2015-04-28, 22:42
Medlem
budadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Att båda är ansvariga är väntat med tanke på den bevisning som lagts fram i TR, nu blir det intressant att se vad RPU kommer att ge för resultat, den görs ju var för sig.
RPU'n kan möjligen komma med olika resultat för envar av männen och då blir det intressant hur man dömer den som eventuellt anses frisk om man kallar det så.

Nu tror jag dock att de båda kommer anses friska i lagens mening
för man skall vara gode knackad för att få rättspsykiatrisk vård numera. Styckmördaren i Boden ansågs ok och är på samma nivå som dessa tokstollar. Bollnässtyckarna ansågs ok liksom Askersundstjejen som styckade sin rival.

Min fetning.

Jag tror också de kommer anses friska. Det ska mycket till för att bedömas lida/lidit av en allvarlig psykisk störning har jag uppfattat det som. Tror inte ADHD kommer fungera som undanflykt här inte.
Citera
2015-04-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av budadi
Min fetning.

Jag tror också de kommer anses friska. Det ska mycket till för att bedömas lida/lidit av en allvarlig psykisk störning har jag uppfattat det som. Tror inte ADHD kommer fungera som undanflykt här inte.

Ett antal av dessa unga mördare har diverse bokstavskombinationer latent men det kan knappast fria dem från ansvar.
De finns ju många unga som diagnostiserats med t.ex. ADHD och inte är de mördare.

Sen verkar det iaf på dessa två herrar att drog/alkohol gör dem fullständigt galen och kocko för vad som framkommit så har deras tidigare brott också varit relaterad till drog/alkohol och det är enligt mitt förmenande ingen förmildrande omständighet.

Att de är psykiskt labila är nog ingen dålig gissning men från där till psykiskt sjukdom är det en bra bit att gå. De blir inte kryssade utan får krypa in på kåken.
Citera
2015-04-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ett antal av dessa unga mördare har diverse bokstavskombinationer latent men det kan knappast fria dem från ansvar.
De finns ju många unga som diagnostiserats med t.ex. ADHD och inte är de mördare.

Sen verkar det iaf på dessa två herrar att drog/alkohol gör dem fullständigt galen och kocko för vad som framkommit så har deras tidigare brott också varit relaterad till drog/alkohol och det är enligt mitt förmenande ingen förmildrande omständighet.

Att de är psykiskt labila är nog ingen dålig gissning men från där till psykiskt sjukdom är det en bra bit att gå. De blir inte kryssade utan får krypa in på kåken.

Det fetade - Det finns också psykopater och såna som lider av allvarlig psykisk störning som inte är mördare
Citera
2015-04-29, 10:12
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Finns det någon mördare som INTE har någon form av diagnos?

Kan väl höra till undantagen att det finns någon som inte har det, men de flesta som sitter i fängelse har väl en diagnos vill jag minnas att jag läste någonstans.
Citera
2015-04-29, 10:21
Medlem
Mambos avatar
Någon som sitter på domen?
Citera
2015-04-29, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mambo
Någon som sitter på domen?

"I slutet av juni faller tingsrättens dom – men före det ska männen genomgå en RPU-utredning, en så kallad stor sinnesundersökning."
Citera
2015-04-29, 11:20
Medlem
OlleVieros avatar
Man ska utreda om dom är riktiga i skallen innan dom faller. Brukar ta några veckor.

http://www.pt.se/nyheter/ovriga-orter/tingsrattens-signal-bada-ansvariga-for-mordet-9247096.aspx
Citera
2015-04-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Kan väl höra till undantagen att det finns någon som inte har det, men de flesta som sitter i fängelse har väl en diagnos vill jag minnas att jag läste någonstans.
Nej inte de flesta men en del av dem.
Det betyder inte att alla med denna diagnos är mördare. De flesta med diagnoser lever ett vanligt liv som alla andra. Tycker advokatens resonemang och generalisering är beklämmande!
Citera
2015-04-29, 17:30
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Mnja.. det behöver dom inte ha. De kan vara rejält påverkade av diverse substanser bara men i övrigt "klara i skallen". I juridisk mening då...
Citera
2015-04-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadeInWomb
K.H är en schysst snubbe vad jag vet ivarjefall, jag förstår inte vad ni två ens håller på att tjaffsa om, om han är sjysst eller inte? artig eller oartig? vad i helvete har det för relevans till brottet som begåtts? Har ni ens läst rättegångsprotkollet och FUP:n eller sitter ni här för att kasta skit på en av MGM?

Vill inte underblåsa eran lilla sandlådebattle men snälla ta det på PM så vi som är insatta i brottet slipper bläddra genom flera sidor av fjortisbattle, kthxbye.

Finns absol igt schysst i denna idiot-----förverk sinn rätt att ngnsin vistas fritt ute i samhället !
Absol igt att tycka synd om !
Citera
2015-04-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Finns absol igt schysst i denna idiot-----förverk sinn rätt att ngnsin vistas fritt ute i samhället !
Absol igt att tycka synd om !
Kan inte tänka mig att det finns minsta gott i nån av dem. Saknar ord för vad jag anser dem vara
Citera
2015-05-01, 01:37
Medlem
Känner dessa två personer, r*sm*s och jag brukade hänga väldigt mycket förr när han gjorde mycket spice, om någon minns när han bodde i den döde adde bergs lägenhet på zon?.
Då var han lung av sig, sen dess har jag inte hållt kontakten med honom, när var det han blev sinnestvistad?
Minns när han var mindre däremot, då var han ett adhd barn men det lungande ner sig med åren, verkar ha tagit ikapp igen.
Har även en polare som skulle festa med honom samma kväll som detta mordet skedde, tur som det var sket han i det.
Kr*lle känner jag mindre bra, umgicks mycket vid unga tonåren dvs när jag och han var 14-16 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in