2015-04-18, 20:42
Medlem
Jernvantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Güru
Jag växte upp med K.H. och han var inget annat än artig och snäll precis som sin bror fram till puberteten. Han var inte avskydd i samhället eller bråkig under den tiden, som du diktar ihop. Han var på samma nivå som bror sin. Du är dum & har fel. Progress recieved!

Att rent ut ljuga skulle jag dock säga inte leder en konversation framåt. Det var först under puberteten det spårade ut för Krille. Bara för att jag pekar ut dina lögner gör mig inte till en hejarklack för Krille. Det gör mig enbart pro facts.

Du verkar inte klara av att hantera en konversation sakligt eller utveckla samtalet som en vuxen så kan inte ta något du skriver på allvar då det inte går ihop på något vis av bilden som beskrivs av honom från ett antal olika källor.

Edit: Med andra ord, att förmedla andras synpunkter/historier är inte att ljuga, det är att lägga fram diskussionsunderlag. Du tar det dock som att det vore den ultimata sanningen.
Senast redigerad av Jernvante 2015-04-18 kl. 20:48.
Citera
2015-04-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jernvante
Du verkar inte klara av att hantera en konversation sakligt eller utveckla samtalet som en vuxen så kan inte ta något du skriver på allvar då det inte går ihop på något vis av bilden som beskrivs av honom från ett antal olika källor.

Nu har du en källa till, men den stämmer inte överens med dina förutfattade meningar så du åsidosätter den.. Vem är egentligen vuxen i det här samtalet?
Citera
2015-04-18, 20:51
Medlem
Jernvantes avatar
Citat:
Nu har du en källa till, men den stämmer inte överens med dina förutfattade meningar så du åsidosätter den.. Vem är egentligen vuxen i det här samtalet?

Du som källa är väldigt känslomässigt engagerad och pekar finger defensivt varav jag väljer att vara kritisk mot dig och din "ultimata sanning".
Citera
2015-04-18, 20:57
Medlem
Citat:
Du som källa är väldigt känslomässigt engagerad och pekar finger defensivt varav jag väljer att vara kritisk mot dig och din "ultimata sanning".

Var hur kritisk du vill, i'm just stating facts. Har inte umgåts med honom sen han inledde sin "karriär", det ändrar inte det faktum att han var artig och snäll innan det.

"ultimata sanning".. Du är allt bra gullig du.
Citera
2015-04-18, 23:13
Medlem
MadeInWombs avatar
K.H är en schysst snubbe vad jag vet ivarjefall, jag förstår inte vad ni två ens håller på att tjaffsa om, om han är sjysst eller inte? artig eller oartig? vad i helvete har det för relevans till brottet som begåtts? Har ni ens läst rättegångsprotkollet och FUP:n eller sitter ni här för att kasta skit på en av MGM?

Vill inte underblåsa eran lilla sandlådebattle men snälla ta det på PM så vi som är insatta i brottet slipper bläddra genom flera sidor av fjortisbattle, kthxbye.
Citera
2015-04-18, 23:19
Medlem
Jernvantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadeInWomb
K.H är en schysst snubbe vad jag vet ivarjefall, jag förstår inte vad ni två ens håller på att tjaffsa om, om han är sjysst eller inte? artig eller oartig? vad i helvete har det för relevans till brottet som begåtts? Har ni ens läst rättegångsprotkollet och FUP:n eller sitter ni här för att kasta skit på en av MGM?

Jag läste bara att någon efterfrågade om deras personligheter så skrev ner det jag hade hört från människor som befunnits i deras närhet.

Citat:
Vill inte underblåsa eran lilla sandlådebattle men snälla ta det på PM så vi som är insatta i brottet slipper bläddra genom flera sidor av fjortisbattle, kthxbye.

Jag försöker juh om du inte sett det sedan ungefär inlägg nr tre från mig i min och Guru's absurt barnsliga "diskussion" men han ser det som att jag hotar och har mig gentemot honom !! 1! ! !
Citera
2015-04-18, 23:22
Medlem
Citat:

Sen första början har jag sagt att jag absolut inte försvarar det han är åtalad för, men att säga att han alltid varit ett rötägg är en lögn. Var enbart det jag pekade ut och fick hot för.

