2015-04-08, 16:14
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Men var det inte han som erkände? Det kom ju med i ett röstmeddelande till hans morsa? Han sa ju där att han skurit halsen av'na

Jag fick uppfattningen att de båda tog på sig mordet men kan ha missuppfattat......tycker det var svårt att dra några slutsatser av inspelningen men någon annan kanske har en klarare bild?
Citera
2015-04-08, 16:46
Medlem
Är det inte ganska uppenbart att det verkligen ligger något i det som tidigare diskuterats.
D.v.s. att M.T har befunnit sig alldeles i närhet av det inträffade?
Han inledde tjafset med A.Y, MGM kommer till platsen för att hjälpa till.
De är redan upphetsade och aggressiva över att ha blivit utkastade från krogen.
Aggressionen tas ut på A.Y som anses som legitimt mål då i alla fall han och R.E har munhuggits inne på krogen. M.T väljer att inte fly då det såklart skulle uppfattas som att han är skyldig.
Han återvänder istället till krogen och känner paniken över det inträffade.

Lite anmärkningsvärt att han inte pressas hårdare i förhören.
Citera
2015-04-08, 16:59
Bannlyst
Skall läsa fupen...är detta finska tattare med knivar? Eller renrasigt svenskt norrländskt pundar WT?
Citera
2015-04-08, 16:59
Medlem
Håller med ovanstående, det är bekvämt när man kan placera minnesluckorna precis där dom behövs..
Citera
2015-04-08, 17:31
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Är det inte ganska uppenbart att det verkligen ligger något i det som tidigare diskuterats.
Aggressionen tas ut på A.Y som anses som legitimt mål då i alla fall han och R.E har munhuggits inne på krogen. M.T väljer att inte fly då det såklart skulle uppfattas som att han är skyldig.

Någonting hände på dansgolvet, vilket flera vittnar om, dock oklart vad. Med tanke på BO's höga alkoholhalt och omvittnade flörtiga beteende är det ingen kvalificerad gissning att det täckta könet på något sätt var inblandat. Alkoholhalten verkar dock ha varit allmänt hög och några tillförlitliga uppgifter har vi inte. Rent spontant känns det inte som MT och PM(?) berättat riktigt allt.

MGM är tvättäkta norrländskt WT och ingen du vill bråka med. Högaggressiva, alkohol, droger i combo med någon bokstavsdiagnos är sällan ett vinnande recept. Noterbart är att dessa båda herrar, MT och entourage rör sig i kretsarna kring RWC och HA och öppet uttalat/visat sitt stöd för "81". Skulle inte förvåna mig om personer ur de kretsarna dyker upp på rättegången till veckan.

Blir intressant att höra deras story i rätten. Förmodligen kommer de båda ensamt ta på sig skulden, alternativt skylla på varandra(mindre troligt med tanke på den uttalade biker-romantiseringen de båda klappträna tillbedjer).

Hoppas verkligen på livstid för båda herrarna.
Citera
2015-04-08, 17:42
Medlem
Är det någon tidning som kommer att följa rättegången live?
Citera
2015-04-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Jag gör samma bedömning men det kanske kan bli knepigt att reda ut detta i rättegång. Känns inte direkt som ett mord i samförstånd utan snarare att en av dessa gossar, Rasmus som det verkar, dragit kniv och huggit ner AY utan någon planering. Han kanske tar på sig det hela när det är dags för rättegång, om det nu är han som är skyldig.

Edit: Finns bild på Rasmus?

http://www.friatider.se/har-ar-de-misstankta-piteamordarna
Citera
2015-04-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
MGM är tvättäkta norrländskt WT och ingen du vill bråka med. Högaggressiva, alkohol, droger i combo med någon bokstavsdiagnos är sällan ett vinnande recept. Noterbart är att dessa båda herrar, MT och entourage rör sig i kretsarna kring RWC och HA och öppet uttalat/visat sitt stöd för "81". Skulle inte förvåna mig om personer ur de kretsarna dyker upp på rättegången till veckan.

Trod du verkligen att de dyker upp? Vem skulle vilja visa sitt stöd för något som detta?
Det är ju som att visa sitt stöd för typ Hagamannen eller nån annan högstatussnubbe.
Citera
2015-04-08, 19:49
Medlem
Känns ju ganska klart att MT ljuger när han påstår att inga aggressioner uppstått runt killen i mustasch. Flera personer har ju indikerat att MT är en av de som hållit i honom på dansgolvet när han varit sur och skulle storma till de låga soffborden dvs mot Krille o Lecki
Citera
2015-04-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Jag gör samma bedömning men det kanske kan bli knepigt att reda ut detta i rättegång. Känns inte direkt som ett mord i samförstånd utan snarare att en av dessa gossar, Rasmus som det verkar, dragit kniv och huggit ner AY utan någon planering. Han kanske tar på sig det hela när det är dags för rättegång, om det nu är han som är skyldig.

Edit: Finns bild på Rasmus?

Jag läste hela FUPen igår och allt är nu ett saligt mos av förhör, lögner och stavfel. Kan du/ni berätta för mig vad det är som gör att ni tror det är Rasmus?
Citera
2015-04-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Någonting hände på dansgolvet, vilket flera vittnar om, dock oklart vad. Med tanke på BO's höga alkoholhalt och omvittnade flörtiga beteende är det ingen kvalificerad gissning att det täckta könet på något sätt var inblandat. Alkoholhalten verkar dock ha varit allmänt hög och några tillförlitliga uppgifter har vi inte. Rent spontant känns det inte som MT och PM(?) berättat riktigt allt.

Blir intressant att höra deras story i rätten. Förmodligen kommer de båda ensamt ta på sig skulden, alternativt skylla på varandra(mindre troligt med tanke på den uttalade biker-romantiseringen de båda klappträna tillbedjer).

Hoppas verkligen på livstid för båda herrarna.

Nu är jag klart nyfiken på RWC/HA kopplingen! Vill du berätta mer?
Citera
2015-04-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad

Det där är ett scenario jag skulle kunna skriva under på!
Enligt mig så borde MT pressats mycket hårdare, kanske tom anhållits. Där hade han nog berättat mer då jag ser framför mig en typ som skulle brutit ihop ganska fort i en liten cell.
Senast redigerad av hgos 2015-04-08 kl. 22:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in