2015-04-08, 23:12
Medlem
Är det någon som vet ifall att insp. Martin hann värma lunchen innan de fick samtal om mordet??
Citera
2015-04-08, 23:16
Medlem
niczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgos
K hade Oxazepam i kroppen. Det finns i Oxascand och Sobril och är en aktiv metabolit av Stesolid/Diazepam. Jag är faktiskt förvånad att han inte hade mer saker i kroppen än så. Och R var helt ren från allt utom alkohol.

Fattar det som att vi får byta plats på vem som var påverkad av vad. Hänvisning: FUP s.383

Vid genomgång av rättsintygen i ärendet upptäcktes att Stefan Spinnell uppenbarligen förväxlat namnen på de misstänkta i rättsintygen.
Med anledning av detta kallades Spinnell till polisen för att kontrollera detta och genomgång av rättsintygen.
Spinnell kunde konstatera att han förväxlat namnen i de anteckningar han skrev. Rättsintygen är i sak korrekta men namnen på de misstänkta är förväxlade i resp. intyg. Rättsintygen är signerade och kan inte rättas eller korrigeras.
Spinnell beklagar det inträffade
.
Citera
2015-04-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
Fattar det som att vi får byta plats på vem som var påverkad av vad. Hänvisning: FUP s.383

Vid genomgång av rättsintygen i ärendet upptäcktes att Stefan Spinnell uppenbarligen förväxlat namnen på de misstänkta i rättsintygen.
Med anledning av detta kallades Spinnell till polisen för att kontrollera detta och genomgång av rättsintygen.
Spinnell kunde konstatera att han förväxlat namnen i de anteckningar han skrev. Rättsintygen är i sak korrekta men namnen på de misstänkta är förväxlade i resp. intyg. Rättsintygen är signerade och kan inte rättas eller korrigeras.
.

Det är klart, men det måste skrivas ett tilläggsprotokoll där det framgår vilket prov som hänför sig till vilken person.
Citera
2015-04-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicz

.

Jajamensan! Det stämmer. Jag läste lite slarvigt där och trodde att man hade korrigerat, men nu läser jag ju att man inte kunde det. Med andra ord, Krille var ren förutom alkohol och Rasmus hade Oxazepam och alkohol i kroppen.
Citera
2015-04-09, 09:11
Medlem
Det finns ju också beskrivet hur R.E inne på krogen ser hel borta ut i blicken och bara stirrar rakt ner. Kan det vara benzofyllan som talar?
Citera
2015-04-09, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Det finns ju också beskrivet hur R.E inne på krogen ser hel borta ut i blicken och bara stirrar rakt ner. Kan det vara benzofyllan som talar?

Jo det låter rimligt. Att ha en personlighet där våld ligger nära till hands och sen supa och ta benso är inte lite ansvarslöst. Då det här hände så fick jag ganska tidigt information om att dessa två skulle vara bensotorskar. Jag tänkte också då att de antagligen skulle bryta ihop i häkte, men där hade jag fel. Det är ganska strongt att under avtändning neka sig igenom alla förhör under 6 månader i häkte med fulla restriktioner.
Citera
2015-04-09, 12:18
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Jo det låter rimligt. Att ha en personlighet där våld ligger nära till hands och sen supa och ta benso är inte lite ansvarslöst. Då det här hände så fick jag ganska tidigt information om att dessa två skulle vara bensotorskar. Jag tänkte också då att de antagligen skulle bryta ihop i häkte, men där hade jag fel. Det är ganska strongt att under avtändning neka sig igenom alla förhör under 6 månader i häkte med fulla restriktioner.

Strongt är lite fel ord kanske. Strongt hade varit att berätta från början precis vad som hade hänt och stå för det man gjort! Här visar de ju bara återigen vilka trasiga ursäkter de är till människor som blånekar fastän de vet att de är skyldiga.
Citera
2015-04-09, 16:01
Medlem
Citat:
Det där är ett scenario jag skulle kunna skriva under på!
Enligt mig så borde MT pressats mycket hårdare, kanske tom anhållits. Där hade han nog berättat mer då jag ser framför mig en typ som skulle brutit ihop ganska fort i en liten cell.

Då man läser alla vittnesförhör gällande platsen för mordet så tyder inget på att det varit mer än tre personer, offret och de två anhållna är ingen dålig gissning.
Någon fler person (typ fjärde) har inte iakttagits så att anhålla denna MT för mordet är uteslutet och han släpptes också efter samtal med åklagaren.

Det är inte straffbart att känna mgm även om han kan ha varit delaktig i skärmytslingarna inne på krogen men kan givetvis inte anhållas för detta.
Däremot tror jag MT starkt anade vad som hänt borta efter gatan/gräsplätt då det blev känt att det var ett mord och det var en gäst på krogen som knivats och hans polare hade lämnat krogen 10-15 minuter efter offret. Vad han sett eller inte sett från rökrutan är höljt i dunkel.

Sen kan man konstatera att länsman hade båda mgm redan inom en timme efter larmet på radarn, beslut om hämtning till förhör kom sedan kl 02.33 av FUL och man fick fullträff direkt. Det kan man kalla snabbt jobbat av länsman.
Citera
2015-04-09, 17:50
Medlem
Citat:
Det är ganska strongt att under avtändning neka sig igenom alla förhör under 6 månader i häkte med fulla restriktioner.
Det är ju tänkbart att de har tillgång till preparaten på lagligt vis. Eller så skaffar de sig recept medans de sitter häktade.
Citera
2015-04-09, 17:50
Medlem
Citat:
Det är ganska strongt att under avtändning neka sig igenom alla förhör under 6 månader i häkte med fulla restriktioner.
Det är ju tänkbart att de har tillgång till preparaten på lagligt vis, sedan tidigare. Eller så skaffar de sig recept medans de sitter häktade.
Citera
2015-04-09, 19:45
Medlem
Innan jag läser FUB, finns det obehagliga bilder med? Vill hemskt gärna inte se dessa då
Citera
2015-04-09, 19:54
Medlem
Men antal förhör under dessa 6 månader har ju inte vart så många. typ 5-6 om jag minns rätt. Är det så det går till vanligtvis eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in