2015-04-23, 21:53
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Någon som har länk liverapport idag? Hittar bara de andra dagarna

Det verkar inte ha varit någon liverapportering idag. Dagens rättegång har dock inte berört mordet utan vigts åt åtalspunkter mot de båda från tidigare händelser.
Citera
2015-04-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShortE
Det verkar inte ha varit någon liverapportering idag. Dagens rättegång har dock inte berört mordet utan vigts åt åtalspunkter mot de båda från tidigare händelser.
Ok tack snälla:-)
Citera
2015-04-25, 14:12
Medlem
När faller dommen?
Citera
2015-04-25, 17:26
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thenewlucifer
Jag ber ödmjukast om ursäkt!
Felstavningar händer.
Är du lika dryg IRL som du är på internet?

Han är nog inte så rolig på fester.

På måndag "avhandlas personalia av de mordmisstänkta och slutanföranden i målet".
När domen faller vet jag dock inte.

http://pt.se/nyheter/nio-dagar-knivmord-i-ratten-9190989.aspx
Citera
2015-04-27, 10:35
Medlem
hoppas båda blir ordentligt molestade på kåken, eller på psyket, vart de nu än hamnar. Riktiga svin,
Citera
2015-04-27, 11:59
Medlem
Blir 24 åringen fri, hoppas jag nån vettig kör över kräket.
Ska man gå fri, eller få mildare straff för att man är bipolär och har adhd, då ska alla med de diagnoserna låsas in omedelbums.
Citera
2015-04-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Blir 24 åringen fri, hoppas jag nån vettig kör över kräket.
Ska man gå fri, eller få mildare straff för att man är bipolär och har adhd, då ska alla med de diagnoserna låsas in omedelbums.
Ja jag har sagt det innan och upprepar hade det varit min son som blev mördad då vet jag vad jag hade gjort. Vilka äckliga svin dem är...dem är ondskan själv
Citera
2015-04-27, 14:52
Medlem
budadis avatar
23-åringens berättelse blir ju totalsågad. Läser liverapport

LS: "Om skärningarna skedde bakifrån talar mycket för att 24-åringen skurit och 23-åringen hållit fast Andreas. Det tyder på att han stått framför honom (blodet).

Sen även frågar dom sig varför 23åringen, som nu säger att 24åringen är utan skuld, låtit sin bästa kompis sitta häktad nästan ett halvår, om man nu är oskyldig.. Tror verkligen dessa dårar att någon tror på dem?
Senast redigerad av budadi 2015-04-27 kl. 14:56.
Citera
2015-04-27, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av budadi
23-åringens berättelse blir ju totalsågad. Läser liverapport

LS: "Om skärningarna skedde bakifrån talar mycket för att 24-åringen skurit och 23-åringen hållit fast Andreas. Det tyder på att han stått framför honom (blodet).

Sen även frågar dom sig varför 23åringen, som nu säger att 24åringen är utan skuld, låtit sin bästa kompis sitta häktad nästan ett halvår, om man nu är oskyldig.. Tror verkligen dessa dårar att någon tror på dem?
Att inte advokaten skäms att dra alla med ADHD och bipolär över en kam. Förbannade på pucko. .
Citera
2015-04-28, 13:45
Medlem
"Tingsrättens signal – båda ansvariga för mordet"

http://www.pt.se/nyheter/ovriga-orter/tingsrattens-signal-bada-ansvariga-for-mordet-9247096.aspx
Citera
2015-04-28, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugge77

http://www.pt.se/nyheter/ovriga-orter/tingsrattens-signal-bada-ansvariga-for-mordet-9247096.aspx
Då hoppas man på en rättvis dom.
Kan väl inte tro att dessa två är normala.
Citera
2015-04-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugge77

Att båda är ansvariga är väntat med tanke på den bevisning som lagts fram i TR, nu blir det intressant att se vad RPU kommer att ge för resultat, den görs ju var för sig.
RPU'n kan möjligen komma med olika resultat för envar av männen och då blir det intressant hur man dömer den som eventuellt anses frisk om man kallar det så.

Nu tror jag dock att de båda kommer anses friska i lagens mening för man skall vara gode knackad för att få rättspsykiatrisk vård numera. Styckmördaren i Boden ansågs ok och är på samma nivå som dessa tokstollar. Bollnässtyckarna ansågs ok liksom Askersundstjejen som styckade sin rival.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in