av varje dag och utbyta några sms är det klängigt? Man vill även höra att man är saknad eller att de tänker på en. Enligt mig är det så en relation ska vara, man vill ha någon med samma engagemang som man själv lägger in. Ge och ta.
Senast redigerad av Liljor 2023-08-30 kl. 19:24.
Citera
2023-08-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
På sättet som jag ser det så finns det två typer av människor i relationer. Oavsett kön:

1. Vill ha avstånd i relationen

"Jag sitter här, du sitter där, allt är bra, men inte röra varandra. Sen kanske du får en puss innan du går och lägger dig"

2. Behov av närhet.

Vill alltid krama, pussa, gosa, vara i närheten, hålla handen och säga hur mycket man tycker om varandra.

Tillhör man inte samma kategori så kommer det att krocka.
Typ ett kommer att uppfattas som undvikande, kall och nästintill ful mot sin partner.
Typ två kommer att uppfattas som, ja, som du sa... Klängig, känslig och jobbig.

För min del tillhör jag typ två. Du gör det nog inte.

Vad säger vi? Har jag i vanlig ordning rätt, eller har min vishet helt plötsligt börja känna gränser?
Du har helt rätt och jag tillhör också typ 2, i alla fall mer typ 2 än typ 1. Om man då börjar dejta någon som är typ 1 så kommer man vara olycklig och tvivla på den andras intresse.
Citera
2023-08-30, 20:24
Om man inte är självsäker och har en stabil självkänsla, då kan man mycket fort gå och bli klängig.

Jag hade blivit lite orolig om en person är klängig. För en person som är klängig tänker irrationellt och utifrån rädsla, och detta skulle inte tillföra mycket till en sund och varagtigt förhållande.

Det är helt och hållet ovänsentlig vem personen i frågan är . En person ska aldrig gå i kompromiss med sin självrespekt och vara klängig för en annan människa.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in