2014-10-30, 22:09
Medlem
Tochtlis avatar
Huvudräkning är min stora brist här i livet. Får plocka fram miniräknaren för att räkna ut tal som 17+14. Annars är jag en jävel på att blanda ihop länder/landskap.
Citera
2014-10-30, 22:11
Medlem
Jag vet inte vad ett verb eller substantiv är.
Citera
2014-10-30, 22:12
Avslutad
blandar alltid ihop left and right kan inte stava till faktiskt blir alltid faktist är allmänt oteknisk och kan inte göra en dubbel åtta eller köra bil
Citera
2014-10-30, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rczp0g
Hur går detta ihop?

Jag är bra på huvudstäder. Säg en småstad i Sverige så vet jag precis var den ligger, jag är bra på vilka länder som gränsar till vilka etc. Men kartor. Och väster, öster. Kan det bara inte.
Citera
2014-10-30, 22:13
Medlem
typ0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biltok
Jag vet inte vad ett verb eller substantiv är.

Dito, jag är värdelös på ordklasserna.
Citera
2014-10-30, 22:15
Medlem
-IamTheWalrus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Jag är bra på huvudstäder. Säg en småstad i Sverige så vet jag precis var den ligger, jag är bra på vilka länder som gränsar till vilka etc. Men kartor. Och väster, öster. Kan det bara inte.

Sandbyn
Citera
2014-10-30, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skalmeister
- Som alla andra har jag problem med de sista månaderna. Flickvännen skrattar...
- Byxstorlekar, helt lost. tror jag har någonstans runt 30.
- Landskapen.
- Hav och sjöar.
- Kost, näringsvärden osv.
- Deciliter, milliliter, centiliter osv. Fan är vad, och hur mycket är varje?
- All matte över årskurs 9.
- Hertz, megahertz, HZ. Vad är vad?
- Kan knappt knyta en slips, ten times the charm.
- Såser till mat.
- Allt som har med brev att göra.
- Fridrott, kampsport och vissa lagsporter.
- Basic hantverk.

1000 milliliter = 100 centiliter = 10 deciliter = 1 liter
Ett genomsnittligt glas vatten ligger på ca. 25 cl.

Hertz = händelser per sekund, 60Hz på en datorskärm t.ex. är 60 bilduppdateringar per sekund. En megahertz är 1 000 000 hertz. Ett optimalt människoöra kan höra från 20Hz (basigt) till 20 000Hz (väldigt väldigt pipigt).

Resten får du klura ut själv
Citera
2014-10-30, 22:18
Medlem
kukspotts avatar
Geografi och jag är INTE kompatibla.

Jag fick lära mig vart England ligger på kartan för ca.6 månader sedan, och jag blev uppriktigt förvånad
Hade nog helt seriöst gissat någonstans i Nordamerika om någon hade bett mig peka.

Jag är lika kass på att orientera mig runt övriga världen och i verkliga livet också..
Mitt huvud skulle låsa sig helt om någon bad mig visa vart tex. New york ligger - vilket jag inte vet nu när jag tänker på det.

I somras frågade jag om man skulle åka förbi Göteborg på väg till Dalarna
Det kanske inte verkar så, men jag har rest ganska mycket - men aldrig tänkt på VART jag har åkt..

Helvete vad efterbliven jag låter när jag berättar såhär, får väl ha som liten förmildrande omständighet att jag:
1.Aldrig lärt mig ordentligt pga. skoltrött och uppmärksamhetssvårigheter
2.Faktiskt inte bryr mig jättemycket..
3.Inte är retard inom andra områden
Citera
2014-10-30, 22:21
Medlem
Idroids avatar
Multiplikationstabellen sitter knappast där den ska, men det är nog vanligare än man tror.
Det som däremot är pinsamt och ganska jobbigt är att jag inte kan läsa en orienteringskarta tillsammans med en kompass, stress direkt när jag ska ta ut riktningen.
Citera
2014-10-30, 22:23
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalmeister
- Som alla andra har jag problem med de sista månaderna. Flickvännen skrattar...
- Byxstorlekar, helt lost. tror jag har någonstans runt 30.
- Landskapen.
- Hav och sjöar.
- Kost, näringsvärden osv.
- Deciliter, milliliter, centiliter osv. Fan är vad, och hur mycket är varje?
- All matte över årskurs 9.
- Hertz, megahertz, HZ. Vad är vad?
- Kan knappt knyta en slips, ten times the charm.
- Såser till mat.
- Allt som har med brev att göra.
- Fridrott, kampsport och vissa lagsporter.
- Basic hantverk.

Haha, vadå? Vad är det svåra med brev? Få fast frimärket? Skriva adressen? Få ner brevet i brevlådan?

.
Citera
2014-10-30, 22:23
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Vet ingenting om svenska skådisar, artister, filmer, regissörer osv. Vet typ bara hur Johannes Brost såg ut på 80-talet. Jättepinsamt när folk nämner den o den som var med i nån film eller nån artist som 'alla' vet vem det är eller man kollar på en film och man 'ska' kunna identifiera alla skådisarna.
Citera
2014-10-30, 22:25
Bannlyst
Kommer inte på något nu. Men jag kan säga att jag inte kunde knyta skor ända tills 14-15 års åldern. Än idag kan jag inte knyta propert (kan knyta hårt men tillslut fuckas hela "snörsystemet" och då kan jag inte åtgärda det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in