2014-10-30, 22:26
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag är över 30 och hyfsat smart och allmänbildad. Kan huvudstäder och invånarantal och sånt där, prester bra på frågesporter, ja ni förstår.

I våras var jag skakad i tre dagar. Fick reda på att Danmark och Tyskland sitter ihop.
En på jobbet sa att hon skulle bila ner till Tyskland.
-Tar ni färjan därifrån då eller?
-Nej, vi åker bil hela vägen.
-Men det är ju ingen bro mellan Danmark och Tyskland va? Eller hur ska ni göra?
- ...Vi åker bil till Danmark, sen vidare till Tyskland..
-Ja, jo, men ni åker färja från Danmark, eller ska ni tillbaka till Sverige och ta färjan härifrån till Tyskland?

Ja, så efter lite konstiga frågor så förstod hon att jag trodde Danmark var en Ö som inte satt ihop med något annat land. Hon var chockad över att jag inte visste det och jag var helt snurrig. Som att få reda på att typ Uppsala var Sveriges näst största stad när man alltid trott att det var Göteborg, lika omtumlande.

Otroligt, har fortfarande svårt att när jag föreställer mig Danmark se det som det verkligen ser ut

Är inte Göteborg Sveriges näst största stad?
Jag kan inte alfabetet. Jag vet inte hur man betalar en faktura. Kan rabbla hela jävla dagen på saker som man borde kunna.
Citera
2014-10-30, 22:27
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=2YmHtISRcz0

Mina vänner och äldre manliga släktingar har ett sånt självklart flyt i allt sånt där praktiskt som ska göras runt hemmet eller med bilen men för mig går det alltid åt helvete ett par gånger först.

Hade väldiga problem och var extremt nervös av mig när det kom till att ta körkort med. Också en sån sak som alla andra gjorde med total självsäkerhet och självklarhet.
Senast redigerad av Alphatross 2014-10-30 kl. 22:29.
Citera
2014-10-30, 22:28
Medlem
Multiplikationstabellen, i skolan fick klassen lösa tal i slutet av dagen och den som svarade rätt fick gå hem, jag fick 3x7 säkert 2 månader i sträck så jag sket i att lära mig resten.
Citera
2014-10-30, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Eftersom att på världskartor Alaska finns på med på högersidan, och Ryssland på vänstersidan, trodde jag detta var en ö - inte en grafisk representation... Fram till ungefär 24 års ålder...
Haha. Jag trodde att det fanns två nya zeeland eftersom den uppenbarade sig på båda sidor om ett stort atlas som hängde i klassrummet. Fick förklarat senare att det verkar så eftersom jorden är rund och kartan måste anpassa sig efter det
Citera
2014-10-30, 22:29
Medlem
ejakuleras avatar
Fantastisk tråd, men jag hoppas att några av er skämtar. Hur kan man klara av vardagen om man inte kan räkna upp veckodagarna i rätt ordning?

Jag har hemskt dåligt lokalsinne och är inte särskilt vass på geografi. Om någon ber mig peka ut en delstat i USA så chansar jag.
Citera
Medlem
9797s avatar
Allt är ju relativt, men hade jag inte kunnat ordningen på årets månader eller veckodagarna hade jag nog satt mig med en almanacka i 5 minuter.

Något jag skäms över är att jag är helt nollställd vad gäller svenska regenter. Ordningen på dom, kungar och drottningar... Är egentligen rätt usel på svensk historia i allmänhet vilket är rätt pinsamt.
Citera
Medlem
SundbornPunschs avatar
Skulle vilja bli bättra på att sätta upp saker på väggar i hemmet. Vet i fan hur jag ska gå till väga, antar att det är annorlunda när man har en betongvägg. För man sedan in en plugg i hålet i väggen? Hur fäster man sedan hyllan? Och hur fan kan en hylla sitta kvar på väggen så bra? Måste tjuvkolla lite hur mina kompisar löser det här nästa gång jag får chansen. Just nu har jag egentligen ingenting på väggarna, bara hyllor som står på golvet.
Jag kan sätta upp en lampa i taket men det tar väldigt lång tid och jag hinner absolut bli både irriterad och få olustkänslor. En gång fick jag också en ganska obehaglig stöt vid ovan nämnda aktivitet.

