2015-04-08, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgos
Om jag ska spekulera lite till så får jag känslan att MT är den där tillsynes snälla typen, men som använder sina farligare vänner som ett verktyg mot de som han blir störd på. I detta fall kanske han ville att de skulle ge BO stryk, men att det gick alldeles för långt då MGM inte verkar ha några spärrar alls. Det skulle kanske förklara hans mycket upprörda tillstånd med darrningar och gråt.

Såg bilden på MT i Fupen, och nog såg han ut som "den snälla"
Citera
2015-04-08, 04:50
Medlem
Jernvantes avatar
Den där MT började alltså betée sig hysteriskt och ber om ursäkt för sina vänner när det kommer fram att någon blivit bragd om livet en bit bort men inga mer uppgifter om vem det kan vara eller vilka de misstänkta är om jag tyder det rätt...?

Verkar kunna ligga en hund begraven här om fallet är som beskrivet ovan. Någon form av "Uppsåt" av MT?
Liksom har han "viftat med sina vapen" (bett om en omgång av YT av sina nyligen ut-eskorterade vänner) och råkat få någon bragd om livet pga detta så kan jag iaf tycka att en smäll på fingrarna är på sin plats.
Citera
2015-04-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jernvante
Den där MT började alltså betée sig hysteriskt och ber om ursäkt för sina vänner när det kommer fram att någon blivit bragd om livet en bit bort men inga mer uppgifter om vem det kan vara eller vilka de misstänkta är om jag tyder det rätt...?

Verkar kunna ligga en hund begraven här om fallet är som beskrivet ovan. Någon form av "Uppsåt" av MT?
Liksom har han "viftat med sina vapen" (bett om en omgång av YT av sina nyligen ut-eskorterade vänner) och råkat få någon bragd om livet pga detta så kan jag iaf tycka att en smäll på fingrarna är på sin plats.

MT hävdar i förhör att han inte alls blir hysterisk eller börjar darra och gråta. Han säger där att de som såg honom måste ha tolkat fel och att det är hans berusning som gör att det för dom sett ut så. Jag tolkade också det jag läste att då det började gå upp för MT vad som hänt så blev han hysterisk och började be vakter m.m. om ursäkt. Jag kan tänka mig att han drabbades av lite panik där. I förhör förnekar han att han sett något och hävdar bestämt att om han skulle ha gjort det så skulle han säga det.

Jag tror att polisen inte satsar så mycket på att få honom fälld för något då det är väldigt svårt att bevisa då inga klara vittnesuppgifter om hans inblandning finns, och att K och R inte säger något om det heller.

Edit: Jag funderar på hans skadade tumme. Det skulle också kunna vara så att han är ännu mer inblandad, tex att han började bråka med BO där utanför Lemon Tree och att K/R sedan tog över och utförde mordet.
Senast redigerad av hgos 2015-04-08 kl. 09:30.
Citera
2015-04-08, 10:56
Medlem
ShortEs avatar
Ja märkligt beteende av MT. Något säger mig att han vet betydligt mer än han medger.
Någon form av dispyt har dock uppstått i närheten av toaletten. Att bo stannat kvar på den plats som senare skall bli brottsplatsen kan tyda på att dispyten inte var över.

Huruvida dispyten startade med någon av mgm, eller med MT vet jag inte. Men jag tror att R och BO möttes någonstans utanför toaletten och någon skärmytsling uppstod alternativt att R skulle ta över diskussionen mellan MT och BO, men blev stoppad. Det framgår ju att R var upprörd på någon under kvällen inne på krogen.

Av någon anledning ville BO diskutera ytterligare, men MT stoppade honom. BO blir sedan avyttrad och bestämmer sig för att invänta mgm's för ytterligare diskussion, vilket sedan resulterade i gärningen.

Jag ser ingen annan anledning varför han skulle dröja sig kvar på platsen, och inte antingen ta sig hem eller leta reda på sina vänner.

Men sedan vem som var den mest aktive i själva gärningen är svårt att säga, även om jag tror att bägge har lika stort ansvar. Jag gissar att den ene höll fast samtidigt som den andre skar.
Citera
2015-04-08, 12:32
Medlem
Dom verkar inte gjort någon ansträngning att göra sig av med kläderna utan gick och lade sig sov. Kan det vart så att dom inte trodde någon skulle komma efter dom så snabbt? Klart att det är misstänksamt att dumpa kläderna men bättre än att lägga sig och sova kan man tycka.
Citera
2015-04-08, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugge77
Dom verkar inte gjort någon ansträngning att göra sig av med kläderna utan gick och lade sig sov. Kan det vart så att dom inte trodde någon skulle komma efter dom så snabbt? Klart att det är misstänksamt att dumpa kläderna men bättre än att lägga sig och sova kan man tycka.

Av FUPen att döma så har de gett upp. De vet om att de ska gripas.
Citera
2015-04-08, 12:36
Medlem
Framgår det ifall GM var drogpåverkade? Och i så fall av vad?
Hittar inte i den digra FUPen.
Citera
2015-04-08, 12:38
Medlem
Sidan 400 fram till typ 405.
Citera
2015-04-08, 12:40
Medlem
0,81 ‰ alkohol i blodet kl 12.30 dagen efter. För R.E
Citera
2015-04-08, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Framgår det ifall GM var drogpåverkade? Och i så fall av vad?
Hittar inte i den digra FUPen.

K hade Oxazepam i kroppen. Det finns i Oxascand och Sobril och är en aktiv metabolit av Stesolid/Diazepam. Jag är faktiskt förvånad att han inte hade mer saker i kroppen än så. Och R var helt ren från allt utom alkohol.
Citera
2015-04-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgos
K hade Oxazepam i kroppen. Det finns i Oxascand och Sobril och är en aktiv metabolit av Stesolid/Diazepam. Jag är faktiskt förvånad att han inte hade mer saker i kroppen än så. Och R var helt ren från allt utom alkohol.

Gör ju det hela ännu sjukare. Tyckte jag läste nånstans tidigare att de hade gått på PVP?
Var kom det ifrån?
Citera
2015-04-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Gör ju det hela ännu sjukare. Tyckte jag läste nånstans tidigare att de hade gått på PVP?
Var kom det ifrån?

K och hans flickvän är även åtalade för narkotikabrott där man brukat PvP vid ett annat tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in