• 1
  • 2
2014-11-06, 07:03
Medlem
Milizers avatar
Hur gr du din English Breakfast? Jag gr s hr nu:

MAT: Bacon, gg, stekt brd i smr, vita bnor i tomatss, stekta champinjoner, HP Sauce.

DRYCK: Te och apelsinjuice.
Citera
2014-11-06, 08:15
Medlem
iSlashs avatar
Samma, fast jag vrmer tomater p burk med. Perfekt bakismat.
Citera
2014-11-06, 10:04
Medlem
pickledonions avatar
Kr vl ocks samma som TS, fast brukar ha brdrost och vitt formbrd p bordet med. Och Lemon Curd, glm inte den! Te brukar bli riktigt bra Earl Gray.
Citera
2014-11-06, 11:12
Medlem
j.m-hs avatar
Jag brukar lgga till tv stekta tomathalvor fr att balansera upp det hela lite. Ibland en korv eller tv, men d brukar jag lite oortodoxt kra p tyska recept, efter att ha tvingats ta mindre goda engelska korvar ett antal gnger.
Citera
2014-11-06, 14:46
Medlem
Milizers avatar
Dessa korvar som man brukar f till en English Breakfast i England har jag svrt att hitta hr i Sverige (jag bor vxelvis i Sthlm och i Skne). Finns de ngonstans att f tag i hr?

En grillad tomathalva, ja! Och Lemon Curd, ja!
Citera
2014-11-07, 23:32
Medlem
Germanofils avatar
Engelsk frukost r bra, men den skotska r bttre! Den innehller nmligen allt ni rknar upp plus "black pudding" (ungefr som blodpudding). Riktigt gott.
Citera
2014-11-10, 03:08
Medlem
Quorthons avatar
Haggis ocks sklart. Men det finns tyvrr inte p ICA. Inte heller 'square sausage'.
Citera
2014-11-10, 03:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Hur gr du din English Breakfast? Jag gr s hr nu:

MAT: Bacon, gg, stekt brd i smr, vita bnor i tomatss, stekta champinjoner, HP Sauce.

DRYCK: Te och apelsinjuice.

Jag vore den allra smsta om jag skulle klaga p det! Vi har mycket att lra i Sverige om englands goda frukostvanor!

Jag stder dig helhjrtat i det hr fallet!

Jag r inte helt ppen fr alkohol p morgonkvisten. Nn jvla mtta fr det va!
Senast redigerad av ogin 2014-11-10 kl. 04:11.
Citera
2014-11-10, 05:04
Medlem
shrimpflavors avatar
Citat:
Dessa korvar som man brukar f till en English Breakfast i England har jag svrt att hitta hr i Sverige (jag bor vxelvis i Sthlm och i Skne). Finns de ngonstans att f tag i hr?

Hittade sna krvar p Lidl fr nt r sedan. Kolla dr.
Citera
2014-11-10, 06:51
Medlem
christerys avatar
English vetefan, men bacon+vita bnor+stekta tomater och sen gg (jag gillar dom scrabeld).

s p med peppar och salt... (jo det har jag alltid med mig).

dricka till? juice, eller om man r p det humret en l. Mjlk gr nstan inte att f tag p som mltidsdryck, men en kaffe efter och nn stsliskig sak slinker nog x ner.

Kanske den skall kallas amerikansk.

Svensk frukost r en 6a whiskey och en snus. D r man p banan igen.
Citera
2014-11-10, 16:40
Medlem
Citat:
Dessa korvar som man brukar få till en English Breakfast i England har jag svårt att hitta här i Sverige (jag bor växelvis i Sthlm och i Skåne). Finns de någonstans att få tag i här?

De finns att köpa på English Shop som finns i Stockgolm, Göteborg, Malmö och Uppsala.

http://www.englishshop.se/
Citera
2014-11-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Engelsk frukost r bra, men den skotska r bttre! Den innehller nmligen allt ni rknar upp plus "black pudding" (ungefr som blodpudding). Riktigt gott.

Balck pudding r ganska vanligt p engelska frukostar ocks.

En "Full English" kan innehlla lite allt mjligt, beroende p vem som tillagar den. T.ex. r hashbrowns ocks vanligt, trots att de inte nmnts n i denna trd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in