Citat:
Ursprungligen postat av
hgos
Det där är ett scenario jag skulle kunna skriva under på!
Enligt mig så borde MT pressats mycket hårdare, kanske tom anhållits. Där hade han nog berättat mer då jag ser framför mig en typ som skulle brutit ihop ganska fort i en liten cell.

Då man läser alla vittnesförhör gällande platsen för mordet så tyder inget på att det varit mer än tre personer, offret och de två anhållna är ingen dålig gissning.
Någon fler person (typ fjärde) har inte iakttagits så att anhålla denna MT för mordet är uteslutet och han släpptes också efter samtal med åklagaren.
Det är inte straffbart att känna mgm även om han kan ha varit delaktig i skärmytslingarna inne på krogen men kan givetvis inte anhållas för detta.
Däremot tror jag MT starkt anade vad som hänt borta efter gatan/gräsplätt då det blev känt att det var ett mord och det var en gäst på krogen som knivats och hans polare hade lämnat krogen 10-15 minuter efter offret. Vad han sett eller inte sett från rökrutan är höljt i dunkel.
Sen kan man konstatera att länsman hade båda mgm redan inom en timme efter larmet på radarn, beslut om hämtning till förhör kom sedan kl 02.33 av FUL och man fick fullträff direkt. Det kan man kalla snabbt jobbat av länsman.