2014-10-30, 21:55
Medlem
Fliinchs avatar
Landskap.

Har generellt svårt att minnas namn inom områden/ ämnen som inte intresserar mig.
Citera
2014-10-30, 21:55
Medlem
Dr_Dollars avatar
* Att ska vara så förbannat svårt att lära sig vilken byxstorlek man har på sina jeans
* Matte ska vi inte ens snacka om.
* Exakt hur det fungerar i regeringen har jag lite svårt för.
* Skulle du be mig koppla in en DVD-spelare, ett X-box och en stereo skulle jag förmodligen få hålla på till nästa söndag.
* Jag har ingen aning om hur en Ipad/Iphone funkar
* Svensk geografi har jag väldigt svårt för, men av nån andledning är jag rätt vass på alla andra länder?
Citera
2014-10-30, 21:57
Medlem
puppps avatar
Vad fan? Folk som är 18+ och inte kan alfabetet? Veckodagarnas ordning? Behöver ni hjälp med att ta på er byxorna på morgonen också?

OnT: Politik, vet till exempel inte vem som är finansminister, justitieminister och så vidare.
Citera
Medlem
Kom även på att jag inte vet hur man beställer saker online. Fick för mig att testa en gång och beställde en bok från bokias hemsida. Gick galant tills det visade sig att jag var tvungen att skriva ut fakturan själv, vilket var jobbigt eftersom jag inte äger en skrivare. Var tvungen att ringa o be dem skicka en. Sen dess har jag inte vågat göra det igen ifall det är likadant på alla hemsidor Känns en aning pinsamt när man hör folk beställa saker här och där som om det vore det enklaste i världen...
Senast redigerad av GreenEyesCuddles 2014-10-30 kl. 21:59.
Citera
Medlem
Eftersom att på världskartor Alaska finns på med på högersidan, och Ryssland på vänstersidan, trodde jag detta var en ö - inte en grafisk representation... Fram till ungefär 24 års ålder...
Citera
Medlem
cybergrodans avatar
Jag är ett riktigt filmfreak, kollar på så sjukt mycket film att det nästan är sinnes.
Därför är det rätt pinsamt att jag inte kan särkilt många namn på skådespelare utanför Sveriges gränser.
Citera
2014-10-30, 21:58
Medlem
Rczp0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
Min största kunskapslucka är socialt samspel, är värdelös på att konversera med människor och att tyda olika signaler och hintar samt är inte helt haj på socialt oskrivna regler.
Samma här. Är helt värdelös på att läsa mellan raderna.
Citera
2014-10-30, 22:03
Medlem
AlfaQhards avatar
Matematik B + är något av det dummaste som finns.
Har ingen kunskap om skådespelare eller sångare, har ingen aning om vem som spelar sjunger vad.
Citera
2014-10-30, 22:03
Bannlyst
Öster, väster och allt skit. Jag kan INGENTING om det. Ligger USA västerut, eller söderut från Sverige? Fast jag kollar på en karta så kan jag inte det. På tal om kartor så kan jag inte peka ut nånting på en karta. Dock är jag generellt sett rätt bra på geografi.
Citera
2014-10-30, 22:07
Medlem
Rczp0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Öster, väster och allt skit. Jag kan INGENTING om det. Ligger USA västerut, eller söderut från Sverige? Fast jag kollar på en karta så kan jag inte det. På tal om kartor så kan jag inte peka ut nånting på en karta. Dock är jag generellt sett rätt bra på geografi.
Hur går detta ihop?
Citera
Medlem
mr.murmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Malmö längst ner, sthlm höger, karlstad vänster, örebro mitten, kiruna längst upp

Eftersom jag är en besserwisser så måste jag rätta dig där, Östersund är mitten, Örebro ligger i jämnhöjd med Stockholm.

Något som jag aldrig lyckats lära mig utantill är betydelsen av substantiv, verb, pronomen osv. Dock så klarar jag mig galant utan detta.

Annars så är mina kunskapsluckor få, jag finner ett stort nöje i att hela tiden lära mig mer om det mesta.

Jäkligt kul tråd för övrigt, hatten av till trådskaparen!
Citera
Medlem
Skalmeisters avatar
- Som alla andra har jag problem med de sista månaderna. Flickvännen skrattar...
- Byxstorlekar, helt lost. tror jag har någonstans runt 30.
- Landskapen.
- Hav och sjöar.
- Kost, näringsvärden osv.
- Deciliter, milliliter, centiliter osv. Fan är vad, och hur mycket är varje?
- All matte över årskurs 9.
- Hertz, megahertz, HZ. Vad är vad?
- Kan knappt knyta en slips, ten times the charm.
- Såser till mat.
- Allt som har med brev att göra.
- Fridrott, kampsport och vissa lagsporter.
- Basic hantverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in