Citat:
Ursprungligen postat av
Jernvante
Den där MT började alltså betée sig hysteriskt och ber om ursäkt för sina vänner när det kommer fram att någon blivit bragd om livet en bit bort men inga mer uppgifter om vem det kan vara eller vilka de misstänkta är om jag tyder det rätt...?
Verkar kunna ligga en hund begraven här om fallet är som beskrivet ovan. Någon form av "Uppsåt" av MT?
Liksom har han "viftat med sina vapen" (bett om en omgång av YT av sina nyligen ut-eskorterade vänner) och råkat få någon bragd om livet pga detta så kan jag iaf tycka att en smäll på fingrarna är på sin plats.
MT hävdar i förhör att han inte alls blir hysterisk eller börjar darra och gråta. Han säger där att de som såg honom måste ha tolkat fel och att det är hans berusning som gör att det för dom sett ut så. Jag tolkade också det jag läste att då det började gå upp för MT vad som hänt så blev han hysterisk och började be vakter m.m. om ursäkt. Jag kan tänka mig att han drabbades av lite panik där. I förhör förnekar han att han sett något och hävdar bestämt att om han skulle ha gjort det så skulle han säga det.
Jag tror att polisen inte satsar så mycket på att få honom fälld för något då det är väldigt svårt att bevisa då inga klara vittnesuppgifter om hans inblandning finns, och att K och R inte säger något om det heller.
Edit: Jag funderar på hans skadade tumme. Det skulle också kunna vara så att han är ännu mer inblandad, tex att han började bråka med BO där utanför Lemon Tree och att K/R sedan tog över och utförde mordet.