Citat:
Ursprungligen postat av oLF
Och män vägrar att gå med på detta eller? Och kvinnor finner sig trots allt i det? Ja det är inte så lätt att vara vuxen tydligen, alltid någon annans ansvar att se till att man får som man vill
Lösningen skulle kunna vara att man som kvinna ger fan i att skaffa ett barn med en man som inte vill dela på föräldraledigheten, om man vill satsa på karriären. Eller inte skaffa barn alls otänkbart!
Lösningen skulle kunna vara att man som kvinna ger fan i att skaffa ett barn med en man som inte vill dela på föräldraledigheten, om man vill satsa på karriären. Eller inte skaffa barn alls otänkbart!
Precis så är det. Människor bör göra dessa val själva, istället för att kräva att staten (alltså vi andra) ska betala för deras dåliga val.
Citat:
jo, är precis vad vi gör. Blommor och bin Olf.
Och många av de sakerna vi idag får betalt för var just saker som kvinnor gjorde gratis innan, sjukvård och åldringsvård ex. Kvinnor gör fortfarande dessa saker i betydligt högre grad gratis än vad män gör.
majoriteten av de som vårdas på åldringshem är kvinnor eftersom deras makar har dött eller inte vårdar sin fru. Mens gamla gubbstruttar oftare tas om hand av frugan.
Och många av de sakerna vi idag får betalt för var just saker som kvinnor gjorde gratis innan, sjukvård och åldringsvård ex. Kvinnor gör fortfarande dessa saker i betydligt högre grad gratis än vad män gör.
majoriteten av de som vårdas på åldringshem är kvinnor eftersom deras makar har dött eller inte vårdar sin fru. Mens gamla gubbstruttar oftare tas om hand av frugan.
Det finns ju en rad praktiska anledningar till detta. Främst då männen oftast är äldre än sina fruar, och därtill lever kortare. Det är ju givetvis så att om kvinnor i genomsnitt gifter sig med äldre män, och i genomsnitt lever längre, då kommer man få en situation med massor med män som blir sjuka och dör innan sin fru, men betydligt färre av den omvända situationen.
Citat:
Annat ljud i skällan är det ju när det handlar om det faktum att flest män är arbetslösa.
Sverige också. Det tråkiga i sammanhanget är ju att vi övriga fortfarande tvingas finansiera dessa föräldrars självvalda hobby.
Citat:
Varför ska jag påtvingas åtgärder som jag ogillar, med motiveringen att några män som levde innan jag föddes eventuellt påtvingat kvinnor saker de ogillat?