2014-11-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
http://www.expressen.se/nyheter/facket-de-omkomna-hade-ej-skyddsombud/

Självklart är det feministers fel att män inte ser till sig själva .. Vem kunde tro annat ..
Feminister måste alltså till inom mansdominerade yrken och huvuduppgiften är då att gå runt och försäkra sig om att männen förstått vilka säkerhetsföreskrifter som gäller och att de följer dem..

En ny yrkeskategori är således vad som behövs inom mansdominerade arbeten: Morsor på jobbet...

Ja det torde vara sannolikt med feministiskt resonemang då ni alltid jämrar er om att det är vita mäns fel att kvinnor inte tar ansvar för sig själva...

Självinsikt 0
Citera
2014-11-06, 19:47
Medlem
vaneriss avatar
En död man är en bra man?
Citera
2014-11-06, 19:52
Medlem
Bewnhurs avatar
Det är ju inte feministernas fel att pengar är viktigare än byggarbetarnas säkerhet. Jag vet själv hur jävla ruttet det kan vara att arbeta på ett bygg då jag gjorde det som ett extrajobb under studierna. 3:e våningen utan något skydd och bära in skåp ur en jävla skopa. Ett mirakel att ingen av oss gjorde sig illa med tanke på att skopan och balkongen var på precis lagom avstånd att man kunde få igenom ett ben.
Citera
2014-11-06, 20:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Ja det torde vara sannolikt med feministiskt resonemang då ni alltid jämrar er om att det är vita mäns fel att kvinnor inte tar ansvar för sig själva...

Självinsikt 0
Var jämrar sig kvinnor om att män inte tar ansvar för dem?
Citera
2014-11-06, 20:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaneris
En död man är en bra man?
Tycker du?

Jag tycker det är bättre att män, från byggherrar till arbetare lär sig att respektera arbetsskyddslagar och regler så att vi slipper att folk dör i onödan....
Citera
2014-11-06, 20:32
Medlem
vaneriss avatar
Citat:
Tycker du?

Jag tycker det är bättre att män, från byggherrar till arbetare lär sig att respektera arbetsskyddslagar och regler så att vi slipper att folk dör i onödan....

Nej, men det är kanske därför feminister håller tyst.
Citera
2014-11-06, 20:33
Medlem
Citat:
Var jämrar sig kvinnor om att män inte tar ansvar för dem?

När kvinnor väljer yrken med låg ersättning, när kvinnor väljer att vara hemma med sina barn och därav får lägre lön och sämre pension, när kvinnor inte strävar efter höga positioner inom arbetsliv och politik som män... exempelvis.
Citera
2014-11-06, 20:44
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Tycker du?

Så när män far illa så är det mäns fel, när kvinnor far illa är det mäns fel haha
Kollektivet Män får alltid stå till skulds, och när män är offer (nä, det är dom aldrig ju) så är de tyst hos feministerna. Så mycket för jämställdhet i feministrörelsen.
Citera
2014-11-06, 21:14
Medlem
davetheslaves avatar
Vad jag undrar är, varför vi män inte tar hand om saken? Feminister kämpar för kvinnor, medan männen gnäller, och vill att kvinnorna ska kämpa för det manliga könet... vrickat och idiotiskt tänkt av TS och resterande gnällfittor.

Lite som att säga "VARFÖR KÄMPAR INTE NI PÅ VÄRLDSNATURFONDEN FÖR MÄNSKLIGA VARELSER?? VAAHHHH?????"
Senast redigerad av davetheslave 2014-11-06 kl. 21:16.
Citera
2014-11-06, 21:19
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Vad jag undrar är, varför vi män inte tar hand om saken? Feminister kämpar för kvinnor, medan männen gnäller, och vill att kvinnorna ska kämpa för det manliga könet... vrickat och idiotiskt tänkt av TS och resterande gnällfittor.

Lite som att säga "VARFÖR KÄMPAR INTE NI PÅ VÄRLDSNATURFONDEN FÖR MÄNSKLIGA VARELSER?? VAAHHHH?????"

Är du idiot? Vi kämpar för männen, vi kämpar även för kvinnor. De som gnäller är feministerna, som säger sig vara för jämställdhet. Varför ska det ena könet bara kämpa för sitt egna kön? Konstigt tänk från dig. Alla ska väl kämpa för rättvisa, det lustiga är ju när feminister håller truten i orättvisor mot män.
Citera
2014-11-06, 22:10
Medlem
Feministerna har svar på allt. Dom behöver inte ens svara ändå tror dom att dom svarat och vunnit ytterligar en poäng.

Sanningen är förstås att dom bryr sig inte. Vem som helst med fötterna på jorden har ju sedan länge skådat igenom de svenska extremisterna och deras hittepå-politik.

Upprepar ett mantra som brukar lyda något i stil med "feminism står för [insert PK-bullshit...]" eller "patriarkatet [xxxx]" "maktstrukturer [xxxx]". Oavsett vad du säger, så har dom svar på tal, ytterligare ett mantra i bakfickan. Låter verkligen hjärntvättade hela bunten. Inte "jag tycker" utan "så här ÄR det", givetvis utan någon som helst seriös forskning.

Hade en kvinna dött hade det vart fy farao, men en man eller två, who cares?
Precis som att kvinnorna inte har problem på jobbet när man själv får lyfta dom tunga grejerna och tjejen får göra den pisslätta uppgiften som du skulle gjort på halva tiden mot vad hon gör.

När jag sedan får samma lön som henne är det givetvis OK. Men när en arbetsgivare ger betalt för utfört arbete, då ska kvinnan klaga och säga att det är orättvist, att patriarkatet håller andra män om ryggen osv.

Nej, mycket vill ha mer. Dagens feminism bevisar att kvinnor är precis lika maktgalna som män, bara att det är först nu dom har kunnat ge uttryck för det.

Citat:
Ja var är feministerna. Lite fler sådana på byggen så kanske arbetsskydd fick en högre prioritet och män behövde inte dö för andra mäns jakt på tid och pengar....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19802174.ab
Som detta. Varje artikel man ser så svarar den hjärntvättade feministbruden. Alltid svar. Kan aldrig erkänna den minsta saken, feminismen är förstås helt felfri.
Citera
2014-11-06, 22:21
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Vad jag undrar är, varför vi män inte tar hand om saken?
Därför att de som försöker blir utmobbade av etablissemanget, hånade och mobbade.
Citat:
Feminister kämpar för kvinnor
Ja.

De är dock inte ärliga med detta, utan ljuger och påstår att de kämpar för jämställdhet.
Citat:
medan männen gnäller, och vill att kvinnorna ska kämpa för det manliga könet...
Nej, här tänker du fel. Vi som gnäller vill inte ha kommunism, förtryck och hycklande lögnare till politiker, universitetsrektorer, eller chefredaktörer. Vi vill inte att vänstermuppar skall införa "genusvetenskap" i förskolan. Vi vill inte att folk skall bli bortkvoterade pga sina gener. Vi vill inte att samhället skall gödsla pengar över en extremt privilegierad grupp när pengarna behövs på andra ställen, vi vill inte att man skall lägga miljoner på att forska huruvida trumpeten är en patriarkalisk symbol, vi vill inte att media ska ljuga oss rakt upp i ansiktet, vi vill inte att vår vice statsminister skall sprida hatpropaganda, och så vidare.

Vi är emot fascism och fascister helt enkelt.
Citat:
vrickat och idiotiskt tänkt av TS och resterande gnällfittor.
Snarare du som verkar vara lite bakom.
Citat:
Inte riktigt, men du verkar inte vara särskilt mogen eller vettig att diskutera med så det räcker där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in