Jag har körtkort, men är väldigt dålig på att köra eftersom jag gör det så sällan. Har aldrig ägt en bil och kör kanske i genomsnitt en gång vartannat år. Brukar ofta bli en farsartad stämning om jag skall köra när fler än jag är i bilen. Det brukar sluta med att jag sitter och ursäktar mig och de andra fäller dryga kommentarer eller rent av skrattar rakt ut.

Detta är antagligen mina två största tillkortakommanden.
Citera
2014-10-30, 22:31
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koriakus
- Glömmer alltid bort vart jag parkerar bilen.. (tar bussen hem och kommer tillbaka på kvällen när det inte står så många bilar ganska ofta om jag inte orkar leta)
Det är också en av mina defekter. En gång hade jag varit på Väla och handlat och hittade inte bilen (gick och irrade över en timme) så jag polisanmälde den som stulen.
Hittade dock den efter en halvtimme så jag ringde och avbokade min polisanmälan.
Senast redigerad av kakburk 2014-10-30 kl. 22:35.
Citera
2014-10-30, 22:32
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noggerlen
Kommer inte på något nu. Men jag kan säga att jag inte kunde knyta skor ända tills 14-15 års åldern. Än idag kan jag inte knyta propert (kan knyta hårt men tillslut fuckas hela "snörsystemet" och då kan jag inte åtgärda det)

Jag har haft en sambo som var så kass på att knyta skorna att om vi var ute och gick fick man stanna för omknytning var femte minut

Tillägg vi var runt 27 då.
Senast redigerad av Fantomsmaerta 2014-10-30 kl. 22:34.
Citera
2014-10-30, 22:33
Medlem
VlClOUSs avatar
Jag kan inte AM och PM.
Citera
2014-10-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SundbornPunsch
Skulle vilja bli bättra på att sätta upp saker på väggar i hemmet. Vet i fan hur jag ska gå till väga, antar att det är annorlunda när man har en betongvägg. För man sedan in en plugg i hålet i väggen? Hur fäster man sedan hyllan? Och hur fan kan en hylla sitta kvar på väggen så bra? Måste tjuvkolla lite hur mina kompisar löser det här nästa gång jag får chansen. Just nu har jag egentligen ingenting på väggarna, bara hyllor som står på golvet.
Jag kan sätta upp en lampa i taket men det tar väldigt lång tid och jag hinner absolut bli både irriterad och få olustkänslor. En gång fick jag också en ganska obehaglig stöt vid ovan nämnda aktivitet.

Ja, samma här. Jag tror det är därför jag fortsätter vara så osäker och korkad när det kommer till praktiska saker. Andra män är alltid totalt hänsynslösa när det kommer till att håna en om man är dålig på sånt. Men ingen har någonsin visat mig hur man gör om man ska ja till exempel sätta upp en hylla som du tänker göra. Och frågar man någon blir man idiotförklarad och hånad då också. Stör mig.
Citera
2014-10-30, 22:34
Medlem
-Är totalt usel på matlagning/bakning. Jag har ingen allmän kunskap eller vett om det överhuvudtaget. Allt jag kan är att koka vatten och kan knappt mikra en pizzabit (har ingen aning om vad för mat som ska tinas och vad som ska värmas). Vet inte ens hur en kaffekokare fungerar.

-Har ingen aning hur en bil fungerar. Förstår verkligen inte hur man håller rätt fart, varför man växlar osv. Balanserar man mellan gas och broms för att hålla farten? Tänk om man får ryck i foten, kör man av vägen då? Spelar ingen roll att folk försökt förklara, har aldrig suttit i ett förarsäte så det är kinesiska för mig. Vågar man nånsin gå till en körskola så blir man väl utskrattad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in