2014-10-30, 21:05
Medlem
PWMWDs avatar
Har i princip noll koll på kontinenterna på en karta samt länder
Citera
2014-10-30, 21:06
Medlem
SkepticalHippos avatar
Svårt att inte känna sig som ett geni då man läser den här tråden Fast seriöst tack, det är skönt att läsa om att andra också har kunskapsluckor och att ni vågar vara så öppna. De flesta verkar ha klarat sig bra i livet ändå.

Min akilleshäl är höger och vänster. Jag KAN det men om någon kräver ett snabbt svar ("Vilket håll ska jag svänga åt NU?") så är det 50% chans att det blir fel. Försöker dessutom tänka på vilken hand jag skriver med men jag skriver med båda (är ambidextriös, dubbelhänt) så det är världens sämsta trick.

Jag är dessutom svindålig på språk. Jag kan framförallt svenska klanderfritt och engelska går också bra eftersom jag lärde mig det som barn men trots fyra år i tyska, ett år i japanska och några månaders ryska kan jag inte ett skit

Jag är däremot bra på geografi (särskilt Sveriges, kan ungefär var alla län, landskap och städer ligger), kan månadernas antal dagar utantill, är hyfsad på multiplikation och är rätt allmänbildad i övrigt. Försöker trösta mig med det.
Senast redigerad av SkepticalHippo 2014-10-30 kl. 21:08.
Citera
2014-10-30, 21:07
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Kan inte min byxstorlek när någon frågar. Hatar att handla kläder, så jag har både jävligt tighta och pösiga kläder.

Orientering är jag jävligt kass på, har hänt att en missat möten pgr av det. Förkortningar och kommandon, tecken på tangentbordet.
Citera
2014-10-30, 21:09
Medlem
Blandar ihop oktober och september alldeles för ofta. Väldigt lätt nu när det är oktober att veta att det kommer efter september, men fråga mig igen i april så får vi se hur det går.
Citera
Medlem
Matematik har aldrig varit en stark sida för min del. Någon nämnde dessutom språkliga ting och där hakar jag på med att jag inte kan skillnaden mellan plural, singular, presens och dylikt i den mån som kanske anses vara normalt. Jag har dock klarat mig bra utan de kunskaperna.

Geografi är jag ingen jättehöjdare på heller, fast å andra sidan inte heller urusel.
Citera
Medlem
Blandar ihop procent och procentenheter till som tätt. Aldrig orkat lära mig de och dem heller.
Citera
2014-10-30, 21:10
Medlem
- Kan inte alfabetet
- Vet inte vad vokaler osv är.
- Konsonanter osv, ingen aning vad det är.
- Glömmer alltid bort vart jag parkerar bilen.. (tar bussen hem och kommer tillbaka på kvällen när det inte står så många bilar ganska ofta om jag inte orkar leta)
- Matte är ett helvete, fuskade mig igenom Matte A B C (och jag skriver koder på jobbet...)
- Ingen aning vilka "kändisar" är förutom fotbollsspelare. Satt vid bordet bredvid Morgan Freeman på en restaurang i Kroatien. Fick fråga servitören på vägen ut vem det var då alla skulle ha bilder med han.

Månaderna lärde jag mig för drygt ett år sen bör nämnas!

Det är väl mina pinsamheter
Citera
2014-10-30, 21:14
Medlem
nuwns avatar
Ts saker + kass på svenska. Använder de lätta orden och kommer aldrig lära mig vad dessa verb adjektiv o de e för nått....

edit. Jag e helsvensk...
Citera
2014-10-30, 21:16
Medlem
Jag kan inte så mycket om vad som går på TV nu så jag känner mig oerhört utanför när folk diskuterar televisionsunderhållning. Om det räknas som kunskap vet jag dock ej.
Citera
2014-10-30, 21:16
Medlem
likeabawzs avatar
Hur många dagar det är i månaderna är ju jätteklurigt! Men det finns ett knep jag alltid kört med!

Geografi är jag nog pinsamt dålig på. Huvudstäder i många länder där man bör ha koll kan det ibland bli en lätt blackout för mig. Annars är det väl simpla matteuppgifter, har försökt lära mig men siffrorna bara snurrar och framstår som hieroglyfer.
Citera
2014-10-30, 21:20
Medlem
hellb0unds avatar
Jag kan inte höger och vänster. Jag måste alltid tänkta efter först.
Citera
2014-10-30, 21:23
Medlem
Superduperfisks avatar
skön tråd, äntligen får jag bikta mig.

Jag kan inga multiplikationstabeller.
Jag kan inte ordningen på månaderna, förutom januari februari mars ... .. . . .. . .. december.
20 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in