Jag sade emot lögnen att han ALLTID varit ett rötägg och vart hotad för det. Så på grund av impotenta hot måste jag av princip fortsätta jävlas med jernvante. Jag har läst FUP:n och sitter här för att lyssna på diskussionerna, rättegången kommer reda ut allt brottsligt bättre än det här forumet någonsin kommer kunna.
Citera
2015-04-18, 23:41
Medlem
Jernvantes avatar
Citat:
K.H är en schysst snubbe vad jag vet ivarjefall.

Man ska dock aldrig glömma bort att människor med rykten som dessa brukar oftast iaf ha några människor runt sig som anser de "vara snälla".

Hagamannens fru och allmänna närhet (arbetsvänner, grannar etc) utmålar det monstret som en av de snällaste/lugnaste människorna någonsin som exempel. "De kunde aldrig någonsin tro något sådant om honom" och då skämtade de på hans arbetsplats om att många signalement på Hagamannen passade in på honom (små fötter, kort längd), och att arbetsplatsen (som var hans bas under hans eskapader då han hade tillgång till sovutrymme och passerkort/nycklar) ifråga var 100m från Hagaparken.

Edit: Dock så kan man väl inte dra några direkta paralleller mellan dem som personer, K.H. var utåtgående destruktiv medan Hagamannen (N.L.) var en sådan som gav en perfekt yta med barn, familj, karriär och bröt aldrig "karaktär", inte ens efter att de gripit honom.
Senast redigerad av Jernvante 2015-04-18 kl. 23:47.
Citera
2015-04-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thenewlucifer
Hoppas han inte gör det.
Den lilla wannaben är ansvarig över min väns död. Han förtjänar inte att vara fri.

Dubbelpostar detta inlägg pga två barn som löpt amok i tråden.

Beklagar!

Vad gör dig så säker att Tengman är ansvarig?
Citera
2015-04-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ja för ska jag vara otrevlig och snacka "off topic" så är det i en personlig konversation mellan oss (exempelvis PM) och inte på ett öppet forum så man förstör den ursprungliga diskussionen.
Och nej det här är inget erkännande om hot, bara ett erkännande att jag utmålade dig som en fjant.

Edit: Sen i övrigt skulle jag inte kalla mig för wigger utan snarare Burzum-wannabe.

I don't even know what to respond to that...

Citat:
Var det en sk överfallsmisshandel eller överdrivet "självförsvar" från Lecki's sida?
Anledningen varför möblemanget åkte ut? Kärleksbråk, en flipp som kom från ingenstans, ett obotligt hat mot sitt boende?
Tänker att om man får agera djävulens advokat att Lecki's misshandel har iaf en vettig förklaring medan K.H. bara behövde "ventilera"?

Det var en sk överfallsmisshandel. Han hade dessutom två veckor innan själva mordet, mordhotat ett par ordningsvakter som senare gjorde hjärt och lugnräddning på mordoffret.

Krilles flipp på möblerna var droger AFAIK. Utöver det så har han även ett par diagnoser som dök upp under puberteten,
Citera
2015-04-19, 00:36
Medlem
Båda två spelar ju något slags spel, som i genomgående förhör säger ingen kommentar, är helt tyst, nekar, skyller på blackouts, vill vänta till rättegången. Men det blir ju klart enklare för de båda att låta R tala och K skyller på blackouts, då finns det ju ingenting han kan säga som misstämmer mot R's version..

Sen är det så synd att ingen av alla hörda vittnen har sett själva mordet. De har sett BO samtala med de två anhållna, men that's that.
Citera
2015-04-19, 00:39
Medlem
Jernvantes avatar
Citat:
I don't even know what to respond to that...

Bra!

Citat:
Det var en sk överfallsmisshandel. Han hade dessutom två veckor innan själva mordet, mordhotat ett par ordningsvakter som senare gjorde hjärt och lugnräddning på mordoffret.

Krilles flipp på möblerna var droger AFAIK. Utöver det så har han även ett par diagnoser som dök upp under puberteten,

Om jag har för mig rätt så var det både R.E. och K.H. som var på krogen ifråga. Vet bara att en av vakterna fick höra ett mordhot mot sin familj av R.E..

K.H. har ju (troligast med 99.99999%) bevisligen varit med om ett mord "enbart" påverkad av alkohol (dock ett av de "tyngsta rusen" som finns när det kommer till att slå ut omdöme, 9.5 av 10 mord i Sverige är mellan två manliga vänner på fyllan), kan det ha räckt med en påse starköl och någon form av konflikt för att få honom att kasta ut möblemanget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in