2014-11-11, 03:04
  #265
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLF
Och män vägrar att gå med på detta eller? Och kvinnor finner sig trots allt i det? Ja det är inte så lätt att vara vuxen tydligen, alltid någon annans ansvar att se till att man får som man vill

Lösningen skulle kunna vara att man som kvinna ger fan i att skaffa ett barn med en man som inte vill dela på föräldraledigheten, om man vill satsa på karriären. Eller inte skaffa barn alls otänkbart!

Precis så är det. Människor bör göra dessa val själva, istället för att kräva att staten (alltså vi andra) ska betala för deras dåliga val.

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
jo, är precis vad vi gör. Blommor och bin Olf.
Och många av de sakerna vi idag får betalt för var just saker som kvinnor gjorde gratis innan, sjukvård och åldringsvård ex. Kvinnor gör fortfarande dessa saker i betydligt högre grad gratis än vad män gör.
majoriteten av de som vårdas på åldringshem är kvinnor eftersom deras makar har dött eller inte vårdar sin fru. Mens gamla gubbstruttar oftare tas om hand av frugan.

Det finns ju en rad praktiska anledningar till detta. Främst då männen oftast är äldre än sina fruar, och därtill lever kortare. Det är ju givetvis så att om kvinnor i genomsnitt gifter sig med äldre män, och i genomsnitt lever längre, då kommer man få en situation med massor med män som blir sjuka och dör innan sin fru, men betydligt färre av den omvända situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
u menar alla som är i fas-3 just nu är ansvarslösa och/ eller lata? Jösses vad det låter bekant.
Låt mig gissa herrn är ultramoderat.

Annat ljud i skällan är det ju när det handlar om det faktum att flest män är arbetslösa.

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Är vad som sker i Japan ja.

Sverige också. Det tråkiga i sammanhanget är ju att vi övriga fortfarande tvingas finansiera dessa föräldrars självvalda hobby.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, inte ens i Sverige har det varit "folks" (kvinnors) val i "alla tider" .. Tvärtom det har funnits valmöjlighet under en förhållandevis kort period ...

Varför ska jag påtvingas åtgärder som jag ogillar, med motiveringen att några män som levde innan jag föddes eventuellt påtvingat kvinnor saker de ogillat?
Citera
2014-11-11, 03:05
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
jo, är precis vad vi gör. Blommor och bin Olf.
Och många av de sakerna vi idag får betalt för var just saker som kvinnor gjorde gratis innan, sjukvård och åldringsvård ex. Kvinnor gör fortfarande dessa saker i betydligt högre grad gratis än vad män gör.
majoriteten av de som vårdas på åldringshem är kvinnor eftersom deras makar har dött eller inte vårdar sin fru. Mens gamla gubbstruttar oftare tas om hand av frugan.


Du kan påstå detta hur mycket du vill men kommer att bli motbevisad var gång. I 95% av världens länder får kvinnor inte bidrag för att "producera" barn. Likväl föder de barn med vilje, även i länder med god tillgång till preventivmedel.
Tänker du förtälja för dina knottar någon gång i framtiden att den huvudsakliga anledningen till att de finns var därför att mamma ville ha kosing från staten?

Ja gamla gubbar är svin de med även fast de är döda, införstått.


Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
u menar alla som är i fas-3 just nu är ansvarslösa och/ eller lata? Jösses vad det låter bekant.
Låt mig gissa herrn är ultramoderat.

Är det sossefloskler jag hör? Ta det lungt med rödvinet nu.

Varför skulle jag mena det? Enligt mig tillhör dessa skaran som är okapabla att jobba av en eller annan anledning, i detta fall därför att de inte fått tag på ett arbete.


Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Är vad som sker i Japan ja.

Och? Vill folket det så är det så, eller ska japanska staten tvinga folk att skaffa barn? Muta folk att skaffa barn?
Citera
2014-11-11, 03:06
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, inte ens i Sverige har det varit "folks" (kvinnors) val i "alla tider" .. Tvärtom det har funnits valmöjlighet under en förhållandevis kort period ...

Och kvinnor som skaffar barn idag har bara levt i denna korta period, hemskt.
Citera
2014-11-11, 10:12
  #268
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Precis så är det. Människor bör göra dessa val själva, istället för att kräva att staten (alltså vi andra) ska betala för deras dåliga val.



Det finns ju en rad praktiska anledningar till detta. Främst då männen oftast är äldre än sina fruar, och därtill lever kortare. Det är ju givetvis så att om kvinnor i genomsnitt gifter sig med äldre män, och i genomsnitt lever längre, då kommer man få en situation med massor med män som blir sjuka och dör innan sin fru, men betydligt färre av den omvända situationen.



Annat ljud i skällan är det ju när det handlar om det faktum att flest män är arbetslösa.



Sverige också. Det tråkiga i sammanhanget är ju att vi övriga fortfarande tvingas finansiera dessa föräldrars självvalda hobby.



Varför ska jag påtvingas åtgärder som jag ogillar, med motiveringen att några män som levde innan jag föddes eventuellt påtvingat kvinnor saker de ogillat?
Du rekommenderar alltså att kvinnor skaffar sig yngre män istället för äldre ...eller hur skall ditt resonemang tolkas?

Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Och kvinnor som skaffar barn idag har bara levt i denna korta period, hemskt.
Ja, jag förstår att det känns hemskt att få äta upp "folk", "i alla tider".
Citera
2014-11-11, 19:11
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du rekommenderar alltså att kvinnor skaffar sig yngre män istället för äldre ...eller hur skall ditt resonemang tolkas?


Ja, jag förstår att det känns hemskt att få äta upp "folk", "i alla tider".

Jag är tveksam till att du förstod något alls faktiskt.
Citera
2014-11-11, 19:25
  #270
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag är tveksam till att du förstod något alls faktiskt.

Arbetare dör på sina arbetsplatser.
Majoriteten är män.
Du pratar med en aspirerande feminist.
Vad hade du väntat dig?

Micro113. Allt du skriver är inte skit.
Du lägger bara fram det så totalt nonchalant. Som om man vore dum i huvudet om man har kommit fram till en annan lösning än den du har.

För verkligen, allt du skriver är inte skit. Det ser bara ut som skit och luktar som skit. För att du själv väljer det.

Kan du inte låta den smarta morsan komma ut och prata lite.
Hon som behövs här.
Det är ju helt klart att din styrka sitter i det juridiska.
Och det är ju bara blinda som inte uppfattar att du har en hel del erfarenhet som vi behöver lära oss av.

Jag behöver iallafall dina åsikter.

Så jag inte känner mig så ensam ibland..
Citera
2014-11-13, 01:24
  #271
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du rekommenderar alltså att kvinnor skaffar sig yngre män istället för äldre ...eller hur skall ditt resonemang tolkas?

Rekommenderar och rekommenderar. Visst är det så, att om man vill undvika att ens partner dör före en själv, så bör man skaffa sig en yngre partner. Anledningen till att jag tog upp det var dock därför att vissa debattörer tämligen ofta framställer ett (falskt) scenario som ser ut ungefär såhär.

Någon skillnad mellan kvinnor och män finns -> skillnaden beror på omotiverat kvinnohat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in